Ο Νίκος Τζανάκος σε ανακοίνωση του αναφέρει:

"Όταν ο Ανδρέας Καράβολας και η παράταξή του το 1993-1995 υλοποιούσαν το έργο του ΧΥΤΑ της Ξερόλακκας, δεχόντουσαν πυρά, σκληρή κριτική  και άρνηση, από τους τότε συντρόφους του κ. Πελετίδη.

Ένας από τους λόγους ήταν πως θα χρέωνε τους δημότες υπέρογκα ποσά για δημοτικά τέλη.

 Η ιστορία όμως έγραψε πως ο συγκεκριμένος ΧΥΤΑ, «έσωσε, σώζει και θα σώζει για αρκετά χρόνια ακόμα, την πόλη από τα απορρίμματα». Αλλά και από υπέρογκα πρόστιμα!

Συγχρόνως και λόγω της χωροθέτησης και της σύγχρονης-πρωτοποριακής για την εποχή κατασκευής του, οι δημότες της Πάτρας για 25 χρόνια πληρώνουν τα φθηνότερα τέλη ταφής των απορριμμάτων τους από όλη την Ελλάδα.

Από 4 ευρώ τον τόνο την εποχή του Καράβολα, μέχρι 13 ευρώ την εποχή του Πελετίδη. Όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών χρεώνονται από 25 έως 60 ευρώ.

Αξίζει να επισημάνουμε πως η Πάτρα, είναι η μόνη πόλη στην Ελλάδα που τα τελευταία 25 χρόνια, δεν αντιμετώπισε ούτε μια μέρα έλλειψη χώρου ταφής απορριμμάτων της.

Αυτό για τον απλό λόγο, πως υπήρξε μια δημοτική αρχή, αυτή του Ανδρεά Καράβολα και των συνεργατών του, που λειτούργησε ορθολογικά και χρησιμοποίησε τα κατάλληλα εργαλεία του κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  με γνώμονα το συμφέρον όλης της πόλης και το κυριότερο με αντοχές του έργου σε βάθος χρόνου.

Πριν από 10 περίπου χρόνια, οι κάτοικοι, οργανώθηκαν (και σωστά έκαναν και συνεχίζουν) και ζητούσαν να κλείσει η Ξερόλακα, αφού ολοκλήρωνε τον κύκλο της.

Σε αυτόν τον αγώνα τους, βρήκαν «ένθερμο» συμπαραστάτη και μπροστάρη τον κ. Πελετίδη. Εγκαταστάθηκε σχεδόν μόνιμα, (πολλές φορές ξενυχτούσε), έξω από την πόρτα της Ξερόλακκας.

Επαναστάτησε εναντίον της Δημοτικής Αρχής Φούρα, για να μην λειτουργήσει ένα πρόσθετο κύτταρο, μέχρι να κατασκευαστεί εργοστάσιο στου Φλόκα.

Αντιστάθηκε και κατήγγειλε την κατασκευή εργοστασίου.

Κατήγγειλε και μπλόκαρε την κατασκευή τοίχου αντιστήριξης στο ΧΥΤΑ, γιατί θα τον χρησιμοποιούσε η Δημοτική Αρχή Δημαρά, σαν πρόσθετο κύτταρο για απορρίμματα.

Διαφώνησε και κατήγγειλε τον κ. Δημαρά, πως πρότεινε κατασκευή εργοστασίου και μάλιστα με ΣΔΙΤ, ενώ η λύση κατά την άποψή του ήταν το άμεσο κλείσιμο της Ξερόλακκας και η μεταφορά των απορριμμάτων στου Φλόκα.

Έδινε την εντύπωση και έπειθε, πως ο ίδιος είχε τις λύσεις και μπορούσε να τις επιβάλλει και το κυριότερο, δίχως καμία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση.

Όταν αναλαμβάνει Δήμαρχος το 2014 αλλάζει πολιτική και κάνει ακριβώς ότι κατήγγειλε:

  1. Δεν κλείνει την Ξερόλακκα.
  2. Επεκτείνει το χώρο ταφής απορριμμάτων δίχως τις κατάλληλες άδειες.
  3. Λειτουργεί το κύτταρο (για απορρίμματα) που είχε καταγγείλει.
  4. Κατασκευάζει τον τοίχο αντιστήριξης για να γεμίσει το κενό με απορρίμματα.
  5. Καταγγέλλει τον Ευρωπαϊκό Σχεδιασμό για τη διαχείριση απορριμμάτων.
  6. Καταγγέλλει τον Εθνικό Σχεδιασμό για τη Διαχείριση απορριμμάτων.
  7. Αρνείται και καταγγέλλει τον Περιφερειακό Σχεδιασμό.
  8. Εξαγγέλλει δικό του σχέδιο διαχείρισης, ανεξάρτητο από εκείνο της χώρας.
  9. Για τέσσερα χρόνια η πόλη χάνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να υλοποιήσει προγράμματα διαχείρισης απορριμμάτων και κατασκευή εργοστασίου.
  10. Αδιαφορεί για την ανακύκλωση και την τεράστια σημασία της και συμβολή της, τόσο στο περιβάλλον όσο και στη μείωση των προς ταφή απορριμμάτων και αρνείται τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, με σημαντικές χρηματοδοτήσεις.
  11. Αδιαφορεί για τις κοινοτικές οδηγίες πως δεν χρηματοδοτείται κανένα έργο αν δεν συμπεριλαμβάνεται στον Εθνικό Σχεδιασμό.
  12. Αδιαφορεί για την κοινοτική οδηγία, πως θα επιβληθεί στο Δήμο, πρόστιμο από 35 έως 65 ευρώ τον τόνο, με τελικό ποσό ως 2.000.000 ευρώ το χρόνο, αν δεν επιτευχθεί ανακύκλωση 32.000 τόνων έως το 2020.
  13. Συνεχίζει να ισχυρίζεται πως δεν δέχεται να αυξηθούν τα τέλη των απορριμμάτων και γιαυτό αρνείται τους ευρωπαϊκούς-κρατικούς σχεδιασμούς.

   Με όλα τα παραπάνω καθυστέρησε σημαντικά να προχωρήσει σε λύσεις και παγίδευσε την πόλη σε αδιέξοδα.

Τρία χρόνια αργότερα αντιλαμβάνεται την αδυναμία υλοποίησης των ουτοπικών σχεδιασμών του και το αδιέξοδο στο οποίο οδηγεί την πόλη. Τώρα όμως είναι αργά για να πετύχει κάτι στην 5ετή θητεία του.

Αφήνοντας κληρονομιά τραγικά ποσοστά στην ανακύκλωση και βαριά πρόστιμα τα οποία θα πληρώσουν οι πατρινοί:

Αποδέχεται Ευρωπαϊκό, Εθνικό και Περιφερειακό Σχεδιασμό.

Αρχίζει να ζητά Ευρωπαϊκά προγράμματα για την ανακύκλωση, μήπως και μειώσει τα μεγάλα πρόστιμα που περιμένουν το Δήμο, αφού είναι αδύνατον να πιάσει η πόλη τους στόχους έως το 2020.

Υιοθετεί εργοστάσιο για 50.000 τόνους απορριμμάτων, με κόστος 40.000.000 ευρώ, (ενώ η Πάτρα παράγει 100.000 τόνους το χρόνο). Τα υπόλοιπα θα έπρεπε να έχει επιτύχει να απομειώνονται από την ανακύκλωση!!!

Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε πως ο Ευρωπαϊκός και Εθνικός σχεδιασμός, αποδέχονται τρία είδη-τρόπους κατασκευής εργοστασίων. Και τα τρία έχουν παραπλήσιο τελικό τέλος εισόδου-διαχείρισης-ταφής των απορριμμάτων, από 50 έως 60 ευρώ τον τόνο περίπου.

Το εργοστάσιο το οποίο υιοθέτησε ο κ. Πελετίδης στου Φλόκα, εκτός του ότι θα χωρά τα μισά απορρίμματα της Πάτρας, θα έχει κατά δήλωση του προέδρου του ΦΟΔΣΑ, τέλος 48 ευρώ. Αν σε αυτό προσθέσουμε και 12 περίπου ευρώ μεταφορικά από Πάτρα σε Φλόκα, αισίως φθάνουμε τα 60 ευρώ!!!! Από τα 4 ευρώ της εποχής του Καράβολα!

Μια επανάσταση τόσων χρόνων……. καταλήγει σε παταγώδη αποτυχία για την πολιτική και την αποτελεσματικότητα του κ. Πελετίδη!

Τέλος ας μην μας διαφεύγει το γεγονός πως το προαναφερθέν  εργοστάσιο, βρίσκεται ακόμα στα χαρτιά και αν-θα ολοκληρωθεί προς το τέλος της επόμενης δημαρχιακής θητείας.

Αξίζει να θυμηθούμε, πως ο ίδιος ο κ. Πελετίδης, απαιτούσε από τον κ. Δημαρά, να ολοκληρώσει τη λύση του προβλήματος μέσα στα τριάμισι χρόνια της θητείας του.

 Ο ίδιος μετά από πέντε χρόνια θητείας, αφήνει τις λύσεις στον επόμενο και του  στέλνει την επιταγή για τα αναμενόμενα βαριά πρόστιμα!!!"