Σε τροχιά εκπτώσεων και προσφορών εισέρχεται το λιανεμπόριο καθώς ο Νοέμβριος αναδεικνύεται σε μήνα αγορών για τους καταναλωτές λόγω των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων και της Black Friday.

Για φέτος, από την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου μέχρι το Σάββατο 10 Νοεμβρίου θα διαρκέσει η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία για φθηνότερες αγοράς και στους εμπόρους ελπίδα για αύξηση του τζίρου τους.

Την πρώτη Κυριακή των ενδιάμεσων εκπτώσεων, στις 4 Νοεμβρίου, οι Εμπορικοί Σύλλογοι Αθήνας και Θεσσαλονίκης ανακοίνωσαν ότι η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική.

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Έρχεται και η Black Friday
Την ίδια στιγμή, τα επιτελεία μεγάλων αλυσίδων προετοιμάζονται για την Black Friday (ημέρα μεγάλων εκπτώσεων που για φέτος τοποθετείται στις 23 Νοεμβρίου), η οποία κατά την εμπειρία των δύο προηγούμενων ετών θα εξελιχθεί σε «μαύρο τετραήμερο».

Από την εμπειρία πάντως των προηγούμενων ετών, οι πωλήσεις κατά την Black Friday ήταν μεν εντυπωσιακές αλλά επηρέασαν αρνητικά τις πωλήσεις του Δεκεμβρίου και της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Η περσινή εκτίναξη του όγκου πωλήσεων, κατά 11,6%, στην κατηγορία έπιπλα – ηλεκτρικά είδη – οικιακός εξοπλισμός, όπου υπάγονται και οι μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, οδηγεί όλο και περισσότερες εταιρείες στην σκέψη συμμετοχής στον αμερικανικό θεσμό, ενώ όλες οι κατηγορίες του λιανεμπορίου συμπεριλαμβανομένων και των σούπερ μάρκετ τάσσονται υπέρ του θεσμού.

Για τους καταναλωτές, η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, ιδίως σε μια εποχή που ο Έλληνας αποδύεται όλο το χρόνο σε εντατικό κυνήγι των προσφορών. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2017), δήλωνε πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην Black Friday.

Πέρα από την Black Friday, ωστόσο επίκειται και η αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η Cyber Monday, στην οποία συμμετέχει η παγκόσμια online αγορά. Σε κάθε περίπτωση η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έρχεται συνήθως λίγες μέρες αργότερα (κάποιες φορές στο πρώτο πενθήμερο του Δεκεμβρίου).