Οι μέδουσες που δεν εμφανίστηκαν έσωσαν την κατάσταση για τα παραλιακά καταστήματα εστίασης γύρω από την Πάτρα, το φετινό καλοκαίρι. 

Οι επαγγελματίες εστίασης που ήταν αρκετά προβληματισμένοι από το φαινόμενο που κυριάρχησε στις παραλίες της Πάτρας το περσινό καλοκαίρι, φέτος περίμεναν ότι τα πράγματα θα ήταν ακόμα χειρότερα και γι' αυτό είχαν σπεύσει να πάρουν κάποια μέτρα σε συνεργασία με την πολιτεία. 

Ευτυχώς όμως διαψεύστηκαν και έτσι δεν είδαν τις επιχειρήσεις τους να παθαίνουν τις μεγάλες ζημιές που τους είχαν κοστίσει πέρυσι το καλοκαίρι. Αυτό ήταν και το θετικό γεγονός για τα παραλιακά καταστήματα εστίασης.

Υπήρχαν όμως και άλλα που ήταν κάπως αρνητικά, σύμφωνα με τα όσα τονίζει ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ, Σπύρος Στεργίου, κάνοντας έναν μίνι πρόωρο απολογισμό της καλοκαιρινής σεζόν.

"Τα μαγαζιά ξεκίνησαν να δουλεύουν εξαιτίας του άσχημου καιρού από τις 15 Ιουλίου και μετά. Το προηγούμενο διάστημα πέρασε έτσι ουσιαστικά λόγω των καιρικών μεταπτώσεων όπου μία έβρεχε και μία είχε συννεφιά.

Από τις 15 Ιουλίου και μετά είναι γεγονός ότι τα μαγαζιά δουλεύουν και υπάρχει κίνηση, τόσο σε ότι αφορά το μεσημέρι όπου τα παραλιακά καταστήματα έχουν κόσμο, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τις βραδυνές ώρες, όπου φέτος είδαμε μεγάλη αύξηση στα Βραχνέικα". 

Τείνει θετικός ο γενικότερος απολογισμός

Ο γενικότερος απολογισμός κλείνει μάλλον θετικά πάντως. "Αν μέχρι τις αρχές Σεπτέμβρη ο καιρός είναι καλός και τα μαγαζιά συνεχίζουν να δουλεύουν τότε η σεζόν θα κλείσει θετικά.

Το σημαντικό που έπαιξε ρόλο στο να μην είναι καταστροφικό το καλοκαίρι για τα καταστήματα είναι ότι οι μέδουσες φέτος ευτυχώς δεν υπήρχαν πουθενά. 

Αν υπήρχαν, τότε, με βάση το κακό καιρό, την ανακατωσούρα που είχε προηγηθεί με τις Κτηματικές Υπηρεσίες, θα μιλούσαμε σίγουρα για μία κακή χρονιά. Οι μέδουσες όμως με τη μη εμφάνιση τους μάλλον μας έσωσαν". 


φωτο-panagiotis.panagopoulos.21

φωτο-panagiotis.panagopoulos.21

Οι τουρίστες φέρνουν ελάχιστα στα μαγαζιά

Ο κ. Στεργίου συνεχίζοντας στο ίδιο μήκος κύματος προσθέτει ότι οι τζίροι έτσι και αλλιώς είναι χαμηλοί και ότι τα όποια κέρδη δεν έχουν καμία σχέση με τα παλιότερα χρόνια: "Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ένας επιχειρηματίας ξεκινάει κάθε καλοκαίρι από την αρχή, ξοδεύοντας αρκετά χρήματα για να φτιάξει το κατάστημα του από το μηδέν σχεδόν και έτσι μέσα στο ελάχιστο αυτό διάστημα που κρατά η καλοκαιρινή σεζόν το παραμικρό μπορεί να του κάνει μεγάλη ζημιά". 

Πάντως, η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Δυτική Ελλάδα δεν λειτούργησε θετικά ως προς τα μαγαζιά εστίασης. "Οι τουρίστες δεν έρχονται στις δικές μας παραλίες αφού τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και τα ξενοδοχεία τους πηγαίνουν αλλού. Κατά συνέπεια τα έσοδα που έχουν τα μαγαζιά γύρω από την Πάτρα από την τουριστική κίνηση είναι ελάχιστα έως και μηδαμινά".