Ερώτηση για την αναμοριοδότηση και τον χαρακτηρισμό των σχολείων της Κλειτορίας ως «δυσπρόσιτα», κατέθεσε προς το Υπουργείο Παιδείας, ο Βουλευτής Αχαΐας, ΝΔ, Ανδρέας Κατσανιώτης.

Ενώ η  Κλειτορία συγκαταλεγόταν στα δυσπρόσιτα σχολεία και ήταν από τις πρώτες επιλογές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με την υπ. αριθμ. 133529/ΓΔ4/7-Ο8-2Ο18, απόφαση του Υπουργού Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, οι σχολικές μονάδες αναμοριοδοτήθηκαν και πολλά σχολεία αποχαρακτηρίσθηκαν από δυσπρόσιτα και μειώθηκαν δραστικά τα μόριά τους.

Ο βουλευτής χαρακτηρίζει την απόφαση άδικη, τονίζοντας ότι, οδηγεί στην υποστελέχωση των σχολείων από εκπαιδευτικό δυναμικό, στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές της περιοχής, οι οποίοι στερούνται άλλων επιλογών και διεξόδων, δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και γενικότερα την τοπική κοινωνία.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: «Αναμοριοδότηση και χαρακτηρισμός ως «δυσπρόσιτων» των σχολείων Κλειτορίας»

Όλα τα σχολεία που λειτουργούν στην Κλειτορία (Δημοτικό, Νηπιαγωγείο, Γυμνάσιο και ΓΕΛ.)παρότι συμπεριλαμβάνονταν μέχρι πρόσφατα στα δυσπρόσιτα, (Y.A.46272/Δ2, ΦΕΚ599/16-05-2002)αντιμετώπιζαν σοβαρά θέματα στελέχωσης με εκπαιδευτικό προσωπικό.

Με την υπ. αριθμ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-Ο8-2Ο18 απόφασή σας, αναμοριοδοτήθηκαν οι σχολικές μονάδες της επικράτειας. Πολλά σχολεία αποχαρακτηρίσθηκαν από δυσπρόσιτα και μειώθηκαν δραστικά τα μόριά τους.

Στην ορεινή Αχαΐα, με βάση την αναμοριοδότηση που προέκυψε από την παραπάνω απόφασή σας, αποχαρακτηρίσθηκαν από δυσπρόσιτα τα σχολεία  της Κλειτορίας, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης του νομού και παρά του ότι πρόκειται για μια περιοχή απομονωμένη και μη προνομιούχα.

Ο αποχαρακτηρισμός των σχολείων της Κλειτορίας από «δυσπρόσιτα» έχει ήδη επιφέρει σοβαρότατες και μη αναστρέψιμες συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία, οδηγώντας στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές της περιοχής, οι οποίοι στερούνται άλλων επιλογών και διεξόδων.

Η αναμοριοδότηση αυτή συνδέεται και με την προσέλκυση εκπαιδευτικών και επηρεάζει άμεσα τη στελέχωση και λειτουργία τους.

Συνυπολογίζοντας και τις ιδιαιτερότητες των συγκοινωνιακών συνθηκών, όπου τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν εξυπηρετούν τακτικά την προσέλευση και την αποχώρηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας (έλλειψη δρομολογίων), αντιλαμβάνεστε, ότι η μοριοδότηση αποτελεί το μοναδικό κίνητρο επιλογής των σχολείων μας για τους εκπαιδευτικούς που μεταφέρονται από την έδρα του νομού.

Πρέπει δε, να ληφθεί υπόψη, ότι ο πληθυσμός της Κλειτορίας βαίνει συνεχώς μειούμενος και η ομαλή λειτουργία των σχολείων μας αποτελεί κύτταρο δημιουργίας συνθηκών παραμονής και εξέλιξης για τον τόπο μας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε

  1. Με ποια  κριτήρια πραγματοποιήθηκε η απόφαση  αναμοριοδότησης και αποχαρακτηρισμού των σχολείων της Κλειτορίας, ενώ όμορα σχολεία του ίδιου Δήμου, παραμένουν χαρακτηρισμένα ως δυσπρόσιτα;
  2. Προτίθεσθε να προβείτε σε νομοθετική ρύθμιση  για αναμοριοδότηση και χαρακτηρισμό των σχολείων της Κλειτορίας ως δυσπρόσιτα για να διορθωθεί η προφανής αδικία;

Ο  ερωτών βουλευτής

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ

Βουλευτής ΝΔ – Αχαΐας