Το σύγχρονο τρένο περιμένουν πλέον οι κάτοικοι του Καστελόκαμπου και των βορείων συνοικιών της Πάτρας, από τη στιγμή που αυτό θα είναι υπογειοποιημένο και δεν θα χωρίζει στα δύο τις γειτονιές τους, υψώνοντας τους ένα τείχος μπροστά από τη θάλασσα τους. 

Οι κάτοικοι της περιοχής έχοντας έρθει σε επαφές με τον ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, περιμένουν το αντίγραφο της μελέτης για την υλοποίηση της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής του σύγχρονου τρένου, που όπως ήδη έχει αποφασιστεί θα φτάσει στον αστικό ιστό της πόλης με υπογειοποίηση. 

H υπογειοποίηση της γραμμής θα ξεκινά από το Ρίο και θα φτάνει στον παλιό σταθμό του ΟΣΕ, στο ύψος του Αγίου Διονυσίου. Οι κάτοικοι που από την αρχή είχαν εκφράσει τις αντιδράσεις τους για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, έχουν ζητήσει μέσω του συλλόγου τους το αντίγραφο της μελέτης από το υπουργείο και τον ΕΡΓΟΣΕ. 

Η μελέτη πρώτα όμως θα παραδοθεί στον δήμο και στη συνέχεια στους υπόλοιπους φορείς και συλλόγους. Το σίγουρο είναι ότι η απόφαση αυτή για την υπογειοποίηση της γραμμής δεν αλλάζει, παρά τα ερωτηματικά που θέσουν έμμεσα πλην σαφώς, φορείς που σχετίζονται με το όλο έργο, όπως είναι το ΤΕΕ, αλλά και ο ΟΛΠΑ που περιμένει το σύγχρονο τρένο στο νέο λιμάνι για να δώσει μία μεγαλύτερη πνοή στον εμπορικό του χαρακτήρα. 

Σύμφωνα με τις ενστάσεις αυτές η υπογειοποίηση της γραμμής θα καθυστερήσει την υλοποίηση του έργου, ξεκινώντας τις διαδικασίες που αφορούν το συγκεκριμένο κομμάτι από την αρχή. Όμως εφόσον το υπουργείο προχώρησε σε μία τέτοια απόφαση σημαίνει ότι αναγνώρισε τις αδυναμίες που είχε η υπέργεια διέλευση στον αστικό ιστό της Πάτρας και τα προβλήματα που θα δημιουργούνταν. 

Οι ενστάσεις, το υπουργείο και το γραμμικό πάρκο

Εξάλλου, το υπουργείο από την πλευρά του τονίζει ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο θα βγει στον "αέρα" μέχρι τα τέλη του μήνα και από εκεί και πέρα δεν θα υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις, άρα οι συνέπειες από την αλλαγή αυτή δεν θα δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στην έλευση του τρένου στην αχαϊκή πρωτεύουσα. 

Το σύγχρονο τρένο αναμένεται να φτάσει στην Πάτρα στα τέλη του 2020, ενώ το υπουργείο έχει αποφανθεί ότι μετά από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ότι βρέθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια, ύψους 45 εκατ. ευρώ, τα οποία απαιτούνται επιπρόσθετα για το έργο αυτό.

Από την πλευρά του ο δήμος που όλο αυτό το χρονικό διάστημα αγωνίστηκε στο πλευρό των κατοίκων των βορείων συνοικιών της Πάτρας, αναμένεται να προχωρήσει τις διαδικασίες εκείνες για ένα ακόμα στόχο του που αφορά τη δημιουργία γραμμικού πάρκου, πάνω στην υπόγεια γραμμή από όπου θα περνάει το τρένο.  


Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το επιχειρησιακό σχέδιο

Πάντως, η ανακοίνωση του ΟΣΕ για το πλαίσιο του Επιχειρησιακού Σχεδίου 2018-2022 που ήδη έχει εγκριθεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τονίζεται ότι " ο Οργανισμός ξεκινά άμεσα τη διαδικασία εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών για την υλοποίηση της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από την πόλη της Πάτρας, αφενός με τη διασύνδεσή της με το νέο λιμάνι της Πάτρας με στόχο την συνδυασμένη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων και αφετέρου με τη διασύνδεση με το αεροδρόμιο του Αράξου με στόχο την εξυπηρέτηση των επιβατών τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε διεθνή επίπεδο, ώστε να καταστεί η πόλη της Πάτρας κέντρο επιχειρηματικότητας και σημαίνον κόμβος συνδυασμένων μεταφορών στην Δυτική Ελλάδα, αυξάνοντας το ΑΕΠ αλλά και τις θέσεις εργασίας".