H μητέρα των μαχών του εμπορίου, η Black Friday, είναι και επίσημα σε εξέλιξη από τις 8 το πρωί της Παρασκευής στην Πάτρα.

Εκεί πάντως που εστιάζουν οι Πατρινοί καταναλωτές κατά κύριο λόγο είναι σε ηλεκτρονικές συσκευές, όπως σε κονσόλες παιχνιδιών, σε διάφορα κινητά τηλέφωνα αλλά και τηλεοράσεις νέας γενιάς που πωλούνται σε γνωστές αλυσίδες με σχετικά προϊόντα.

Σήμερα μπήκαν στον ρυθμό της Black Friday συνεταιρισμοί ηλεκτρικών συσκευών αλλά και τα μεμονωμένα καταστήματα που παρέχουν εκατοντάδες προσφορές σε όλη την γκάμα των ειδών.

Στην "μάχη" έχουν ριχθεί και άλλες επιχειρήσεις καθώς εκπτώσεις πραγματοποιούν και αλυσίδες και καταστήματα ένδυσης, καλλυντικών, σούπερ μάρκετ, αεροπορικές εταιρείες κ.α.


Τι πρέπει να προσέξετε στις αγορές σας

– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του και η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

– Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών και ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

– Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).

– Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.

Η Black Friday στην Ελλάδα περιληπτικά

  • Το 85% των Ελλήνων ξέρει τι είναι το Black Friday, και το 36% των ερωτηθέντων θα πάρει μέρος σε αυτήν τη γιορτή των διαδικτυακών αγορών,
  • To 64,5% από αυτούς που θα κυνηγήσουν τις προσφορές, θα πάει τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα,
  • Το 2018 ο μέσος Έλληνας θα ξοδέψει κατά τη διάρκεια του Black Friday 206 €, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια.