Εντάξει η Πάτρα δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει ο απόλυτος χριστουγεννιάτικος προορισμός, ακόμα και αν έρχονταν στην πόλη, οι Τρεις Μάγοι με τα δώρα ή υπήρχε ένα μαγικό άστρο που οδηγούσε τους επισκέπτες στην αχαϊκή πρωτεύουσα. 

Με αυτά που παρουσιάζει όμως η πόλη σχεδόν κάθε Χριστούγεννα, ακόμα και το μαγικό αυτό άστρο, αν ήθελε να είναι εντάξει στις... υποχρεώσεις του, θα λοξοδρομούσε και όλο και κάπου άλλου θα έστελνε τον κόσμο που τον ακολουθούσε, γνωρίζοντας ότι αυτή η πόλη με την πλούσια ιστορία και τον τρίτο μεγαλύτερο πληθυσμό στη χώρα, δεν έχει να δείξει και κάτι ιδιαίτερο, αυτή την περίοδο του χρόνου. 

Θα τον έστελνε ίσως στα Καλάβρυτα, στα Τρίκαλα, στην Δράμα ή ακόμα και σε άλλα μέρη που μπορεί να μην είναι κατεξοχήν χριστουγεννιάτικοι και χειμωνιάτικοι προορισμοί, όμως έχουν κάτι να δείξουν, όπως το Ναύπλιο, η Καλαμάτα και άλλες πόλεις.

Πόλεις που έχουν συνειδητοποιήσει ότι αυτή η περίοδος του χρόνου αποτελεί ένα εμπορικό και τουριστικό "προϊόν" που είναι πρόσφορο στο να αξιοποιηθεί τουριστικά, έλκοντας με τους κατάλληλους τρόπους, επισκέπτες και τουρίστες, έστω και για λίγες μέρες. Κάτι που στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις αξιοποιείται εδώ και χρόνια στο έπακρο. 

Μέχρι και η Αθήνα φέτος (που ασφαλώς δεν είναι χειμωνιάτικος προορισμός) παρουσιάζει σημαντική αύξηση, σύμφωνα με τους αριθμούς, στην προσέλευση τουριστών, την εορταστική περίοδο. 

Στην Πάτρα; Οι κρατήσεις των ξενοδοχείων, όπως μας λέει ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Πάτρας, Ηλίας Μεντζελόπουλος, δεν φτάνουν καν το 50%. Τα δωμάτια είναι άδεια με λίγα λόγια. 

"Η πληρότητα των δωματίων στα ξενοδοχεία της Πάτρας κυμαίνεται στο 40%. Κάτω, δηλαδή, από τα μισά δωμάτια είναι ελεύθερα, γεγονός που δείχνει ότι η Πάτρα, ειδικότερα την περίοδο αυτή του χρόνου, δεν έχει κάποια τουριστική δυναμική".


"Δεν έχουμε να παρουσιάσουμε κάτι ως πόλη τις γιορτές"

Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι μόνο για φέτος. Οι λιγοστοί επισκέπτες και οι μειωμένες κρατήσεις ισχύουν κάθε χρόνο τέτοια εποχή. 

"Η Πάτρα δεν ήταν ποτέ στις επιλογές των χριστουγεννιάτικων προορισμών, τόσο για την ελληνική αγορά, όσο και για την ξένη. Ο κόσμος δεν μας προτιμάει αυτή την περίοδο γιατί εδώ που τα λέμε δεν είχε και ποτέ τίποτα το ιδιαίτερο να δει εδώ. Η πόλη δεν έχει να παρουσιάσει κάτι και σε αυτό φυσικά δεν βοηθούν και οι εκάστοτε φορείς". 

Είναι ανάγκη λοιπόν να γίνει μία αρχή. Κάτι που να ξεφεύγει από τα τετριμμένα και τις συνηθισμένες καταστάσεις, κάτι που έχουν πετύχει μικρότερες πόλεις που δεν έχουν μεγάλη δυναμική. Κάτι που να δίνει τη δυνατότητα αφενός στους κατοίκους να χαίρονται τη γιορτινή πόλη τους και αφετέρου στους τουρίστες- εκδρομείς, κίνητρα για να έρθουν κάποια στιγμή να μας επισκεφτούν μες στις γιορτές.