Ως απόφαση σταθμός για την Πάτρα θεωρείται το πράσινο φως που έδωσε η κυβέρνηση δια στόματος του υπουργού της, Χρήστου Σπίρτζη για την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο.

Είναι μια απόφαση που η δημοτική αρχή χρεώνει στους αγώνες που ξεκίνησε ο Δήμος μαζί με τους κατοίκους των περιοχών εδώ και μήνες, όταν από κοινού είχαν δηλώσει την κατηγορηματική τους αντίθεση στην επιφανειακή χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής.

Σύμφωνα με άλλες πηγές, η απόφαση αυτή ίσως κρύβει και κάποια πολιτικά κριτήρια, καταδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση βλέπει ευνοϊκά τα ζητήματα της Πάτρας, ενώ έχει αποφασίσει να βοηθήσει με έμμεσο τρόπο, βλέποντας τη δυναμική που έχει το πρόσωπο του Κώστα Πελετίδη, την νυν δημοτική αρχή στη διεκδίκηση εκ νέου του δημαρχιακού θώκου.

Όπως και να έχει είναι μια απόφαση που ευνοεί την πόλη και δείχνει ότι μπορούν να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα όταν διεκδικείς, πιέζεις και δεν βολεύεσαι με τις καταστάσεις.

Η απόφαση για την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου ήταν ένα σχέδιο που υπήρχε εδώ και μήνες στις σκέψεις των ιθυνόντων της κυβέρνησης και στους τεχνικούς του υπουργείου, παρά τα δημοσιεύματα που ήθελαν την Πάτρα να χάνει το σύγχρονο τρένο, "φωτογραφίζοντας" ως αιτία τη στάση του Δήμου και των κατοίκων της περιοχής να αρνηθούν την επιφανειακή χάραξη που θα έκοβε τις γειτονιές τους στα δύο.

Το patrasevents.gr είχε γράψει εδώ και μήνες για την πρόθεση της κυβέρνησης, πριν καν το υπουργείο προχωρήσει στη σχετική μελέτη για το συγκεκριμένο τμήμα του έργου, μετά από τις πιέσεις των κατοίκων και του Δήμου.

Το σημαντικό είναι ότι η απόφαση για την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου, δίνει το έναυσμα για τη δημιουργία ενός ακόμα χώρου που θα δώσει μία άλλη όψη στην Πάτρα.

Τη δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου που θα ξεκινάει από το Ρίο και θα καταλήγει στο αστικό κέντρο της Πάτρας. Το γραμμικό αυτό πάρκο, είναι ένα μεγαλόπνοο έργο που θα δώσει τη δυνατότητα στους Πατρινούς να κάνουν πολλά και σημαντικά πράγματα, σε έναν κοινόχρηστο χώρο που θα αναδεικνύει την πόλη.

Μέσα σε αυτό μπορεί να συμπεριληφθούν ποδηλατόδρομος, χώρος για άθληση και περιπάτους, παγκάκια, δέντρα και πολλά ακόμα. Είναι μία πρόταση που είχε κάνει ο Δήμος όταν διεκδικούσε την υπογειοποίηση του τρένου. Τότε λίγοι είχαν πιστέψει ότι μία τέτοια πρόταση μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Να όμως που διαψεύστηκαν.

Μέσα στους επόμενους μήνες ο Δήμος θα προχωρήσει σε μελέτη για το γραμμικό πάρκο, καταθέτοντας την πρόταση του, διεκδικώντας την χρηματοδότηση του έργου. Γιατί όπως φάνηκε μέσα από την υπόθεση του τρένου όταν διεκδικείς, κερδίζεις...