Κεφάλαιο «περίοδος». Σίγουρα, το τελευταίο που σκέφτεσαι τις «κόκκινες» ημέρες του μήνα είναι να φορέσεις τις φόρμες και τα αθλητικά σου παπούτσια και να βγεις να τρέξεις στο πάρκο της γειτονιάς ή να επισκεφτείς το γυμναστήριο.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου μας –κυρίως δε τις πρώτες τρεις ημέρες- οι περισσότερες από εμάς προτιμούμε να μείνουμε ξαπλωμένες στον καναπέ μας με την αγαπημένη μας σοκολάτα ανά χείρας παρά να ντυθούμε για να βγούμε από το σπίτι.

Δυστυχώς, αποδεικνύεται πως δεν κάνουμε καθόλου καλά, όπως αναφέρει το lime+life.

Παρά τη γενικότερη εξάντληση του οργανισμού μας λόγω της απώλειας αίματος, τους μυϊκούς πόνους, τους πόνους και το πρήξιμο στην κοιλιά, τις κράμπες αλλά και τα νεύρα – σήμα κατατεθέν της όλης κατάστασης, η επιτυχημένη personal trainer Meg Takacs, συμβουλεύει να πούμε το «ναι» στη γυμναστική και μάλιστα για πολύ συγκεκριμένο λόγο. «Η περίοδος σαν κατάσταση είναι δύσκολη. Αλλά η άσκηση κατά τη διάρκειά της μπορεί και να μην είναι όσο πιστεύουμε.

Γι’ αυτό βάλε στο πρόγραμμα τρέξιμο και προγράμματα υψηλής έντασης», συμβουλεύει παραθέτοντας τους λόγους.

Σύμφωνα με την ίδια, η περίοδος ευνοεί τις αντοχές μας στην άσκηση, καθώς κατά την έναρξη της εμμήνου ρύσης οι ορμόνες μας φέρονται να είναι στα καλύτερά τους από την άποψη πως προετοιμάζουν τον οργανισμό μας για την επόμενη ωορρηξία.

Τα οιστρογόνα αυξάνονται, συμβάλλοντας στην υψηλή συσσώρευση ενέργειας και την αύξηση της λίμπιντο, κάτι που σημαίνει πως όσο και να αδυνατούμε να το πιστέψουμε, το κορμί μας όχι μόνο αντέχει, μα έχει ανάγκη να γυμναστεί προκειμένου να… σπαταλήσει την περίσσια ενέργεια που δεν γνωρίζαμε πως έχει.

Η trainer το πάει ένα βήμα παραπέρα, υποστηρίζοντας πως μία ώρα προπόνησης υψηλής τάσης μπορεί να μας απαλλάξει από τους πόνους της περιόδου, καθώς βοηθά τους μύες του πυελικού εδάφους να θερμανθούν και να χαλαρώσουν.

Ιδανικές ασκήσεις; Οτιδήποτε αερόβιο: Από τρέξιμο και ελλειπτικό μέχρι στατικό ποδήλατο και χορό.

Τώρα δεν έχεις καμία δικαιολογία για πενταήμερο απογευματινό χουχούλιασμα στον καναπέ.