Το Instangram αποτελεί μια πλατφόρμα εφαρμογών και κοινωνικών μέσων που αποκτήθηκε από το Facebook το 2012. Σύμφωνα με την στατιστική πύλη  "statista" 800 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή ανά μήνα με βάση τα στοιχεία του 2018, επομένως έχει αναδειχθεί στο κορυφαίο διαφημιστικό εργαλείο του πλανήτη.

Οι εταιρείες  ολοένα και περισσότερο  εισχωρούν στην εφαρμογή υλοποιώντας καλοσχεδιασμένες στρατηγικές για αποδοτικές διαφημίσεις  χαμηλού κόστους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναδύθηκαν από τον βυθό της αφάνειας στον αφρό της διαδικτυακής αναγνωρισιμότητας χρήστες που απέκτησαν σταδιακά κυρίως λόγω της εξωτερικής τους εμφάνισης ένα σημαντικό αριθμό ακόλουθων "followers". 

Οι εταιρείες αναζητώντας απλά τις κορυφαίες δημοσιεύσεις χρηστών σε κάποια περιοχή εντοπίζουν τον δημοφιλή χρήστη, τον πληρώνουν αδρά ώστε να ανεβάζει φωτογραφίες ή βίντεο που περιέχουν τοποθέτηση προϊόντος και τον μετατρέπουν σε influencer marketing.

Με αυτό τον τρόπο γίνεται η προώθηση προϊόντων  όπως : ρούχα , αξεσουάρ, αναψυκτικά, τρόφιμα  ενώ κορυφαίοι influencers θησαυρίζουν δίνοντας απλά το στίγμα τους σε μια καφετέρια , ένα εστιατόριο, ένα μπαρ ακόμα και σε ένα τουριστικό προορισμό. Οι λεζάντες που συνοδεύουν τις φωτογραφίες τους έχουν ως στόχο να ενεργοποιήσουν την παρατηρητικότητα του καταναλωτή που εκτός από τον εικονιζόμενο θα δώσει έμφαση και στο προϊόν που βρίσκεται δίπλα του. Το παραδοσιακό marketing επιδιώκει την δημιουργία ενός πιστού αγοραστικού κοινού από το μηδέν, αντιθέτως το influencer marketing αξιοποιεί μία ήδη εδραιωμένη αγοραστική κοινότητα, την οποία έχει οικοδομήσει ένας influencer, ώστε η τελική καμπάνια να έχει καλύτερη απόδοση σε μικρό χρονικό διάστημα. Οι influencers  ασκούν τρομακτική  επίδραση στο κοινό. Συγκεκριμένα, έχουν πετύχει να αναπτύξουν μαζί του μία αμφίδρομη σχέση, παρέχοντας ελκυστικές αναρτήσεις σε σταθερή συχνότητα. Η εμπιστοσύνη των followers, αποτελεί την δύναμη τους , για να προωθήσουν στοχευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Ο παραδοσιακός τρόπος διαφήμισης έχει αλλάξει λοιπόν, κατά συνέπεια έχει διαφοροποιηθεί και το lifestyle μίας κοινωνίας που ήδη από τις μικρές ηλικίες επενδύει στην φωτογραφία, στην λεζάντα και γενικότερα στο στιγμιότυπο του φαίνεσθαι, δηλαδή αυτού που εμείς αφήνουμε να αντιληφθούν οι άλλοι.

Το γίγνεσθαι που αντιπροσωπεύει ωστόσο το τι πραγματικά είμαστε εγείρει τα ερωτήματα : κατά πόσο μπορούν να χτιστούν ισχυρές προσωπικότητες αυτή την εποχή; κατά πόσο είναι εφικτό να ξεπροβάλλουν ηγέτες όταν ο καθένας ζώντας στην ουτοπία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αισθάνεται σημαντικός, διάσημος και διαφορετικός; H πραγματικότητα  αποδεικνύει πως απλά το μόνο που επιτυγχάνει ο καθένας είναι να ευθυγραμμίζεται με την μάζα, να υιοθετεί κοινές συνήθειες, να αγοράζει τα ίδια προϊόντα, να ανεβάζει παρόμοιες φωτογραφίες , να αντιγράφει λεζάντες και τελικά καταλήγει να αποτελεί ένα ακόμη κομμάτι του πάζλ που κάποιοι θα ενώσουν για το κέρδος, ένα ακόμη "ακόλουθο" γρανάζι του μηχανισμού της βιομηχανίας του influencer marketing.

Καπώνης Αλέξης, Καθηγητής, ερευνητής της επιστήμης  της πληροφορικής, διπλωματούχος μεταπτυχιακού στα ευφυή πληροφοριακά συστήματα πανεπιστημίου Αιγαίου.