Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της επιδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο – Ροδοδάφνη θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστικό δρομολόγιο την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019 και ώρα 11:30 π.μ, από τον Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τον Σ.Σ. Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις, στους Σ.Σ. Ξυλοκάστρου και Σ.Σ. Ακράτας.

Πρόκειται για τμήμα σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 70 χλμ, σε συνέχεια του λειτουργικού τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.

Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Άνω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).

Επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι το πρώτο, μετά από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τραίνων στο εν λόγω τμήμα, λόγω κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.


Η δρομολόγηση τραίνων στο νέο τμήμα θα συμβάλει στη βελτίωση, την αύξηση και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων στη βόρεια Πελοπόννησο καθώς και αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της.

Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό είναι αν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενταχθούν στο υφιστάμενο πλέγμα προαστιακών δρομολογίων ή αν θα αποτελέσουν ένα νέο δρομολόγιο που θα ξεκινά από την Αθήνα και θα καταλήγει στο Αίγιο.

Άλλωστε η λειτουργία της νέας διπλής γραμμής θα είναι χωρίς ηλεκτροκίνηση, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα απαιτηθούν 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία.