Την ώρα που τα δημοτικά πάρκινγκ είναι άδεια, στο κέντρο της Πάτρας γίνεται χαμός από τα διπλοπαρκαρισμένα, ενώ δεκάδες οδηγοί ψάχνουν απεγνωσμένα γυρίζοντας τους δρόμους του κέντρου για ώρες μέχρι να βρουν μία θέση για να σταθμεύσουν.

Είναι μία ιστορία που συμβαίνει καθημερινά στην Πάτρα και μάρτυρες της οποίας έχουμε γίνει όλοι μας. Τελευταίο παράδειγμα το νέο δημοτικό πάρκινγκ στον σταθμό του Αγίου Διονυσίου που εδώ και δύο εβδομάδες περίπου έχει ανοίξει και έχει ξεκινήσει την λειτουργία του.

Πρόκειται για έναν χώρο, στον παλιό σταθμό του ΟΣΕ, που έχει παραχωρηθεί στον δήμο μέχρι να φτάσει στο σημείο το έργο του σύγχρονου τρένου. Είναι χωρητικότητας 400 αυτοκινήτων και βρίσκεται σχεδόν μία ανάσα από το κέντρο της Πάτρας, αφού αφήνοντας το αμάξι του εκεί ένας οδηγός δεν χρειάζεται να περπατήσει παρά δύο ή και τρία λεπτά για να μπει στην πόλη. Τόσο λίγο. Και όμως τις περισσότερες ώρες το πάρκινγκ είναι σχεδόν άδειο, μόνο λίγα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα ενώ η χρήση του χώρου είναι δωρεάν. 

Στην Μαιζώνος δεν είναι και τόσο ευχαριστημένοι από την ανταπόκριση των πολιτών στη λειτουργία του και αυτό την ίδια στιγμή που υπάρχει γκρίνια από τους πολίτες για τους χώρους στάθμευσης που δεν υπάρχουν στο κέντρο και που έχει ως αποτέλεσμα τα διπλοπαρκαρίσματα και την γενικότερη κυκλοφοριακή αναρχία. 

Οι Πατρινοί δεν περπατούν. Παρκάρουν όμως όπου θέλουν. Αυτή είναι μία σκληρή αλήθεια που φαίνεται και από τα παραδείγματα των υπολοίπων πάρκινγκ που υπάρχουν στην Πάτρα, αλλά και τις εικόνες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στην πραγματικότητα αυτής της πόλης. 

1.600 θέσεις στα δημοτικά πάρκινγκ

Είναι χαρακτηριστικό ότι αν οι Πατρινοί χρησιμοποιούσαν τους χώρους στάθμευσης του δήμου, ίσως και να είχε λυθεί το όλο πρόβλημα. 

Αν βάλει κανείς κάτω τον αριθμό των θέσεων που αντιστοιχούν στους χώρους στάθμευσης του δήμου θα διαπιστώσει κανείς ότι φτάνει τις 1.600, αν δεν τις ξεπερνά. Έχουμε και λέμε: Στα δύο δημοτικά πάρκινγκ που υπάρχουν δίπλα από το Νότιο Πάρκο η χωρητικότητα είναι γύρω στα 1.000 αυτοκίνητα. 

Στον αριθμό αυτό ας προσθέσουμε τις 400 θέσεις στον Άγιο Διονύσιο, αλλά και τις 200 περίπου θέσεις στον πάρκινγκ απέναντι από το νοσοκομείο του Αγίου Ανδρέα. Συνολικά, δηλαδή, οι θέσεις στους χώρους των δημοτικών χώρων στάθμευσης αναλογούν στις 1.600. Λύνεται το πρόβλημα; Μάλλον.

Ο νέος χάρτης και οι χώροι στάθμευσης

Οι Πατρινοί όμως προτιμούν να μπουν με το αμάξι τους στο κέντρο, παρά να περπατήσουν πέντε ή δέκα λεπτά. 

Το ερώτημα που απασχολεί την Μαιζώνος είναι τι μπορεί να γίνει για να αυξηθεί τους επόμενους μήνες η χρήση των χώρων στάθμευσης από τους Πατρινούς οδηγούς.

Είναι κάτι που επιβάλλεται να γίνει με δεδομένο ότι στον ορίζοντα υπάρχουν όλες αυτές οι παρεμβάσεις που ορίζει το πρόγραμμα της ιστορικής ανάπλασης και η αλλαγή του κυκλοφοριακού χάρτη, μετατρέποντας αρκετούς δρόμους σε ήπιους πεζόδρομους. 

Ο νέος χάρτης του κέντρου της Πάτρας είναι σχεδιασμένος στην κατεύθυνση της μείωσης της διέλευσης των οχημάτων στο κέντρο και πάνω σε αυτό τα δημοτικά πάρκινγκ παίζουν πρωτεύοντα ρόλο.