Προ μηνών ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ανακοίνωσε στο διαδίκτυο το εικονογραφικό πρόγραμμα για τον Ι. Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Πατρών, το παρεκκλήσιο της Ενορίας του Αγίου Νικολάου Πατρών, της οποίας προϊστάμενος είναι ο εν λόγω κληρικός.

Μεταξύ άλλων ανακοίνωσε ότι «οἱ 60 Ἅγιοι ποὺ πρόκειται νὰ ἱστορηθοῦν εἶναι τοῦ 20ου αἰώνα καὶ προέρχονται ἀπὸ ὅλο τὸν κόσμο. Ἐνδεικτικά: ἀπὸ τὴν Ἄπω Ἀνατολὴ (Ἀρχιεπίσκοπος Ἃγ. Νικόλαος Καζάτκιν, Ἰαπωνία-1912, ἱερομάρτυρας Ἃγ. Μητροφάνης Τσὶ Σούνγκ, Κίνα-1900), ἀπὸ τὴν ἀχανῆ Ρωσία καὶ τὶς Δημοκρατίες τῆς πρώην ΕΣΣΔ, τὴν Εὐρώπη (ὁμολογητὲς καὶ νεομάρτυρες τοῦ κρατικοῦ ἀθεϊσμοῦ καὶ τοῦ ναζισμοῦ), μέχρι τὶς ΗΠΑ (Ἃγ. Ἰωάννης Μαξίμοβιτς-1966). Ἀσφαλῶς δὲν θὰ ἀπουσιάσουν καὶ οἱ 15 περίπου Ἅγιοι ποὺ ἔζησαν στὴν εὐλογημένη χώρα μας τὸν προηγούμενο αἰώνα.»

Προφανώς πρόκειται για μια καθαρά προσωπική επιλογή του κληρικού Αναστάσιου Γκοτσόπουλου, υπαγορευμένη από συγκεκριμένα ιδεολογικά κριτήρια, τα οποία όμως δεν αφορούν τους πατρινούς ενορίτες.

Όταν θέλει να αγιογραφήσει «ομολογητές και νεομάρτυρες του κρατικού αθεϊσμού και του ναζισμού», μας προτείνει ένα «αντικομμουνιστικό» και «αντιναζιστικό» πρόγραμμα. Το βάρος κλίνει στους «αντικομμουνιστές» αγίους, καθώς η περίοδος του ναζισμού είναι σαφώς μικρότερη ιστορικά.

Ο κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος στοιχείται, λοιπόν, στη λογική και πρακτική των Ρώσων της Διασποράς, αφού το  1981, η Σύνοδος των Ρώσων της Διασποράς, υπό τον Μητροπολίτη Φιλάρετο της Νέας Υόρκης και Ανατολικής Αμερικής, προέβη στην ανακήρυξη των Αγίων Νεομαρτύρων της Ρωσίας, θεωρώντας ως  Αγίους Μάρτυρες της Ορθοδόξου πίστεως μόνον όσους μαρτύρησαν υπέρ πίστεως από το 1917 και εξής.

Οι Ρώσοι της Διασποράς, αλλά και η Ρωσική Εκκλησία πλέον, αφιερώνουν και ναούς στην Ευρώπη στη μνήμη των μαρτύρων – θυμάτων του Κομμουνισμού. Επομένως, η λογική και πρακτική του κληρικού Αναστάσιου Γκοτσόπουλου στοιχείται στην αντίστοιχη ρωσική.

Ο πατρινός κληρικός διατείνεται ότι με αυτή την πρωτοβουλία του επιθυμεί να καταδείξει «τὴν καθολικότητα καὶ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας μας, ποὺ ὑπερβαίνει λαοὺς καὶ γλῶσσες καὶ φυλὲς τῆς γῆς». Όμως, αυτή η επιλογή του για την αγιογράφηση του Ι. Ναού των Εισοδίων, δεν μοιάζει τόσο …αγνών προθέσεων. Γιατί την ίδια στιγμή ο εν λόγω κληρικός αμφισβητεί και κριτικάρει με δριμύτητα τις οικουμενικές πρωτοβουλίες και τις μεγάλες προσπάθειες του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Πανορθόδοξη Ενότητα. Εσχάτως δε, με αφορμή το ζήτημα της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, συντάσσεται αναφανδόν με την θέση της Ρωσικής Εκκλησίας, επικρίνοντας με κάθε τρόπο την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για χορήγηση Αυτοκεφαλίας.

Σε κάθε περίπτωση, το πρόγραμμα αγιογράφησης αυτών των αγίων είναι ξένο προς τα καθ’ ημάς, ελληνικά και πατρινά δεδομένα. Αλλά φαίνεται πως αυτό δεν αναχαιτίζει τον κληρικό Αναστάσιο Γκοτσόπουλο από το να υλοποιήσει – φευ –τις ιδεοληψίες του…