Είναι όμορφο να ξέρεις ότι ένας ανερχόμενος ηθοποιός, που σε κάθε δουλειά που παίζει, κερδίζει τις καλύτερες κριτικές, με αποτέλεσμα να θεωρείται ένας από τους πιο καλούς στο χώρο του, να είναι από τα μέρη σου. Να έχει μεγαλώσει στην ίδια πόλη, στις ίδιες γειτονιές, στα ίδια στέκια. 

Ο Γιώργος Παπαπαύλου, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχοντας φύγει αρκετά χρόνια από την Πάτρα για χάρη του θεάτρου, έχει κάνει ήδη αρκετά σημαντικά πράγματα στο χώρο, με το βιογραφικό του να είναι γεμάτο από συνεργασίες με σπουδαίους ηθοποιούς, σε δουλειές που συζητήθηκαν από τους ειδικούς και αγαπήθηκαν από το θεατρικό κοινό. 

Τελευταία τον είδαμε να πρωταγωνιστεί στο "Συλλέκτη" που σκηνοθετούσε ο Ένκε Φεζολάρι στο Vault, ενώ το καλοκαίρι που μας πέρασε έγινε Ετεοκλής στην παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για τον "Οιδίποδα, ο μύθος του κόσμου, έτσι όπως τον είπαν οι Έλληνες".

Τώρα θα τον δούμε στον "Τρωικό Πόλεμο", στο πλευρό της Κωνσταντίνας Τάκαλου, στο ρόλο του Αγαμέμνονα, σε μία παράσταση που θα φιλοξενηθεί και στην Πάτρα, στις 22 με 23 Οκτωβρίου, στο θέατρο "Λιθογραφείον", στο πλαίσιο του 37ου Φεστιβάλ Πάτρας.

Ο νεαρός ηθοποιός από την Πάτρα που αποφάσισε να αφήσει την καριέρα του στη νομική και να αφοσιωθεί στο θέατρο, κάνοντας προσεκτικές επιλογές και βάζοντας πάνω από όλα την ποιότητα της δουλειάς του, διαγράφει μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή πορεία. Μια πορεία τόσο αξιοσημείωτη, όσο και ανοδική, πιστή στο δρόμο που ίδιος έχει αποφασίσει να της χαράξει. 

Το patrasevents.gr με αφορμή την επερχόμενη παρουσία του στην Πάτρα, μίλησε μαζί του.   


Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

P.E.: Πρόσφατα γύρισες από το Λονδίνο. Πώς είδες τα πράγματα εκεί στο θέατρο, σε σύγκριση με τα θεατρικά ελληνικά δεδομένα; Έχει πραγματικά αυτή η πόλη μια διαφορετική θεατρική αύρα;

Γ.Π.: "Ταξίδεψα στο Λονδίνο για να δω παραστάσεις πριν ξεκινήσω πρόβες! Είδα τον "Βασιλιά Ληρ" με τον Ίαν ΜακΚέλεν και το "Αντώνιος και Κλεοπάτρα" με τον Ραλφ Φάιν! Πόσο σπουδαίοι ηθοποιοί!

Προτίμησα να δω Σαίξπηρ γιατί φέτος θα παίξω Κοριολανό και Ιούλιο Καίσαρα σε ενιαία παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή. Η μεγαλύτερη διαφορά που παρατήρησα έχει να κάνει με το κοινό.

Στο Λονδίνο και στις 2 παραστάσεις κανείς μα κανείς δεν κοίταξε το κινητό του κατά τη διάρκεια της παράστασης και δεν χτύπησε ούτε ένα κινητό! Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για αίθουσες 700 ατόμων"!

P.E.: Θα μπορούσες να ζήσεις σε μία πόλη όπως το Λονδίνο ή σε κάποια χώρα του εξωτερικού, πάντα με βάση το θέατρο; Το έχεις σκεφτεί ποτέ;

Γ.Π.: "Δεν θα μπορούσα και δεν θα ήθελα να ζήσω σε άλλη πόλη. Την αγαπώ πολύ την Αθήνα, το κέντρο, τα προάστια, ο υπέροχος καιρός της, ο ζωντανός παλμός της! Μια ζωντανή πόλη!

Όσον αφορά το θέατρο δεν θα μπορούσα να παίξω σε άλλη γλώσσα πέραν της ελληνικής! Εν αρχή ην ο λόγος στο θέατρο κι εγώ σκέφτομαι και εκφράζομαι στην μητρική μου γλώσσα που είναι τα ελληνικά"!

P.E.: Πρόσφατα σε είδαμε στο ρόλο του Ετεοκλή στην παράσταση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για τον Οιδίποδα, σε σκηνοθεσία του Σταύρου Τσακίρη. Μίλησέ μας λίγο για αυτή τη δουλειά. Ειπώθηκε ότι ήταν μία από τις καλύτερες παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού.

Γ.Π.: "Δεν μπορώ να πω εγώ αν ήταν απ τις καλύτερες παραστάσεις δεδομένου ότι ήμουν μέρος αυτής, αλλά μπορώ να πω ότι συνεργάστηκα άψογα με το Σταύρο Τσακίρη, καθώς επίσης και με όλους τους συναδέλφους επί σκηνής, αλλά και εκτός αυτής! Απόλαυσα επίσης την αποδοχή που είχε η παράσταση από το κοινό όπου και να παίξαμε"! 


Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

P.E.: Πλέον θα σε δούμε στην παράσταση του Τρωικού Πολέμου, σε ένα διαφορετικό ρόλο. Ποιο είναι το κεντρικό μήνυμα του έργου και πες μας αν υπάρχει ένας άλλος τρόπος προσέγγισης πάνω στο θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί και ειπωθεί τόσα πολλά;

Γ.Π.: "Στον Τρωικό πόλεμο παρακολουθούμε την πορεία του Αγαμέμνονα από τη θυσία της Ιφιγένειας ούτως ώστε να φυσήξει ο άνεμος και οι Έλληνες να εκστρατεύσουν ενάντια στην Τροία μέχρι την επιστροφή του και τη δολοφονία του από την Κλυταιμνήστρα, όπως την έχουν αφηγηθεί ο Αισχύλος στην Ορέστεια και ο Ευριπίδης στην Ιφιγένεια εν Αυλίδι.

Εγώ υποδύομαι και τους τρεις ρόλους (Αγαμέμνονα, Κλυταιμνήστρα, Ιφιγένεια) και η Κ. Τάκαλου κρατά το αφηγηματικό μέρος της παράστασης! Δεν είναι ένα το μήνυμα του έργου μας, αλλά ας πούμε ότι ο κεντρικός άξονας είναι ο πόλεμος και οι συνέπειες. Αυτά τα κείμενα είναι σπουδαία γιατί ακριβώς βρίσκεις πάντα νέους τρόπους να τα προσεγγίσεις".

P.E.: Και οι δύο αυτές παραστάσεις αποτελούν συρραφή και σύνθεση τραγωδιών των μεγάλων κλασικών έργων και όχι ένα αυτοτελές έργο της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας. Ένα ηθοποιός ενεργεί διαφορετικά σε ένα τέτοιο πλαίσιο;

Γ.Π.: "Όχι, είναι ακριβώς ίδιος ο τρόπος που μελετάς και δουλεύεις τους ρόλους σου. Σίγουρα πρέπει να έχεις διαβάσει τα έργα στην πρωτότυπη μορφή τους, ασχέτως αν καλείσαι να παίξεις ένα ρόλο που στη συρραφή είναι μικρότερος. Πρέπει να ξέρεις την πορεία του ήρωα έστω κι αν στο συρραμμένο  κείμενο δεν υπάρχει".

P.E.: Ο Τρωικός Πόλεμος εξελίσσεται με φόντο τη ίδια τη φύση του πολέμου που αποτελεί στοιχείο της φύσης του ανθρώπου. Αυτό είναι μια διαπίστωση που αποτυπώνεται στην σύγχρονη πραγματικότητα; Πώς το αισθάνεσαι;

Γ.Π.: "Πόλεμος πάντων πατήρ έγραψε ο Ηράκλειτος. Πάντα στη σύγκρουση αναδύεται κάτι νέο. Αλλά στην σημερινή εποχή ο πόλεμος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη βαρβαρότητα, την αγριότητα και το έγκλημα! Ο πόλεμος είναι δημιούργημα της πατριαρχίας! Ελπίζω λοιπόν στην άνοδο της μητριαρχίας και στον περιορισμό των συγκρούσεων σε επίπεδο πνευματικό". 


Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

P.E.: Είσαι από τους ανερχόμενους ηθοποιούς του ελληνικού θεάτρου και σε κάθε σου εμφάνιση, κερδίζεις ολοένα και περισσότερα εγκωμιαστικά σχόλια. Το γεγονός αυτό σε γεμίζει, σου δίνει δύναμη για να συνεχίσεις;

Γ.Π.: "Αυτό που με χαροποιεί πιο πολύ απ' όλα είναι η εκτίμηση με την οποία με αντιμετωπίζει το σινάφι μου πρωτίστως και μετά φυσικά ο κόσμος που βλέπει τις παραστάσεις που συμμετέχω. Είναι όμορφο και απελευθερωτικό να σε αποδέχονται".

P.E.: Τι είναι αυτό που σε ώθησε στο να γίνεις ηθοποιός; Πώς αντιλαμβάνεται ένας ηθοποιός που τώρα κτίζει την καριέρα του, τη δύσκολη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα;

Γ.Π.: "Η ανάγκη μου να εκφράσω τον καημό, το "αχ" που έχω μέσα μου. Αυτό βέβαια δεν το ήξερα όταν ξεκίνησα να γίνω ηθοποιός. Αλλά με τον καιρό το συνειδητοποίησα! Είναι απαγορευτικό σχεδόν να θέλει κάποιος να γίνει ηθοποιός στην Ελλάδα του 2018.

Υπάρχουν τόσες πολλές πρακτικές δυσκολίες και τόση αλητεία γύρω μας που θέλει τρομακτική υπομονή και πίστη στον εαυτό σου για να ξεπεράσεις όλα αυτά τα εμπόδια"!

P.E: Διατηρείς τις σχέσεις σου με την Πάτρα και ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από αυτή; Είναι κάτι από αυτή που έχεις μέσα σου και σε ακολουθεί στην πορεία σου;

Γ.Π.: "Στην Πάτρα ζει η οικογένεια μου, πολύ στενοί μου φίλοι, αγαπημένοι μου άνθρωποι! Έρχομαι όταν οι υποχρεώσεις στην Αθήνα μου το επιτρέπουν. Και είναι πάντα πολύ μεγάλη μου χαρά να παίζω στην Πάτρα"!


Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Φωτο - Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

Φωτο - Ελπίδα Μουμουλίδου

P.E.: Ήδη έχεις κάνει αρκετές σημαντικές συνεργασίες στο θέατρο και έχεις παίξει στο πλευρό αρκετών μεγάλων ηθοποιών, όπως για παράδειγμα η Λήδα Πρωτοψάλτη. Τι κρατάς από αυτή τη συνεργασία;

Γ.Π.: "Η κυρία Πρωτοψάλτη είναι η ιστορία του ελληνικού θεάτρου. Σπουδαία ηθοποιός! Από την Λήδα θυμάμαι και θα θυμάμαι πάντα πόσο προστατευτική είναι με τους άλλους ηθοποιούς"!

P.E: Η τηλεόραση σε ενδιαφέρει ως μέσο ή μήπως είναι αρκετά μακριά από σένα;

Γ.Π.: "Με ενδιαφέρει κάθε μέσο στο οποίο μπορώ να κάνω τη δουλειά μου με συνέπεια και χωρίς προχειρότητα"!

P.E.: Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σου;

Γ.Π.: "Φέτος όπως σου είπα θα παίξω Σαίξπηρ στο Μέγαρο Mουσικής και μετά - και είμαι ενθουσιασμένος για αυτό- θα παίξω σε παγκόσμια πρώτη έναν ανέκδοτο μονόλογο του Α. Στρίντμπεργκ με την αρωγή της Σουηδικής πρεσβείας"!


Η αφίσα του Τρωικού Πολέμου