Το θέατρο της προέκυψε σαν κάτι φυσικό, δεν χρειάστηκε να το σκεφτεί, ούτε και να το αναλύσει ιδιαίτερα. Η συνάντηση μαζί του θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί μοιραία για την Γεωργία Καλογεράτου. 

Η Γεωργία Καλογεράτου είναι η 25χρονη από την Πάτρα που σκηνοθετεί την παράσταση "Cabaret17", σε μία σύλληψη δική της, ένα έργο που έχει κάνει αίσθηση στους θεατρόφιλους και το οποίο από τις αρχές Γενάρη ανέβαινε στο "Gheto". 

Ο κύκλος των παραστάσεων στην Πάτρα φτάνει πλέον στην ολοκλήρωση του (το Σάββατο στις 16 Φεβρουαρίου είναι το φινάλε) και η νεαρή ηθοποιός που μόλις το 2016 αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, έκανε ένα πολύ καλό, αν και πρώιμο βήμα, στον χώρο της σκηνοθεσίας. 


Η Πατρινή ηθοποιός λατρεύει το θέατρο και οι παράλληλες σπουδές που έκανε στον χώρο της θεατρολογίας, ως φοιτήτρια του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών την βοήθησαν στο να δει το όλο θέμα και από μία άλλη ματιά, ξεφεύγοντας από την οπτική γωνία του ηθοποιού.

Η ίδια δεν έχει ακόμα κατασταλάξει για το που ακριβώς θα κινηθεί επαγγελματικά και σε ποιο βασικό πεδίο, αυτό της υποκριτικής ή αυτό της σκηνοθεσίας. Το σίγουρο είναι ότι το πεδίο αυτό βρίσκεται και έχει να κάνει με το θέατρο.

"Η αλήθεια είναι ότι προσανατολίζομαι προς τον χώρο της σκηνοθεσίας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα συνεχίσω την υποκριτική. Μου αρέσει όμως να ψάχνομαι και να μην μένω απλά και μόνο σε ταμπέλες και ιδιότητες. Το θέατρο, άλλωστε, θεωρώ ότι είναι από μόνο του μία διαδικασία που τα αναιρεί όλα αυτά" τονίζει μιλώντας στο patrasevents.gr. 

"Αυτό που αγαπάω στο θέατρο είναι ότι είναι μία συνεργατική δουλειά, δεν στηρίζεται ούτε σε ένα, ούτε σε δύο άτομα, ενώ το γεγονός ότι μου δίνει την δυνατότητα να υλοποιώ αυτό που έχω μέσα μου και φαντάζομαι, είναι κάτι μοναδικό που δεν νομίζω ότι θα βρω σε έναν άλλον χώρο". 


Η Γεωργία Καλογεράτου στο "Cabaret17" είναι μόνο σκηνοθέτης και όχι ηθοποιός. "Πρόκειται για μία παράσταση που έχει εμπνευστεί και έχει πάρει την σύλληψη της ιδέας μέσα από τις Βάκχες του Ευριπίδη.

Το δραματουργικό όμως της υπόθεσης και η όλη πλοκή του έργου εξελίσσεται σε ένα καμπαρέ και το έργο έχει ένα πολιτικό περιεχόμενο, παρμένο από μία φεμινιστική χροιά, κοιτάζοντας το όλο θέμα από αυτή την οπτική γωνία". 

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η Γεωργία Καλογεράτου το θέατρο πρέπει να έχει από την φύση του ένα πολιτικό περιεχόμενο με την ευρύτερη έννοια. "Το θέατρο, κατά την άποψη μου, είναι αναγκαίο να παίρνει μία θέση για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω του, κατά αυτή την έννοια χρειάζεται να έχει μία στάση πολιτική αφού έτσι και αλλιώς όλα γύρω μας έχουν να κάνουν με την πολιτική". 

Το "Cabarer17" έχει ταξιδέψει και έξω από την Πάτρα, έχοντας ανέβει στο θέατρο "Φάουστ" στην Αθήνα, στην Κόρινθο και μέσα στα σχέδια των συντελεστών της παράστασης είναι να γίνει μία περιοδεία σε διάφορα μέρη της χώρας.

Στο έργο παίζουν η Λίνα Ζαχαροπούλου, η Κυριακή Ζήση, η Πέπη Παπαδοπούλου, η Δήμητρα Ταρούση, ενώ στο πιάνο και στις μουσικές διασκευές είναι ο Χρήστος Αλεξανδρόπουλος.  


Η ίδια έχει παίξει και στο "Όλο σπίτι, κρεβάτι και Εκκλησία", κάνοντας τότε περιοδεία μαζί με τον θίασο στα χωριά της Δωδώνης. Η Γεωργία Καλογεράτου θέλει να συνεχίσει την επαγγελματική της ενασχόληση με το θέατρο, μένοντας όμως στην Πάτρα.

"Ξέρω ότι αυτό ακούγεται δύσκολο και πραγματικά είναι. Η Πάτρα, σε σύγκριση με την Αθήνα, είναι αρκετά πίσω στο θέατρο. Πιστεύω όμως ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετά σημαντικά βήματα, βλέπω επαγγελματίες ηθοποιούς να κινούνται στο θεατρικό πεδίο της πόλης και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δίνει ελπίδες σε μας τους νεότερους. 

Θεωρώ ότι η τάση αυτή που έχει ξεκινήσει να δημιουργείται στην Πάτρα, έχει να κάνει κυρίως με την ύπαρξη και τη λειτουργία της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ. Η σχολή αυτή είναι ότι πιο καλύτερο θα μπορούσε να γίνει στην Πάτρα θεατρικά και ήδη έχει προκαλέσει μία σημαντική αλλαγή στα θεατρικά δρώμενα της πόλης, έχει φέρει ζωή και κίνηση, ενώ θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρξει και συνέχεια". 


(Oι φωτογραφίες από την παράσταση είναι από τους Κώστας Κουτσιουμπιό, Γιώργος Μακρυδημόπουλο και Διονύσης Λυμπερόπουλο).