Οι changemakers και οι influencers marketing αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας αφότου όλο και κάπoιο νέο gadget ανακαλύπτουμε, όλο και κάποιο νέο στέκι αναζητούμε, όλο και κάποια νέα τάση ακολούθουμε στην ένδυση, στην εστίαση , στην διασκέδαση και κυρίως στα social media.

Οι changemakers αναλύουν τα δεδομένα της αγοράς, εμπνέονται από μία ιδέα, την αξιολογούν και με την αξιοποίηση της τεχνολογίας διαμορφώνουν το μέλλον. Οι influencers marketing αποτελούν το μέσο για την υλοποίηση μιας ιδέας ή απλά το πρόσωπο που διαφημίζει ένα προϊόν, ένα κατάστημα ή ένα προορισμό. Οι σταθερές αναρτήσεις στο instangram τους βοηθούν να προσελκύσουν ένα τεράστιο αριθμό followers κι επενδύοντας στην γοητεία ή την αναγνωρισιμότητα τους αναπτύσσουν μια εικονική σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους ενώ στην συνέχεια προωθούν στοχευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Οι φιλόδοξοι διαμορφωτές βασίζονται σε σταθερές και δεδομένα που οδηγούν στην επιτυχία, εκπαιδεύουν καθημερινά τις αισθήσεις μας προσπαθώντας να ικανοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές. Έτσι ο σύγχρονος πελάτης σε ένα καφέ μπαρ του μέλλοντος, θα μένει ικανοποιημένος αφού θα έχει λάβει μέρος στην διαδικασία της δημιουργίας και δοκιμής του καφέ ή του γεύματος του (αφή,γεύση, όσφρηση, ακοή, όραση), θα συνδέεται στο διαδίκτυο και θα αποκαλύπτει την τοποθεσία του διαφημίζοντας τον καφέ, το ποτό ή το gourmet γεύμα του (αφή, όραση), μέσα σε ένα οικείο περιβάλλον στα χρώματα της φύσης ώστε να παραμένει περισσότερο σε αυτό (όραση), όπου θα πολιορκείται από μία πανδαισία αρωμάτων (οσφρηση). Επομένως θα συνδιαμορφώνει και ο ίδιος την εμπειρία της επίσκεψης του και θα αισθάνεται μοναδικός και χρήσιμος μέσα στο κατάστημα.

Οι changemakers αξιοποίησαν την πληροφορία  ότι η αίσθηση της αφής είναι πιο έντονη και αναπτυγμένη στις άκρες των δακτύλων μας, επομένως ήταν εγγυημένη η επιτυχία των οθόνων αφής. Ακόμη έχουν ως γνώμονα ότι το 30% του ανθρώπινου εγκεφάλου ασχολείται με την ερμηνεία των ερεθισμάτων της όρασης, όπου όργανο αντίληψης είναι τα μάτια  και αντικείμενο αντίληψης είναι το φως, έτσι έχουν οραματιστεί ένα μέλλον  που ήδη βρισκόμαστε στα προπύλαια του όπου θα κυριαρχεί απόλυτα η εικόνα, η φωτογραφία, το βίντεο και η λάμψη που εκπέμπει κάθε φωτεινή πηγή.  

Σε ένα κόσμο πού όλοι προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τους  ρόλους  τους , να διαφέρουν με ψαγμένες φωτογραφίες, πρωτότυπες λεζάντες και  δημοσιεύσεις, ζητωκραυγάζοντας έτσι για αλλαγές, μπορεί κάποιος να τις πραγματοποιήσει, να οραματιστεί το μέλλον και κατά επέκταση να το διαμορφώσει, αρκεί να τολμήσει να ανακαλύψει το ταλέντο του, να εμπνευστεί  και να εμπνεύσει κι άλλους να συμμετάσχουν  στο όραμα του. Τότε μόνο κάποιος θα γίνει πραγματικός changemaker που δεν θα αγοράζει μόνο gadget για την υλοποίηση της ιδέας του αλλά θα μπαίνει στην ουσία των πραγμάτων, θα διαχειρίζεται την αποτυχία του αντλώντας συμπεράσματα από αυτήν, θα γιορτάζει την  επιτυχία του με τον εαυτό του και τους ανθρώπους που τον στηρίζουν, καθώς επίσης θα κατανοεί τις εκάστοτε κρίσεις και θα τις αντιμετωπίζει με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.

Ο διαμορφωτής είναι ένας παγκόσμιος ηγέτης, που με μοχλό την τεχνολογία επιχειρεί με πίστη, αφοσίωση και στρατηγική να αλλάξει την καθημερινότητα μας μέσα από μια έκρηξη δημιουργικότητας και καινοτομίας, προσπαθεί να εμπλουτίζει συνεχώς το όραμα του με αξίες, ιδέες και πάθος, σπάει φραγμούς και σύνορα, φλερτάρει καθημερινά με την υπέρβαση, ξεπερνά ακόμη και τις δικές του προσδοκίες ,φτάνοντας στην κορύφωση της αλλαγής.

Καπώνης Αλέξης, Καθηγητής, ερευνητής της επιστήμης της πληροφορικής, διπλωματούχος μεταπτυχιακού στα ευφυή πληροφοριακά συστήματα πανεπιστημίου Αιγαίου.