Σε μια ακόμη αόριστη εξαγγελία για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου, που έρχεται να προστεθεί σε όσες αντίστοιχες έχει κάνει στο παρελθόν και αποδείχθηκαν κενές περιεχομένου, προχώρησε ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Μιλώντας στο Olympia Forum, το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου που διοργάνωσε η εφημερίδα «Πατρίς», στην Αρχαία Ολυμπία το προηγούμενο Σάββατο, ενώ είχε προ μηνών διαβεβαιώσει ότι το έργο θα ξεκινούσε τον περασμένο μήνα, προσδιόρισε την έναρξη των εργασιών του περίπου προς το Πάσχα! Αλήθεια, ποιος μπορεί πλέον να τον πιστέψει, μετά από τα όσα έχουμε ζήσει με τις κυβερνητικές παλινωδίες που έχουν «φρενάρει» το πολύπαθο έργο τέσσερα ολόκληρα χρόνια;

Το σχετικό χρονικό μιλάει από μόνο του. Τον Ιανουάριο του 2015 η νέα τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ παρέλαβε το έργο της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ώριμο, με έτοιμα τα σχέδια της δημοπράτησης και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου, κι ενώ η χώρα βρισκόταν στη δίνη της «διαπραγμάτευσης» με τους δανειστές που έφερε τα capital controls και τελικά το τρίτο μνημόνιο, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι τα 75 χιλιόμετρα του έργου αποκόπτονται από την Ολυμπία Οδό και ότι θα δημοπρατηθούν σε 8 χωριστά τμήματα προκειμένου, όπως υποστήριξε, «να δοθούν ευκαιρίες απασχόλησης στους μικρούς και μεσαίους εργολάβους της περιοχής».

Δύο χρόνια μετά, τις δημοπρατήσεις των τεσσάρων πρώτων τμημάτων τις είχε κερδίσει μία και μόνη κοινοπραξία: Η «Τοξότης» και η «Ομάδα Κατασκευών», συμφερόντων του Χρήστου Καλογρίτσα, «εκλεκτού» της κυβέρνησης και κουμπάρου του Υπουργού κ. Σπίρτζη.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Αποδείχθηκε σύντομα ότι ο συγκεκριμένος κατασκευαστικός Όμιλος λόγω οικονομικών προβλημάτων, αδυνατούσε να εκτελέσει τις εργολαβίες που ανέλαβε, γεγονός που οδήγησε σε ένα νέο γύρο καθυστερήσεων και σε ένα επιπλέον πισωγύρισμα .
Κατά την τελευταία επίσκεψη του στην Πάτρα, τον περασμένο Νοέμβριο, ο αρμόδιος Υπουργός δήλωσε ότι «τώρα που ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εθνική οδό Πατρών - Πύργου, πρέπει να επιβεβαιώσουμε το διαγωνισμό που θα γίνει για τον δρόμο Πύργο - Καλό Νερό».Παράλληλα, διαβεβαίωνε ότι το έργο θα ξεκινούσε τον περασμένο μήνα, δηλαδή τον Ιανουάριο.

Έρχεται λοιπόν τώρα, μήνα Φεβρουάριο, και δηλώνει «πως οι εργασίες στην Πατρών - Πύργου θα ξεκινήσουν σε ενάμιση με δύο μήνες». Επιχειρώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, υποστήριξε ότι «αν δεν γίνονταν οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες, δηλαδή δεν ανέβαινε ο ανταγωνισμός για να έχουμε έκπτωση του 50%, δεν θα είχαμε αυτοκινητόδρομο».

Ωστόσο, η πικρή αλήθεια είναι ότι το πολυπόθητο έργο δεν έχει ακόμη ξεκινήσει εξαιτίας των αλλεπάλληλων παλινωδιών της κυβέρνησης και της εξυπηρέτησης των οικονομικών συμφερόντων του εκλεκτού της κ. Καλογρίτσα, κουμπάρου του Κ. Σπίρτζη, οι οποίες δυστυχώς έχουν παραπέμψει ένα ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας έργο στις καλένδες. Και το τραγικό αποτέλεσμα αυτού είναι ότι στη σημερινή «καρμανιόλα», συνεχίζουμε να θρηνούμε την απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Ο Γιώργος Κουτρουμάνης είναι Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής και Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας.