Η μετάβαση από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο αποτελεί μια σημαντική αλλαγή στη ζωή των παιδιών τους επειδή καλούνται να προσαρμοστούν όχι μόνο στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και εκπαιδευτικής βαθμίδας, αλλά και να διαχειριστούν εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και κοινωνικά θέματα, που προκύπτουν από αυτήν την αλλαγή, η οποία μάλιστα συμπίπτει και με την έναρξη της εφηβείας. Για τους λόγους αυτούς, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας και συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί Ανδρέας Αλεξόπουλος και Σωτήρης Κολοβός σε συνεργασία με τον κοινωνικό λειτουργό Λάμπρο Αραπάκο, οργάνωσαν μια σειρά δράσεων που στοχεύουν στην ομαλή προσαρμογή των μαθητών της ΣΤ’ του Σχολείου στο νέο σχολικό πλαίσιο.

Η πρώτη δράση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Μάιου 2018: Η ψυχολόγος Αρχόντω Πογιατζή και η κοινωνική λειτουργός Έλενα Μάρκου από το Σύλλογο για την Ψυχική Υγεία ΣΟΨΥ Πάτρας, επισκέφτηκαν το Σχολείο και μίλησαν τους μαθητές για τη μετάβαση αυτή αναπτύσσοντας έναν ουσιαστικό, γόνιμο διάλογο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, μπόρεσαν να επεξεργαστούν τα συναισθήματα που προκαλούνται από την αλλαγή αυτή.

Τη Δευτέρα 29 Μάιου οι μαθητές και οι μαθήτριες του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας επισκέφτηκαν το 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας (πρόκειται για το Γυμνάσιο που θα φοιτήσουν τον προσεχή Σεπτέμβρη) και είχαν τη δυνατότατα να μιλήσουν με τους εκπαιδευτικούς και να ξεναγηθούν στους χώρους του.

Επισκέφτηκαν το εργαστήριο πληροφορικής και τεχνολογίας, έπαιξαν με τα ρομπότ της ομάδας ρομποτικής, ενημερώθηκαν για τα νέα μαθήματα που θα διδαχτούν, για τον τρόπο που θα αξιολογούνται, για τα προγράμματα που εκπονούνται στο Γυμνάσιο αλλά και τα νέα αθλήματα που θα εξασκήσουν στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις σκέψεις τους και να υποβάλλουν τις απορίες τους.