Το μαρτύριο για τους ελεύθερους επαγγελματίες εκπαιδευτές με τις σχολές οδηγών συνεχίζεται και η Πάτρα δεν είναι εξαίρεση σε έναν κανόνα που ισχύει τους τελευταίους εφτά μήνες και έχει οδηγήσει τον συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο στον πάτο. 

Σαν να μην έφταναν για τους εκπαιδευτές οι απεργίες στις οποίες είχαν προχωρήσει οι εξεταστές ζητώντας από το κράτος τα χρήματα που τους οφείλονται, κάτι που είχε ματαιώσει τις εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης για πέντε μήνες, ήρθε από την 1η Μαρτίου να προστεθεί ο νέος νόμος του υπουργείου Μεταφορών, ο οποίος ουσιαστικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί. 

"Είναι ένας νέος νόμος παράλογος, με λάθος συλλογιστική και ο οποίος στην ουσία δεν μπορεί να γίνει πράξη εξαιτίας των όσων προβλέπει στο ασφαλιστικό κομμάτι. Ο νόμος προβλέπει την κάλυψη των ασφαλιστικών συμβολαίων κατά την διάρκεια των εξετάσεων από τους εκπαιδευτές, την στιγμή που ο υποψήφιος χρειάζεται να είναι μόνος του μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς να έχει τον εκπαιδευτή δίπλα του" τονίζει ο τέως πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτών σχολής οδηγών της Πάτρας (δεν υπάρχει πλέον σωματείο) και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του πανελλήνιου συλλόγου εκπαιδευτών οδήγησης, Παναγιώτης Τσάμης. 

Είναι σαν να δίνεις σε έναν που δεν ξέρει να οδηγεί το αυτοκίνητο σου και αυτός να σου ζητάει να το καλύψεις εσύ, σε περίπτωση που κάτι συμβεί. "Ήταν ξεκάθαρο από την αρχή ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν ήταν δυνατόν να δεχτούν κάτι τέτοιο και το υπουργείο που κατηγορεί με ανακοινώσεις του τους εκπαιδευτές θα έπρεπε να το είχε λάβει υπόψη του".

Οι "αλχημείες" του υπουργείου

Στην ουσία ο νέος νόμος είναι στον αέρα και δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Πέρα από το θέμα το ασφαλιστικό, σύμφωνα με το νέο νόμο, τις ποινικές ευθύνες κατά την διάρκεια της εξέτασης θα πρέπει να τις καλύπτει ο εκπαιδευτής. "Δεν είναι ένα ζήτημα που αφορά απλά και μόνο την εξέταση. Από τη στιγμή που οι εξετάσεις θα γίνονται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο αυτοκίνητο, θα χρειαστεί να γίνονται και αντίστοιχα μαθήματα, έτσι ώστε ο υποψήφιος να προετοιμαστεί κατάλληλα.

Αν γίνει όμως κάτι και πάλι θα πρέπει να το καλύψει ο εκπαιδευτής, κάτι που φυσικά δεν είναι δυνατόν να βρίσκει σύμφωνες τις ασφαλιστικές εταιρείες"

Τι γίνεται από εδώ και πέρα από την στιγμή που ο νόμος αυτός δεν μπορεί να εφαρμοστεί; "Το υπουργείο προσπαθεί πλέον να προχωρήσει σε ορισμένες αλχημείες που στην ουσία δεν αλλάζουν κάτι αφού δεν καλύπτονται από το νέο νόμο και τις οποίες θα πρέπει να πληρώσει και πάλι ο εξεταστής, αφού θα ανεβάσουν το κόστος των ασφαλειών στα ύψη". 

Κάτι που δεν πρόκειται να δεχτούν οι εκπαιδευτές οδηγοί. "Η μόνη λύση είναι το υπουργείο να δει την πραγματικότητα και να πάρει πίσω αυτόν τον νόμο. Ή να βρει άλλες λύσεις... Ας βάλει το κράτος αυτοκίνητα για τις εξετάσεις, εφόσον επιμείνει στην εφαρμογή του νόμου, να καλύπτει αυτό τις ασφάλειες". 


Προκύπτει ζήτημα επιβίωσης

Η ουσία είναι ότι ο νέος νόμος και το μπλέξιμο που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της επιμονής του υπουργείου να τον εφαρμόσει έχει προσθέσει δύο ακόμα μήνες στη ματαίωση των εξετάσεων διπλώματος οδήγησης.

Και κανείς ακόμα δεν είναι σε θέση να ξέρει πότε οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν και πάλι. Το γεγονός αυτό έχει γονατίσει τον κλάδο. "Προκύπτει πλέον ζήτημα επιβίωσης για τους περισσότερους από εμάς. Όλοι έχουμε χάσει μεγάλα ποσοστά από την δουλειά που είχαμε παλιότερα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετοί από τους συναδέλφους ψάχνουν και άλλες δουλειές για να συμπληρώσουν το εισόδημα τους, εποχικές και όχι μόνο, καθώς πλέον το επάγγελμα του εκπαιδευτή όσο δεν γίνονται εξετάσεις, δεν τους εξασφαλίζει απολύτως τίποτα".