Ανησυχούν οι φίλοι του Προαστιακού για το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα. Ο Διαχειριστής της Ομάδας του Facebook" Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών" και Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ Βασίλειος Γκλαβάς, σε άρθρο του αναφέρει τα εξής: 

"Τον περασμένο μήνα ξεκίνησε με καθυστέρηση περίπου 2 ετών η πολύπαθη δεύτερη εργολαβία που αφορά την αποξήλωση των παλιών ΑΣΙΔ
(μπάρες), την εγκατάσταση 30 νέων και την συντήρηση 2 υφιστάμενων για την επέκταση του προαστιακού Πατρών έως στην κ. Αχαΐα. Με αφορμή αυτήν
την θετική εξέλιξη παραθέτω τις παρακάτω φωτογραφίες.

Οι δύο φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με διαφορά 12 ετών και 4 ημερών από μία διάβαση στα Βραχνέικα Πατρών. Στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε σε λειτουργική κατάσταση την γραμμή και τα ΑΣΙΔ. Στη δεύτερη φωτογραφία τη γραμμή να δείχνει σε όχι τόσο καλή κατάσταση μετά το τέλος της πρώτης εργολαβίας (αναβάθμιση της γραμμής!!) ενώ τα ΑΣΙΔ δεν υπάρχουν αφού ξηλώθηκαν από την πρώτη φάση της δεύτερης εργολαβίας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη.


Η αντιπαράθεση έγινε για να καταλάβουμε ότι δυστυχώς ξαναπληρώνουμε κάτι το οποίο λειτουργούσε. Ιδιαίτερα δε για τα ΑΣΙΔ θα έπρεπε η δεύτερη εργολαβία να αφορά την εγκατάσταση 21 νέων ΑΣΙΔ, γιατί στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Άγιος Ανδρέας – κ. Αχαΐα λειτουργούσαν 11 νέου τύπου ΑΣΙΔ τα οποία ήταν από τα τελευταία που εγκατέστησε ο ΟΣΕ στο δίκτυο της Πελοποννήσου και τα οποία έγιναν έρμαιο
των κλεπτών.

Η ζημία δε για τον ΟΣΕ είναι δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε όλο το δίκτυο της Πελοποννήσου αφού μετά τον «βίαιο» διωγμό του προσωπικού του ΟΣΕ το 2010 και το κλείσιμο του δικτύου δεν υπήρξε μέριμνα για την συλλογή του εξοπλισμού των ΑΣΙΔ. Κάποιος, κάποια στιγμή θα πρέπει να λογοδοτήσει στην δικαιοσύνη για τη ζημία αυτή που υπέστη το δημόσιο.

Επίσης θα θέλαμε να επισημάνουμε για ακόμη μια φορά πως ακόμα και αν η εργολαβία τελειώσει σε λιγότερο χρόνο από αυτή που προβλέπεται
στη σύμβαση (1 χρόνο) είναι πάρα πολύ δύσκολο να κυκλοφορήσει τραίνο προς την κ. Αχαΐα πριν τον Οκτώβριο του 2019 διότι:

1. Δεν υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό κίνησης (ελεγκτές και μηχανοδηγοί). Οι νέοι μηχανοδηγοί που προσλήφθηκαν θα πάρουν το δίπλωμα τον Οκτώβριο του 2019 (1 χρόνο διαρκεί η εκπαίδευση) όπως αναγράφηκε σε σιδηροδρομικό ιστολόγιο (blog).

2. Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι συρμοί. Η εργολαβία για την επισκευή 2 ακόμα συρμών θα αργήσει και σίγουρα δεν θα είναι στην πρώτη προτεραιότητα της ΕΕΣΣΤΥ αφού θα ασχοληθεί πρώτα με το τροχαίο υλικό της κύριας γραμμής.

Οπότε καλή υπομονή έως το 2020!!!, εκτός και αν σταματήσει να λειτουργεί το σημερινό τμήμα του προαστιακού Άγιος Ανδρέας – Ρίον".