Αρκετά γιοτ και μεγάλα ιδιωτικά σκάφη έχουν αράξει τις τελευταίες ημέρες στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας, αλλά και στην Μαρίνα. 

Μάλιστα, στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας τα σκάφη έχουν ρίξει άγκυρα όχι μόνο στην mega yacht του ΟΛΠΑ, μετά την την Αγίου Νικολάου, αλλά και στο μώλο, στις δύο πλευρές του, αριστερά και δεξιά. 

Το βράδυ του Σαββάτου είδαμε δύο σε κάθε πλευρά του, αρκετά μεγάλα, με το ένα να έχει βρετανική σημαία και το άλλο την ελληνική. Υπήρχε επίσης ένα ακόμα μεγάλο ιστιοπλοϊκό με ξύλινο σκαρί ενώ στην άλλη πλευρά του μώλου κέντριζε το βλέμμα ένα γιοτ με γαλλική σημαία. 

Δεν μιλάμε για τα άλλα που υπήρχαν στην mega yacht του ΟΛΠΑ, παρά τα προβλήματα που έχει. Τι θέλουμε να πούμε με όλα αυτά; Η Πάτρα, χωρίς καν να έχει τις ανάλογες υποδομές, χωρίς καν να έχει ασχοληθεί με το ζήτημα του θαλάσσιου τουρισμού, ωστόσο έλκει μεγάλα σκάφη τα οποία πολλές φορές δεν είναι σε θέση να φιλοξενήσει στους λιμενικούς της χώρας. 

Μήπως είναι καιρός η Πάτρα να ασχοληθεί με το όλο ζήτημα; Έχει μία μεγάλη παραλιακή γραμμή που ξεκινά από τον Μώλο και καταλήγει στην Μαρίνα την οποία θα πρέπει να αξιοποιήσει σε μία τέτοια κατεύθυνση.

Να συντηρήσει την Μαρίνα, να αξιοποιήσει τον Μώλο και γιατί όχι; Ας σκεφτεί το ενδεχόμενο να κατασκευάσει μία νέα Μαρίνα, στην άλλη πλευρά από αυτή που ήδη έχει, λίγα μέτρα πιο πέρα από τον Κόκκινο Μύλο, όπου εκεί υπάρχει ένας μεγάλος χώρος που πραγματικά δεν χρησιμεύει σε τίποτα. Φυσικά για όλα αυτά δεν μπορεί να τα κάνει από μόνος του ο Δήμος. 

Χρειάζεται η συνεργασία φορέων. Υπάρχει η βούληση; Το γεγονός για την ώρα είναι ένα: Ο Μόλος της Αγίου Νικολάου θύμιζε τις τελευταίες μέρες κάτι από αντίστοιχα λιμανάκια νησιών. Κάτι που δείχνει ότι ο πλούτος της Πάτρας είναι η θάλασσα της. Ας το σκεφτούμε όλοι αυτό...


Nikos Sarafopoulos

Nikos Sarafopoulos