Στο 100% της πληρότητάς τους βρίσκονται οι κρατήσεις των ιδιωτικών σκαφών σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που επιβεβαιώνει και αριθμητικά, την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ότι ο τομέας αυτός έχει μία δυναμική που στο χώρο της τουριστικής βιομηχανίας, μπορεί να φέρει ακόμα περισσότερα κέρδη στην οικονομία της χώρας. 

Μιλάμε για σημαντικά έσοδα που μπορούν να έχουν τα λιμάνια της χώρας μέσα από τον ελλιμενισμό των σκαφών αυτών, τα οποία φυσικά δεν μένουν για μία μέρα στις μαρίνες που ρίχνουν άγκυρα, αλλά αρκετές, κάτι που τους δίνει ακόμα περισσότερα κέρδη, χωρίς να βάζουμε σε αυτά τα χρήματα που μπορεί να αφήνουν οι ιδιοκτήτες τους στις τοπικές οικονομίες κάθε φορά που κατεβαίνουν από τα σκάφη τους, πηγαίνοντας μία βόλτα στις αγορές. 

Η πληρότητα των σκαφών σε κρατήσεις, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ που είδαμε στα αθηναϊκά κανάλια, είναι αποτέλεσμα της σωστής δουλειάς που έχει από το Λιμεναρχείο, μετά την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας, αποδίδοντας το φετινό καλοκαίρι τους ανάλογους καρπούς.


Το ζήτημα όμως ξέρετε ποιο είναι για μας εδώ στην Πάτρα; Η Μαρίνα που πλέον ανήκει στο Δήμο είναι σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα τα σκάφη που έρχονται να μην μπορούν να δέσουν. Ο Δήμος που ζητούσε εδώ και καιρό να προχωρήσει σε έργα για να γίνουν κάποιες άμεσες επιδιορθώσεις της Μαρίνας, σκοπεύει να την ανασκευάσει, όμως για να γίνει αυτό χρειάζεται μία σχετική διαδικασία που θα πάρει χρόνο, κατά συνέπεια το φετινό καλοκαίρι είναι αδύνατον να το προλάβει.

Όσο για το χώρο του ΟΛΠΑ στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας, είναι αρκετά μικρός, δεν χωρούν πολλά σκάφη, ενώ υπάρχει και σοβαρή έλλειψη υποδομών αφού ούτε τουαλέτα δεν έχει. Έτσι, παρά την την αύξηση των εσόδων που δίνει στον Οργανισμό ο ελλιμενισμός των μεγάλων γιοτ, συγκριτικά τουλάχιστον με τα προηγούμενα χρόνια, το αντίκρισμα συγκριτικά με τις δυνατότητες που υπάρχουν είναι μικρό. 

Κατά συνέπεια, η αχαϊκή πρωτεύουσα δεν πρόκειται να αποκομίσει πολλά από την πίτα της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού που όπως είπαμε το φετινό καλοκαίρι έχει χτυπήσει "κόκκινο".