Είναι γεγονός πως ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται, τα παιδιά έχουν διαφορετικές αναπτυξιακές ανάγκες και χρειάζονται συγκεκριμένες βιταμίνες και συστατικά, όπως αναφέρει το mothersblog.

Ποια είναι, όμως, αυτά και πώς μπορούν να τα λαμβάνουν σε καθημερινό επίπεδο;

Μια ισορροπημένη διατροφή η οποία είναι «πλούσια» σε γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, φρέσκα φρούτα και πράσινα λαχανικά, πρωτεϊνούχες τροφές (όπως κοτόπουλο, ψάρι, κρέας και αβγά) και δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως βρώμη και καστανό ρύζι, είναι απαραίτητη για κάθε παιδάκι που βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης. Το σίγουρο είναι, ωστόσο, πως ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται το παιδί, είναι σημαντικό να δίνουμε βάση σε συγκεκριμένες βιταμίνες, μέταλλα και στοιχεία! Ας τα δούμε, λοιπόν, αναλυτικά!

Τα βασικά και απαραίτητα και πού θα τα βρείτε

Από την ηλικία του ενός έτους έως και τα προσχολικά τους χρόνια τα παιδιά έχουν αυξημένες ανάγκες για αυτό χρειάζονται να ακολουθούν μια διατροφή «πλούσια» σε πολλά συστατικά. Το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη D, η βιταμίνη C και το φολικό οξύ είναι αναμφίβολα πέντε από αυτά.
Πού θα τα βρείτε; Τα λευκά φασόλια, τα αμύγδαλα, τα πράσινα λαχανικά (όπως το σπανάκι) και το μπρόκολο είναι τροφές «πλούσιες» σε ασβέστιο, ενώ τον απαραίτητο σίδηρο τα παιδιά θα τον λάβουν καταναλώνοντας τρόφιμα όπως οι φακές, τα αποξηραμένα βερίκοκα, το ταχίνι και τα εμπλουτισμένα γάλατα, δηλαδή τα γάλατα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες των παιδιών.

Όσον αφορά στη βιταμίνη D, καλές πηγές -πέρα από τον ήλιο- αποτελούν τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος των αβγών και κάποια εμπλουτισμένα ροφήματα γάλακτος. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά αφού ενδυναμώνει τα οστά και το ανοσοποιητικό τους σύστημα και γενικά, συμβάλλει στη φυσιολογική τους ανάπτυξη. Το πρόβλημα είναι πως παρά το γεγονός ότι ζούμε σε μια χώρα όπως η Ελλάδα -δηλαδή… ηλιόλουστη- ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών εμφανίζει χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D!

Η βιταμίνη C, η οποία μεταξύ άλλων ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, είναι μία ακόμη απαραίτητη για τα παιδιά βιταμίνη, η οποία περιέχεται σε τρόφιμα όπως οι φράουλες, τα κεράσια, τα πορτοκάλια, η παπάγια, τα ακτινίδια, τα πεπόνια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και οι τομάτες.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε το φολικό οξύ και τη σημασία του για την ανάπτυξη των παιδιών. Είναι άκρως σημαντικό για την παραγωγή και τη συντήρηση νέων κυττάρων, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια περιόδων ταχείας ανάπτυξης, όπως είναι η βρεφική και παιδική ηλικία και θα το βρείτε κυρίως στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.