Καθησυχαστικοί είναι κύκλοι της κυβέρνησης, αλλά και της δημοτικής αρχής σχετικά με το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου και της υπόγειας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο και μετά, προκειμένου να φτάσει στο αστικό κέντρο της Πάτρας. 

Η υπογειοποίηση του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπευθύνων, αναμένεται να δώσει σημαντικά πράγματα στην Πάτρα και θα βοηθήσει στην εμπορική ανάπτυξη και του νέου λιμανιού, είναι χωρισμένη σε δύο βασικά τμήματα.

Το πρώτο τμήμα αφορά το κομμάτι του Ρίου έως την Καννελοπούλου και το δεύτερο τμήμα έχει να κάνει μέσα στην Πάτερα, από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου έως τον Άγιο Ανδρέα. 

Οι μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ που έχουν δοθεί από το υπουργείο Μεταφορών στον δήμο αφορούν το πρώτο κομμάτι. Για το δεύτερο για την ώρα δεν έχει εξασφαλιστεί κάποια χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή κονδύλι.

Ο Κώστας Πελετίδης είχε συνάντηση με τους συλλόγους και τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες πρόκειται να περάσει το τρένο και τους ενημέρωση για τα σχέδια που έχει στην διάθεση του. 

Με βάση τα σχέδια αυτά το έργο θα γίνει έτσι όπως ακριβώς έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση στον δήμο και στους κατοίκους της Πάτρας. Το τρένο θα διέρχεται μέσα από κλειστά ορύγματα, άρα δεν θα είναι ορατό και έτσι η επιφάνεια του εδάφους θα είναι ελεύθερη και διαθέσιμη για ανάπλαση. Το σχέδιο που έχει ο δήμος για τον χώρο αυτόν και η διαμόρφωση του γραμμικού πάρκου ισχύει. 

Ωστόσο, ο χώρος ανήκει στην ΓΑΙΟΣΕ και θα πρέπει να παραχωρηθεί στον δήμο. Η μορφή των εργασιών που θα γίνουν για την υπόγεια χάραξη θα είναι με την μέθοδο του Cut and Cover. Από την μορφή αυτή εξαιρείται μόνο το κομμάτι του έργου που περνάει από τον χείμαρρο Χάραδρο, όπου η γραμμή θα βυθιστεί για τεχνικούς λόγους. 


Ο τοίχος του νέου τρένου κοντά στο Ακταίο

Σε ότι αφορά το κομμάτι του Αγίου Διονυσίου - Αγίου Ανδρέα για το οποίο δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα η χρηματοδότηση - σύμφωνα με τα όσα είπε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου μεταφορών Θάνος Βούρδας, είναι σίγουρη και ήδη έχουν ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής - οι μελέτες προβλέπουν πλήρη βύθιση της γραμμής, έτσι ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στο αστικό κέντρο που είναι και το ζητούμενο. 

Μέσα από την κατάθεση των μελετών για το κομμάτι αυτό θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση πόρων για το έργο. Πάντως, σύμφωνα με τους κύκλους της κυβέρνησης, η υπογειοποίηση προχωρά κανονικά και οι ανησυχίες των κατοίκων που είχαν ακούσει για ορύγματα ανοικτά και τσιμεντένιους τοίχους, δεν ισχύουν.

Μένει να δούμε πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αυτές και οι εργασίες, αλλά και πότε το σύγχρονο τρένο θα φτάσει στην αχαϊκή πρωτεύουσα. 

(Οι φωτογραφίες είναι από τον Ανδρέα Αύλιχο στην σελίδα "Πάτρα, αυτά που δεν λέγονται").