Μετά από πολλά χρόνια οι μελέτες για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό και το λιμάνι του Πλατυγιαλιού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον μπορούν να θεωρηθούν ώριμες, ωστόσο μέχρι σήμερα λείπει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων, που προϋπολογίζονται σε 35 - 40 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού το μοναδικό οδικό έργο στην Αιτωλοακαρνανία που βρήκε χρηματοδότηση (από το ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας) είναι η σύνδεση της Λευκάδας με τη Βόνιτσα και το Άκτιο.

Ωστόσο η διαδικασία δημοπράτησης του φαίνεται πως έχει μπλοκαριστεί από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Την ίδια ώρα η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό -καθοριστικής σημασίας και για την αξιοποίηση του λιμανιού στο Πλατυγιάλι, από τη στιγμή μάλιστα που οι ιδιοκτήτριες του λιμανιού αναμένεται αργά ή γρήγορα να προχωρήσουν σε αποεπένδυση από αυτή τη μη τραπεζική δραστηριότητα- αναζητά πόρους, όπως αναφέρει το agrinioculture.

Δεδομένο είναι ότι πια οι μελέτες για την σύνδεση του Αστακού με την Ιόνια Οδό έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχει μόνο μία εκκρεμότητα -που θεωρείται θέμα χρόνου- με την περιβαλλοντική αδειοδότηση ενός υποτμήματος. Περιθώρια για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι -έστω κάποιου τμήματος του σαλαμοποιημένου έργου- σίγουρα θα υπάρξουν, όταν στο τέλος του 2018 αναμένεται η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ. Αρκεί φυσικά να υπάρξει και η απαραίτητη πολιτική βούληση…

Το έργο έχει κατατμηθεί και μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Πλατυγιάλι – Αγ. Δημήτριος και μάλιστα με κακοτεχνίες, που είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια. Απομένουν τα τμήματα τμήμα Αστακός – Πλατυγιάλι και Άγιος Δημήτριος μέχρι τη σήραγγα του Αγ. Ηλία. Από το 2007 είναι σε εξέλιξη η «Μελέτη Σύνδεσης Ιόνιας Οδού με Αστακό.