Πάνω από 25 χρόνια ασχολούμαι με τα κοινά σε επιτελικές θέσεις, από την πλευρά των ελεύθερων επαγγελματιών, των βιοτεχνών, των εμπόρων, των αυτοκινητιστών, διεκδικώντας τα αιτήματα των κλάδων μας για την επιβίωση μας, αλλά πρωτίστως για την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Η μακρόχρονη αυτή ενασχόληση μου έχει προσφέρει τις γνώσεις και την εμπειρία για να μπορέσω να αγωνιστώ ΚΑΙ για τις διεκδικήσεις της πόλης μας. Για την αλλαγή της. Για να γίνει  η Πάτρα Πρωτεύουσα Ξανά, κατακτώντας τη θέση που της αξίζει!

Γνωρίζω σε ποια γραφειοκρατικά γρανάζια, σε ποιες αδυναμίες, σε ποιες ελλείψεις πρωτοβουλιών χωλαίνει η λήψη αποφάσεων και είμαι έτοιμος να τα αντιμετωπίσω και να τα υπερκεράσω, μέσα από την υποψηφιότητά μου στην παράταξη του Γρηγόρη Αλεξόπουλου «Πρωτεύουσα Ξανά». Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια των διεκδικήσεων έχω αναπτύξει θέσεις και οράματα για μια αναπτυγμένη πόλη που θα μπορεί να κρατά τους νέους της και θα είναι πόλος έλξης και για άλλους.

Ειδικότερα για την ανάπτυξη της περιοχής μας έχω διεκδικήσει τα μεγάλα έργα υποδομών, έχω οραματιστεί την βιοτεχνική & βιομηχανική ανάπτυξη και έχω δώσει βαρύνουσα σημασία στην τουριστική ανάδειξη της πόλης μας.

Διεκδικώ:

  • Αναβάθμιση των συνοικιών με ασφαλτόστρωση & επισκευή δρόμων καθώς & κατασκευή πεζοδρομίων, πλατειών, παιδικών χαρών κλπ.
  • Λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος με εφαρμογή ολοκληρωμένης και επικαιροποιημένης μελέτης.
  • Διάνοιξη δρόμων που είναι διακεκομμένοι και στην ουσία καταργημένοι (τυφλοί δρόμοι), όπως η Λεωφ.Καραμανλή (Τερψιθέα Ρίο), Λεωφ. Μεγάλου Αλεξάνδρου (νότιο και ανατολικό τομέα), Καλαβρύτων (ανατολικό τομέα), Γοργοποτάμου κλπ.
  • Ενίσχυση του τομέα καθαριότητας με υλικοτεχνικά μέσα και το απαραίτητο προσωπικό για να πάρει η πόλη τη μορφή που της αξίζει και να πάψει να είναι παράδειγμα προς αποφυγή που μας ντροπιάζει.

Συγκεκριμένα έχω προτείνει και αγωνιστεί για:

  • Να ολοκληρωθεί σωστά η διέλευση του σιδηροδρόμου με εφαρμογή των σχεδιασμών εκείνων που θα το αναδείξουν σε μεγαλόπνοο έργο. Έχω προτείνει και επιμένω στην πλήρη ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ του σιδηροδρόμου στον ιστό της πόλης, από την περιοχή Ρίου ως και μετά τις Ιτιές. Έχουμε συστήσει να γίνει βύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής κατά την διέλευσή του τρένου από τις συνοικίες και να κατασκευαστούν επίπεδες γέφυρες, ώστε να μην αποκόπτονται οι συνοικίες, ούτε να δημιουργούνται τείχη που θα υποβαθμίζουν τις περιοχές της πόλης και θα δημιουργούν εικόνες γκέτο.
  • Να γίνουν οι απαιτούμενες επεμβάσεις και η μετατροπή της Πατρών-Τριπόλεως (111) σε αυτοκινητόδρομο, ώστε να ενωθεί οδικά και να αναπτυχθεί η ευρύτερη περιοχή, αφού θα επιτευχτεί σύνδεση της Πάτρας με την Τρίπολη, την Σπάρτη, το Γύθειο και ακτοπλοϊκώς με την Κρήτη, που σε συνδυασμό με την Ιόνια οδό θα αποτελέσει τον οδικό άξονα της Νοτιοδυτικής Ελλάδας
  • Να γίνει μετατροπή του Αεροδρομίου του Αράξου σε Διεθνές Αεροδρόμιο.
  • Να αποδοθεί οριστικά και εξ ολοκλήρου το θαλάσσιο μέτωπο  στον πατραϊκό λαό, με δημιουργία Μαρίνας μεγάλων σκαφών, γιωτ, θαλαμηγών κ.λ.π και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων. Με παρεμβάσεις ήπιας μορφής θα μετατραπεί σε χώρο άθλησης και ψυχαγωγίας.
  • Να δημιουργηθούν 2 νέα Βιοτεχνικά Πάρκα (ΒΙΟ.ΠΑ) στην περιοχή του Ρίου και του χειμάρρου Παναγίτσας (που ήδη λειτουργούν άτυπα).
  • Να δοθούν κίνητρα μεταστέγασης των επιχειρήσεων στο ΒΙΟ.ΠΑ & στην ΒΙ.ΠΕ, δηλαδή στους φυσικούς χώρους λειτουργίας τους, με εκμετάλλευση ειδικών για αυτό το σκοπό κονδυλίων.
  • Να δημιουργηθεί Διαμετακομιστικό Κέντρο (συνδυασμένες μεταφορές) στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Πειραϊκής Πατραϊκής, που ανήκουν στον ΟΛ.ΠΑ, με παράλληλη δημιουργία πάρκου στον εναπομείναντα χώρο, ώστε να μηδενιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις (βλέπε μελέτη ΟΛΠΑ).
  • Να γίνει επανασχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών με στόχο τον Εκσυγχρονισμό τους, δημιουργώντας γραμμές-κορμού με ανταποκρίσεις από τις συνοικίες με μικρότερα οχήματα 9θέσια και ταξί και χρησιμοποιώντας εφαρμογές σύγχρονης τεχνολογίας, σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ. Επιπλέον θα διεκδικήσουμε να επιχορηγηθεί η αντικατάσταση των ΕΔΧ αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας (λεωφορείων, φορτηγών, ταξί), με σύγχρονα εργαλεία μεταφορών με μικρότερους ρυπογόνους συντελεστές, και όπως είναι αυτονόητο πιο ευκολοσυντήρητα. Αυτό θα συνεπάγεται και μείωση των ναύλων, δηλαδή του κόστους της παροχής των υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων και αγαθών.
  • Να έρθει το φυσικό αέριο στην περιοχή μας με ορθόδοξο τρόπο που θα εξασφαλίζει τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά και τις ανάγκες των παραγωγικών Βιοτεχνικών και Βιομηχανικών μονάδων της ευρύτερης περιοχής.
  • Να δημιουργηθεί σύγχρονη-κεντρική Κρεαταγορά με την συμμετοχή του Δήμου Πατρέων και των επαγγελματιών του χώρου, μέσα στον υφιστάμενο χώρο της Λαχαναγοράς, στον οποίο υπάρχει η σχετική πρόβλεψη. Τέτοια υποδομή θα εξυπηρετεί όλη την ευρύτερη κτηνοτροφική περιοχή καλύπτοντας τις ανάγκες της πόλης, θα επισφραγίζει την ορθή εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων και θα εξασφαλίζει την ποιότητα των προϊόντων.

Όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις στον τομέα των μεταφορών και του εμπορίου θα μπορούσαν να καταστήσουν την Πάτρα σπουδαίο διαμετακομιστικό κέντρο, συνδυασμένων μεταφορών, με τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με το λιμάνι, το ΒΙΟ.ΠΑ, την ΒΙ.ΠΕ και το αεροδρόμιο του Αράξου. Έτσι θα εξασφαλίζεται η συγκέντρωση η κατανομή, τυποποίηση και μετακίνηση βιομηχανικών και αγροτικών προϊόντων. Η Πάτρα με αυτόν τον σχεδιασμό θα μπορέσει να υπερασπιστεί τον τίτλο της «Πύλης της Δυτικής Ευρώπης» και να ξαναβρεί την χαμένη της αίγλη και να βάλει τις βάσεις για μια νέα βιομηχανική ανάπτυξη.

Εξίσου σημαντικά είναι τα έργα που πρέπει να γίνουν για:

  • Την ολοκληρωμένη Τουριστική Ανάπτυξη με την Διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Για ανάπτυξη Θρησκευτικού Τουρισμού – Συνεδριακού Τουρισμού – Αγροτουρισμού με ανάδειξη όλων των σχετικών υποδομών που διαθέτει η περιοχή, όπως και των ειδικών ορεινών διαδρομών. Εκμετάλλευση και ανάδειξη των Κάστρων Πάτρας & Ρίου με ήπιες παρεμβάσεις για χρήση πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.λ.π.
  • Να ολοκληρωθεί και να αναπτυχθεί στο μέγεθος που του πρέπει το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (ΤΕΜΑΧ) το οποίο έχει ξεκινήσει από το 1999, και έχει στόχο την περισυλλογή, καταγραφή, διάσωση, συντήρηση & ανάδειξη αντικειμένων, μεθόδων-εργασιών που είχαν εφαρμογή στην παραγωγική διαδικασία του νομού μας & της ευρύτερης περιοχής. Η Πάτρα έχει πλούσια βιομηχανική και βιοτεχνική ιστορία και ΠΡΕΠΕΙ να αναδειχθεί.
  • Να ιδρυθεί μόνιμος εκθεσιακός χώρος εικαστικών τεχνών, αλλά και μόνιμος μουσειακός χώρος για την έκθεση έργων τέχνης αξιόλογων τοπικών καλλιτεχνών μας, αλλά και καλλιτεχνών από όλη την επικράτεια, που επιθυμούν να τα δωρίσουν στην πόλη μας και ως σήμερα δεν βρίσκουν ανταπόκριση.
  • Να υλοποιηθεί ένα πραγματικά λειτουργικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων με πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των ποδηλατιστών, που θα μπορούσε να μεταμορφώσει την πόλη ταυτόχρονα με την ανάπτυξη περιαστικών πάρκων με αθλητικές υποδομές και υποδομές ανοικτών εκδηλώσεων (βλ. Ριγανόκαμπο, Πλατανοδάσος Καστελόκαμπου).
  • Να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις άθλησης σε νέα και ιδιαίτερα αθλήματα όπως σκοποβολή, τοξοβολία κ.α
  • Να δοθεί η πρέπουσα μέριμνα στους νέους για ενημέρωση και υπηρεσίες για την αντιμετώπιση προβλημάτων εξαρτήσεων.
  • Να ενισχύσουμε την προσβασιμότητα των ειδικών ομάδων του πληθυσμού και των ηλικιωμένων στην πόλη, στους φορείς της, στα αξιοθέατά της, στις δράσεις της, ώστε να αισθάνονται ισότιμοι και ενεργοί πολίτες και όχι αποκομμένες φιγούρες.
  • Να στηριχθεί ο κλάδος της Εστίασης και των άλλων συναφών κλάδων και επαγγελμάτων, που αυτή τη στιγμή αποτελούν τον πυλώνα του τουρισμού και της κύριας απασχόλησης στην πόλη μας, με μείωση φόρων κατάληψης χώρων και έκπτωση στα δημοτικά τέλη στα πλαίσια των δυνατοτήτων του Δήμου.
  • Να μπουν κανόνες και να γίνονται έλεγχοι αποτροπής του παρεμπορίου στις λαϊκές αγορές και εν γένει στον αστικό ιστό της πόλης.
  • Να δοθεί έμφαση στην ασφάλεια του πολίτη με πάταξη της παραβατικότητας. Προϋπόθεση η ενίσχυση της Αστυνομικής Διεύθυνσης με προσωπικό και υλικοτεχνικά μέσα.
  • Να ενισχυθεί η κοινωνική πολιτική με στήριξη των αδύναμων κοινωνικών ομάδων, για την εξασφάλιση μιας αξιοπρεπούς διαβίωσης.
  • Να διευκολυνθούν εθελοντικοί όμιλοι, σύλλογοι, σύνδεσμοι, σωματεία, που ασχολούνται με ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα (πχ. υγείας), με παροχή στέγης και βοήθειας σε υλικοτεχνικά μέσα.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν υπάρχει ΟΡΑΜΑ, ΣΤΟΧΟΣ & και σωστός σχεδιασμός. Με βασική προϋπόθεση την απορρόφηση και την αξιοποίηση των Κοινοτικών και Εθνικών κονδυλίων.

Και τα αποτελέσματα θα είναι ΣΠΟΥΔΑΙΑ, αφού θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης μας και θα της χαρίσουν την πολυπόθητη ανάπτυξη. Έτσι θα πάψει να είναι μια πόλη-πέρασμα, αλλά θα γίνει μια πόλη-σταθμός, όπου ο επισκέπτης θα μένει και θα θέλει να ξαναέρθει!

Όλα τελικώς είναι θέμα πολιτικής και προτεραιοτήτων.

«Κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή

Και θα γίνει σε ό,τι με αφορά!»