«Τα μνημεία της Ακρόπολης βρίσκονται μεταξύ των μεγαλυτέρων θαυμάτων που έχει συλλάβει ποτέ ο ανθρώπινος νους», αναφέρει το Figaro-Hors serie, το περιοδικό της γαλλικής εφημερίδας Le Figarο σε ρεπορτάζ με τίτλο «Αιώνια Αθήνα».

Το άρθρο είναι αφιερωμένο στις εργασίες αποκατάστασης της Ακρόπολης, τονίζοντας ότι τα 45 χρόνια που διαρκούν οι εργασίες, έχουν μεταμορφώσει βαθιά την ταυτότητα του μνημείου.

Για μια γενιά Ελλήνων αρχαιολόγων, η αποκατάσταση υπήρξε το έργο μιας ολόκληρης ζωής. Το γαλλικό περιοδικό αναφέρεται στη μεγάλη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης, παραθέτοντας δηλώσεις του τότε γενικού διευθυντή ελληνικών αρχαιοτήτων Λάζαρου Κολωνά, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ο οποίος τόνιζε ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν όσο χρειασθεί και για να μην τεθεί σε κίνδυνο, λόγω βιασύνης, η σοβαρότητα μιας αποκατάστασης που είχε ξεκινήσει εδώ και τριάντα χρόνια.

Η ανέγερση της Ακρόπολης

Για μια γενιά Ελλήνων αρχαιολόγων, η αποκατάσταση υπήρξε το έργο μιας ολόκληρης ζωής. Το γαλλικό περιοδικό αναφέρεται στη μεγάλη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης, παραθέτοντας δηλώσεις του τότε γενικού διευθυντή ελληνικών αρχαιοτήτων Λάζαρου Κολωνά, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ο οποίος τόνιζε ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν όσο χρειασθεί και για να μην τεθεί σε κίνδυνο, λόγω βιασύνης, η σοβαρότητα μιας αποκατάστασης που είχε ξεκινήσει εδώ και τριάντα χρόνια.

Στο ρεπορτάζ παρατίθενται αναλυτικά πληροφορίες για την ανέγερση της Ακρόπολης και τις σύγχρονες εργασίες αποκατάστασης των διαφόρων μνημείων της, που ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως μετά την ίδρυση του σύγχρονου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους το 1834.

Το περιοδικό αναφέρει δηλώσεις γνωστών αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων που ενεπλάκησαν στις εργασίες αποκατάστασης στη διάρκεια των χρόνων, όπως του Μανώλη Κορρέ και του Τάσου Τανούλα.

Το Figaro-Hors serie καλεί μάλιστα τους αναγνώστες να συμμετάσχουν σε μία βραδιά αφιερωμένη στην Αθήνα και την ιστορία της, με θεατρική παράσταση και μακεδονικούς χορούς, στις 16 Μαΐου στο Εθνικό Ωδείο Δραματικής Τέχνης στο Παρίσι.