Θετικό διαγράφεται το κλίμα της επιχειρηματικότητας για το 2018 στην περιοχή και ενώ βρισκόμαστε κοντά στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου Αχαΐας φέτος δεν αποκλείεται για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια και ενώ βρισκόμαστε στην περίοδο της κρίσης να έχουμε περισσότερες εγγραφές επιχειρήσεων από τις διαγραφές. Όχι μόνο στο τομέα των υπηρεσιών, αλλά και στους κλάδους του εμπορίου και της μεταποίησης. 

Οι εγγραφές έως τον Αύγουστο για το 2018 έφταναν συνολικά τις 569 και οι διαγραφές τις 330. Ωστόσο, το θετικό αυτό πρόσημο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον τομέα των υπηρεσιών, με ολοένα και περισσότερες καινούργιες επιχειρήσεις που ανήκουν στον χώρο της εστίασης να ξεκινούν την λειτουργία τους, ελπίζοντας ότι θα καταφέρουν να ορθοποδήσουν. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2018 οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων στον χώρο των υπηρεσιών που έχει να κάνει κυρίως με την εστίαση, τον επισιτισμό και τον τουρισμό, έχουν φτάσει μέχρι στιγμής τις 340. Την ίδια στιγμή οι διαγραφές, πάντα στον τομέα των υπηρεσιών, είναι στις 152. Στο εμπόριο έχουμε 170 εγγραφές, στην μεταποίηση 59 (ένας χώρος που χτυπήθηκε βάναυσα στα χρόνια της κρίσης), με αντίστοιχες 134 και 44 διαγραφές. 

Και αυτά τη στιγμή που το 2017 με τις 482 νέες εγγραφές στον κλάδο των υπηρεσιών και τις 316 διαγραφές, έμειναν 166 νέες επιχειρήσεις να λειτουργούν στην αγορά, μαζί με αυτές που ήδη υπήρχαν. Σύνολο, δηλαδή, μόνο σε δύο χρόνια, 506 νέες επιχειρήσεις στον κλάδο. 

Μια βόλτα στους δρόμους της πόλης

Η εστίαση σηκώνει το έως τώρα θετικό πρόσημο της επιχειρηματικότητας στην Πάτρα και στην Αχαΐα και αυτό το βλέπει εύκολα κανείς πέρα από τους αριθμούς, πηγαίνοντας και μια βόλτα στον δρόμο, όπου ειδικότερα αυτήν την περίοδο, ανοίγουν συνεχώς νέες καφετέριες, εστιατόρια και γενικότερα καταστήματα που έχουν να κάνουν με τον χώρο αυτόν.  

Σε όλες σχεδόν τις περιοχές της Πάτρας, στο κέντρο, αλλά και στις συνοικίες. Όμως από την άλλη μαζί με τις περισσότερες εγγραφές, η εστίαση, έχει και τον μεγαλύτερο αριθμό διαγραφών, κάτι που δείχνει ότι όσο συχνά ανοίγει μία επιχείρηση στον χώρο, τόσο συχνά κλείνει.  

Πάντως, οι επαγγελματίες του χώρου βλέπουν με διστακτικότητα αυτό το νέο ρεύμα των καταστημάτων εστίασης που ανοίγουν, όχι γιατί ο ανταγωνισμός ανεβαίνει και η δουλειά περιορίζεται, αλλά κυρίως γιατί πιστεύουν ότι οι περισσότεροι από τους νέους επιχειρηματίες που εμπλέκονται με τον κλάδο, το κάνουν ως εύκολη "λύση" απέναντι στο πρόβλημα της ανεργίας, μη έχοντας προχωρήσει στον απαραίτητο προγραμματισμό. 

Σε κάθε περίπτωση, ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας παίρνει τις αποφάσεις του, αλλά και τα ρίσκα του.