Στην αξιοποίηση 23 περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων που βρίσκονται υπό της διαχείρισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προχωρά το επόμενο διάστημα το υπουργείο Υποδομών. Το μοντέλο που προκρίνει η πολιτική ηγεσία είναι πολύ διαφορετικό απ’ αυτό της πλήρους παραχώρησης που επιλέχθηκε στην περίπτωση των 14 αεροδρομίων που πέρασαν υπό την διαχείριση της Fraport.

Η λογική που θα ακολουθηθεί είναι αυτή των υπο-παραχωρήσεων με τους ιδιώτες να αναλαμβάνουν μέσω ΣΔΙΤ ή Συμβάσεων Παραχώρησης τις λεγόμενες εμπορικές λειτουργίες των αεροδρομίων όπως τα εμπορικά καταστήματα, τους χώρους στάθμευσης αλλά και την προώθηση του αεροδρομίου και τις σε αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες. Η διαχείριση, η ασφάλεια και η συνολική λειτουργία των αεροδρομίων θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο της ΥΠΑ.

Ήδη η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μελετά τις δυνατότητες ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, τα οποία δεν είχαν συμπεριληφθεί στον προηγούμενο γύρο αποκρατικοποιήσεων καθώς είχαν κριθεί μη κερδοφόρα.

Τα 23 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών η σκέψη είναι να προχωρήσουν οι υπο-παραχωρήσεις όλων των αεροδρομίων ταυτόχρονα σε έναν διαγωνισμό, αλλά τίποτα δεν έχει «κλειδώσει» ακόμη.

Από τα παραπάνω αεροδρόμια ο κ. Σπίρτζης ξεχωρίζει το αεροδρόμιο Καλαμάτας το οποίο όπως δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό έχει «τα χαρακτηριστικά για να γίνει διεθνές αεροδρόμιο». Σε κάθε περίπτωση στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και άλλα οχτώ μπορούν να είναι κερδοφόρα και να καλύψουν οποιαδήποτε «χασούρα» από τα υπόλοιπα.

Στόχος είναι ο σχετικός διαγωνισμός να προκηρυχτεί εντός του 2019 και σύμφωνα με πληροφορίες ήδη υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες.

Πηγή: insider.gr