Με τα... νεύρα των πολιτών παίζουν ορισμένες υπηρεσίες τηλεφωνικών κέντρων που έχοντας αναλάβει το promote διαφόρων μεγάλων εταιρειών, παίρνουν ανά πάσα στιγμή τηλέφωνα προκειμένου να βρουν πελάτες που θα τους δώσουν το ανάλογο κέρδος από την κάθε πώληση. 

Ως εδώ καλά. Το ζήτημα είναι ότι, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλουν Πατρινοί συμπολίτες, οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παίρνουν τηλέφωνα όλες τις ώρες, ακόμα και τις μεσημεριανές που υποτίθεται ότι είναι ώρες κοινής ησυχίας, κάτι που ασφαλώς απαγορεύει ο σχετικός νόμος. 

Η φωνή που ακούγεται πίσω από τη τηλεφωνική γραμμή κάθε φορά μπορεί να αφορά τα πάντα. Εταιρείες ηλεκτρισμού που προσφέρουν καλύτερες τιμές από την ΔΕΗ, προσπαθώντας να πείσουν τους υποψήφιους πελάτες για τις συμφέρουσες προτάσεις τους.

Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που είναι και οι πιο συχνές, καθώς εκεί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η κάθε μία προσπαθεί να πάρει από την άλλη πελάτες, προσφέροντας κάθε φορά πιο φθηνά πακέτα. 

Όμως ο κατάλογος δεν σταματάει εδώ. Το τελευταίο διάστημα έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι αυτό των τηλεφωνικών πωλήσεων και οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης, προσφέροντας και αυτές τα δικά τους πακέτα, δίνοντας δωρεάν τη τοποθέτηση κεραίας και άλλα προκειμένου να σε πείσουν να γίνεις συνδρομητής. 

Κάποιες άλλες φορές η φωνή που υπάρχει πίσω από την τηλεφωνική γραμμή σου μιλάει για κάρτες υγείας και τον ασφαλιστικό κλάδο, προτείνοντάς σου την νοσηλεία σε ιδιωτικά νοσοκομεία σε περίπτωση που -χτύπα ξύλο- τη χρειαστείς.

Σε άλλες περιπτώσεις υπάρχουν εταιρείες που αποκαλούνται χρηματοπιστωτικές, προσφέροντάς σου τη δυνατότητα να σε δανείσουν ή να σε συνδέσουν, όπως χαρακτηριστικά σου λένε, με τα παγκόσμια δίκτυα αγοράς (εδώ υπάρχει και το ενδεχόμενο της απάτης). 

Και μέσα σε όλα υπάρχουν και γραφεία γνωστών τηλεοπτικών πωλητών που σου προσφέρουν από βιβλία έως και κοσμήματα ή και καλλυντικά φυτικής προέλευσης, λάδια, σαπούνια και άλλα.

Ο κύριος ή κυρία που βρίσκεται πίσω από τη γραμμή

Ελεύθερη αγορά έχουμε, ο καθένας προσφέρει ό,τι μπορεί και ό,τι θέλει, με τις τηλεφωνικές πωλήσεις να έχουν ένα κυρίαρχο ρόλο πλέον  στο marketing. 

Τα περισσότερα βέβαια από τα γραφεία αυτά υπηρεσιών πληρώνουν ανάλογα με το τι θα πωλήσει ο κάθε τηλεφωνητής. Κάτι που σημαίνει ότι όσο σάλιο και αν ξοδέψει πίσω από τη γραμμή, στην ουσία ο άνθρωπος αυτός παλεύει για το μεροκάματο που συνήθως στο συγκεκριμένο χώρο δεν είναι καν διασφαλισμένο.

Βλέπετε αν δεν πουλήσει, όσο τηλέφωνα και αν πάρει, όσο ενοχλητικός και αν γίνει, δεν πληρώνεται. Κι εδώ που τα λέμε δουλειές δεν υπάρχουν για να έχει και άλλες επιλογές. Είπαμε. Σε ελεύθερη αγορά ζούμε. Σε ελεύθερη αγορά με αλυσοδεμένους από την ανάγκη ανθρώπους. 

Πώς να απαλλαγείτε από τις ενοχλητικές κλήσεις

Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι υπάρχει τρόπος για να απαλλαγεί κάποιος από αυτές τις ενοχλητικές κλήσεις διαφημιστικού ή προωθητικού περιεχομένου, αρκεί να το δηλώσεις σε συγκεκριμένο νούμερου που έχει ο κάθε πάροχος. 

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006 κάθε πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών υποχρεούται να τηρεί ένα μητρώο-λίστα με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν ζητήσει να εξαιρεθούν από τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς / προωθητικούς σκοπούς.

Οι εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας διατηρούν τον Ειδικό Κατάλογο (Μητρώο) Συνδρομητών, στον οποίο καταχωρούνται δωρεάν οι ενεργές τηλεφωνικές συνδέσεις των συνδρομητών τους που έχουν δηλώσει την επιθυμία τους και τον οποίο οφείλουν να προμηθεύονται οι διαφημιστικές εταιρείες ώστε να εξαιρούν τους συγκεκριμένους αριθμούς από τις προωθητικές τους ενέργειες.