Την άκρως προβληματική κατάσταση του ψηφιακού συστήματος επικοινωνιών (TETRA) της Ελληνικής Αστυνομίας, έναν από τους αρνητικούς «πρωταγωνιστές» στη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, επιβεβαιώνει μια κατεπείγουσα εντολή που δόθηκε από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και δεκάδες αστυνομικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η έκτακτη οδηγία ενημερώνει πάνω από 40 αστυνομικές υπηρεσίες καθώς και την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ότι το ψηφιακό σύστημα TETRA πλέον θα χρησιμοποιείται «ως βοηθητικό, συμπληρωματικό σύστημα επικοινωνιών» παράλληλα με το «βασικό σύστημα επικοινωνιών (VHF, αναλογικό)»!

Η διαταγή έρχεται να επιβεβαιώσει τα όσα καταγγέλθηκαν, για αστυνομικούς που φώναζαν στα TETRA «δεν λαμβάνουμε», κατά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, καθώς και πολλές ακόμη αναφορές για προβλήματα στο ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών.

Ταυτόχρονα, όμως, θέτοντας το αναλογικό VHF ως το πρωταρχικό σύστημα επικοινωνίας, δίνεται εκ νέου η δυνατότητα σε επικίνδυνα κυκλώματα και κακοποιούς πάσης φύσεως να «κρυφακούν», με ιδιαίτερη ευκολία, τις διαβιβάσεις των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ.

Με παλαιωμένους ασυρμάτους η επικοινωνία

Σε ό,τι αφορά το ψηφιακό σύστημα SEPURA η επικοινωνία γίνεται με περίπου 4.000 ασυρμάτους του 2003 και επιπλέον 3.000 -που βρίσκονται σε... αποθήκες- του 2007.

Παρά τις εκκλήσεις στις εν λόγω συσκευές δεν έχουν γίνει βασικές αναβαθμίσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε αναδειχθεί ιδιαίτερα κατά την τραγωδία στο Μάτι, καθώς δεκάδες αστυνομικοί προσπαθούσαν, μάταια, να επικοινωνήσουν τις κρίσιμες στιγμές με συναδέλφους τους και το Κέντρο.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη διατείνεται ότι το σύστημα λειτουργεί κανονικά.

Παρά ταύτα, σύμφωνα με αναλυτές, για την ορθή λειτουργία του συστήματος απαιτείται η αγορά 10.000 ασυρμάτων νέας τεχνολογίας, το κόστος των οποίων «αγγίζει» έως και τα 6 εκατ. ευρώ.