Η νέα εισήγηση της συντονιστικής επιτροπής των κατοίκων της Κανακάρη που θα παρουσιάσουν στην ημερίδα για το κυκλοφοριακό, την οποία διοργανώνει ο δήμος Πατρέων σήμερα Δευτέρα 7 Μαΐου, έχει ως εξής:

"κ. Δήμαρχε, κ. Αντιδήμαρχε, κ. Εκπρόσωποι Φορέων της πόλης, κ. Διευθυντές των τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και της περιφέρειας,

Μετά από πολλές δεκαετίες, έγινε πραγματικότητα η διάνοιξη της οδού Κανακάρη με σκοπό να χρησιμοποιηθεί σαν έξοδος από το κέντρο της πόλης. Όμως, η εικόνα που παρουσιάζει το έργο δεν είναι αυτή που όλοι οραματιστήκαμε, καθώς η διανοιγμένη Κανακάρη από δύο (2) ανωφέρειες που είχε, προστέθηκαν άλλες δύο, δηλ. σύνολο τέσσερις (4)…

Εδώ μπαίνει το ερώτημα: Αυτόν τον δρόμο είχαν κατά νου οι μηχανικοί να κατασκευάσουν, να μας παραδώσουν και να γίνει έξοδος από το κέντρο της πόλης;

  • Το πέρασμα των οχημάτων από τις τέσσερες (4) ανωφέρειες που έχει η οδός (κάτι που δεν συνηθίζεται σε κεντρική αρτηρία μιας πόλης), σημαίνει περισσότερους ρύπους, περισσότερη μόλυνση του Περιβάλλοντος για τους κατοίκους της πόλης. Δηλαδή πέρα από την καταστροφή των πρανών του Δασυλλίου (ο οποίος είναι στην ζώνη «ΠΕΠ 2.1 περιοχή Προστασίας Περιαστικού Πρασίνου Δασυλλίου – Βλατερού»), οι μηχανικοί μας κατασκεύασαν άλλες δύο ανηφόρες στο τμήμα της υπό διάνοιξη οδού (από οδό Σατωβριάνδου μέχρι οδό Γκότση και από οδό Νόρμαν μέχρι κόμβο Κουρτέση). Και ερωτούμε: Για την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας υπάρχει μελέτη;
  • Στο τμήμα της οδού όπου υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα θα έχουμε την ολική απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων (δηλ, από την διασταύρωση με την οδό Γκότση και μέχρι την διασταύρωση με την οδό Νόρμαν). Στο τμήμα αυτό λόγω της μικρής διατομής της οδού θα έχουμε και το φαινόμενο της μπουκάλας στην κυκλοφορία των οχημάτων. Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για την ολική απαγόρευση της στάθμευσης τι σημαίνει: Ότι ο δρόμος έχει πρόβλημα, ότι ο δρόμος δεν είναι ο κατάλληλος για κύρια έξοδος από το κέντρο της πόλης. Επίσης κατά γενική αποδοχή στην πόλη μας υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για πάρκινγκ, είτε εντός, είτε εκτός κέντρου.
  • Περαιτέρω δε, σε συνεδρίαση της «Επιτροπής Ποιότητας Ζωής» του Δήμου τον Δεκεμβρίου του 2015, και μετέπειτα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον ίδιο μήνα, καθορίζεται ειδική χρήση του Αρσάκειου Μεγάρου, ως «Χώρος Πολιτισμού και Διοίκησης» και όχι ως Δημοτικό Μέγαρο (όπως όλοι γνωρίζαμε), με το σκεπτικό να μην επιβαρυνθούν κυκλοφοριακά οι γύρω οδοί από την μη ύπαρξη χώρων στάθμευσης. Δηλαδή ο Δήμος ήδη από τα τέλη του 2015, γνώριζε πως πέριξ της περιοχής του «Αρσακείου Μεγάρου» υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης, αλλά λίγα μέτρα πιο πάνω, στη διανοιγμένη Κανακάρη, θα απαγορεύσει ολικώς την στάθμευση. Εάν δε το μέτρο της ολικής απαγόρευσης της στάθμευσης ισχύσει και για την οδό Κορίνθου, τότε θα χαθούν χιλιάδες θέσεις. Τελικά ο Δήμος τιμωρεί τους μόνιμους κατοίκους των οδών, τους επιχειρηματίες, τους επισκέπτες της πόλης. Μα υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα για πάρκινγκ από το σύνολο των δημοτών της πόλης;
  • Η Δημοτική Αρχή και η Περιφέρεια μας λένε ότι η αντιδρόμηση των οδών συνδέεται με τον «Κόμβο Κουρτέση», ο οποίος κατασκευάστηκε για να λειτουργήσει βάσει αυτού του σκεπτικού. Εμείς ερωτούμε: Δεν λειτουργεί καλά μέχρι σήμερα ο Κόμβος με τους οδούς όπως είναι τώρα; Εμφανίζεται μποτιλιάρισμα από την λειτουργία του Κόμβου μέχρι σήμερα; Από την άλλη γνωρίζετε ποιά προβλήματα έχει δημιουργήσει η κατασκευή του, τα οποία θα οξυνθούν με την αντιδρόμηση; Ενδεικτικά αναφέρω:

α) Δεν μπορεί να τον διαβεί πεζός, καθώς δεν υπάρχουν φανάρια.

β) Αποκλεισμός μια μεγάλης συνοικίας (Ζαβλάνι) από το να μπαίνει στο κέντρο της πόλης.

γ) Απώλεια εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης, σε μια μεγάλη πυκνοκατοικημένη περιοχή. (Πρόβλημα παρκινγκ υπάρχει τελικά και μακριά από το κέντρο της πόλης).

δ) Το μεγάλο σχολικό συγκρότημα που είναι στο τέρμα της Αγ. Σοφίας, κατασκευάστηκε στην εκβολή ενός μεγάλου κόμβου, καθώς από εκεί ξεκινά και η Μικρή Περιμετρική. Υπάρχει μελέτη για την ασφαλή διάβαση των μαθητών, ή περιμένουμε πρώτα να συμβεί ένα σοβαρό ατύχημα και μετά να δράσουμε;

ε) Η μελλοντική αμφιδρόμηση της οδού Αγ. Σοφίας (η οποία συνδέεται με την αντιδρόμηση των οδών), τι άλλα προβλήματα θα δημιουργήσει στις εκεί εμπορικές επιχειρήσεις περιοίκους κ.τ.λ.; Μα στις πόλεις όλοι οι δρόμοι δεν γίνονται  μονής κατεύθυνσης;

Τελικά το πρόβλημα είναι το πόσοι δρόμοι θα διασχίζουν την πόλη με σημείο αναφοράς τον κόμβο Κουρτέση; Μετά την έναρξη λειτουργίας της Μικρής Περιμετρικής προστίθεται μια νέα είσοδος και μια νέα έξοδος, η οποία δεν έχει ακόμα δοθεί σε κυκλοφορία, προκειμένου να δούμε τι ακριβώς θα συμβεί με το Κυκλοφοριακό της πόλης Μήπως το δεδομένο για τα κυκλοφοριακά φορτία που θα απορροφήσει η Μικρή Περιμετρική είναι καλό να τα δούμε στην πράξη μετά την έναρξη λειτουργία της, και όχι να μείνουμε και εδώ στις μελέτες; Διότι μετά από πολλές δεκαετίες κατασκευάστηκε η οδός Κανακάρη, και ορίστε τα προβλήματα που έχει.

  • Επίσης σε ποια Ευρωπαϊκή χώρα διασχίζει το κέντρο της η προέκταση μιας Εθνικής οδού; Τελικά το κέντρο χωρίς αυτοκίνητο, σε ποια επόμενη γενιά θα προγραμματίσουμε να ισχύσει, όταν όλα τα εισερχόμενα οχήματα τα οδηγούμε να περνούν από εκεί;  

Ξεκάθαρα λοιπόν το θέμα δεν είναι μονοδιάστατο και δεν αφορά μόνο τους περιοίκους και τους τοπικούς επιχειρηματίες αλλά ουσιαστικά ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ.

Γι’ αυτό η σημερινή Ημερίδα πρέπει να θεωρηθεί ως η έναρξη ενός επίσημου, δημόσιου, πολυσυμμετοχικού διαλόγου, όπου όλοι οι Φορείς και όλες οι Επαγγελματικές τάξεις καθώς και οι κάτοικοι των περιοχών, θα συμμετάσχουν ενεργά και ουσιαστικά εκφράζοντας τους προβληματισμούς τους. Σκοπός αυτού του διαλόγου θα είναι η επίλυση ή η ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει ή ενδέχεται να ανακύψουν από την εφαρμογή των σχεδιαζόμενων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

Οι θέσεις και απόψεις της Συντονιστικής Επιτροπής τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από τον περασμένο Οκτώβρη, με σκοπό να γίνει σε όλους κατανοητό, πως η πραγματικότητα, ο κοινός νους, βλέπει τα πράγματα όπως παρουσιάζονται στην πράξη και όχι στα χαρτιά. Η έναρξη κυκλοφορίας των οχημάτων στην Μικρή Περιμετρική, θα επαληθεύσει αυτό που υποστηρίζουμε, αυτό που επιβάλλεται να πράξει η Δημοτική Αρχή".  Για την Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων, Δημήτριος Δημητρόπουλος.