Ποια δεν παραδέχεται ότι το junk food είναι η ένοχη απόλαυση που αν με έναν «μαγικό» τρόπο δεν μας χάριζε με ευκολία χιλιάδες θερμίδες, θα υποκύπταμε σε αυτή καθημερινά;

Δυστυχώς, στην περίπτωση αυτή, τη γεύση την πληρώνουμε ακριβά σε θερμίδες, αφού αποδεδειγμένα το πρόχειρο φαγητό περιέχει σχεδόν επτά φορές περισσότερο αλάτι και ζάχαρη από ό,τι οι τροφές που ετοιμάζουμε μόνες μας στην κουζίνα του σπιτιού μας.

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, εύκολα παρατηρούμε πως όταν λέμε το «ναι» σε έναν τέτοιου είδους γευστικό πειρασμό, ενώ γρήγορα νιώθουμε πως έχουμε χορτάσει –σχεδόν… σκάσει θα λέγαμε- το αίσθημα της πείνας επιστρέφει σε κάτι περισσότερο από μία ώρα.

Έχουμε σκεφτεί γιατί συμβαίνει αυτό; Για ποιο λόγο δυσκολευόμαστε να μείνουμε χορτάτες ακόμα και έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα μη σπιτικού φαγητού;

Σύμφωνα με τους διατροφολόγους υπάρχει μία απόλυτα πειστική εξήγηση για το συγκεκριμένο φαινόμενο. Μια εξήγηση που σχετίζεται με την έλλειψη κορεσμού.

Το junk food, βλέπεις, μπορεί να μας χαρίζει πληθώρα θερμίδων, δεν μας εξασφαλίζει όμως τα θρεπτικά συστατικά και τις απαραίτητες για τον οργανισμό μας βιταμίνες, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην λαμβάνει μήνυμα πως έχουμε χορτάσει, παρά το γεγονός πως το στομάχι μας είναι γεμάτο!

Δυστυχώς, το πρόχειρο φαγητό στερείται μακροθρεπτικών συστατικών, με αποτέλεσμα «φορτώνουμε» τον οργανισμό μας άχρηστες θερμίδες οι οποίες δεν μας χαρίζουν την απαραίτητη ενέργεια, όπως αναφέρει το lime+life.

Επιπλέον, τα τριγλυκερίδια με τα οποία μας «φορτώνει», μπλοκάρουν την ορμόνη του κορεσμού –γνωστή ως λεπτίνη-, οδηγώντας μας γρήγορα ξανά στο ψυγείο προς αναζήτηση τροφής.

Συμπέρασμα; Αυτό που πραγματικά έχει σημασία για τον οργανισμό μας δεν είναι η ποσότητα του φαγητού, μα οι ποιότητα, γι’ αυτό και θα πρέπει το junk food να έχει περιορισμένη θέση στη ζωή μας.

Μην ξεχνάς, δεν σου κοστίζει μόνο σε κιλά μα και στην υγεία σου.