Είναι η πρώτη γυναίκα μαέστρος που αποφοίτησε από Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Η Φαίδρα Γιαννέλου γεννήθηκε για τη μουσική και η αγάπη της γι' αυτή την οδήγησε στο να σπουδάσει στο Μουσικό Σχολείο Παλλήνης και από εκεί να περάσει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου.

Το ταλέντο της είχε φανεί πριν πάρει το πτυχίο της. Όταν αποφοίτησε ανακηρύχθηκε επίσημα υποψήφια Διδάκτωρ και στη συνέχεια δεν δίστασε να μπει σε ένα χώρο ανδροκρατούμενο. Να γίνει, δηλαδή, μαέστρος.

Από εκεί και ύστερα ξεκίνησε η άνοδός της που ακόμα συνεχίζεται. Έχει συνεργαστεί με διάφορες συμφωνικές ορχήστρες από όλο το κόσμο, έχει διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και πολλές ακόμα.

Το 2013 βραβεύτηκε στον Διεθνή Διαγωνισμό Νέων Μαέστρων Σόλων Μιχαηλίδης, ενώ έχει πλέον δεκάδες συνεργασίες ως μαέστρος με διακεκριμένες χορωδίες, αλλά και ορχήστρες της χώρας.

Από τον Οκτώβρη του 2017 συνεργάζεται με το Opera Studio του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και αυτές τις μέρες τη βρίσκουμε να διευθύνει μουσικά τη νέα φιλόδοξη παραγωγή του μουσικού θεάτρου της πόλη μας, την "Απαγωγή από το Σεράι", του Μότσαρτ.

H ταλαντούχα και διεθνώς αναγνωρισμένη μαέστρος μίλησε στο patrasevents.gr για την παράσταση του Opera Studio, αλλά και γενικότερα για την μουσική και τα σχέδιά της.


P.E.: Πείτε μας δυο λόγια για την Απαγωγή από το Σεράι. Ποιο είναι το κεντρικό μήνυμα της παράστασης και τι είναι αυτό που θα κεντρίσει τον θεατή;

Φ.Γ: "Το κεντρικό μήνυμα της όπερας αυτής είναι η σύγκρουση δύο διαφορετικών πολιτισμών. Αυτό που θα κεντρίσει τον θεατή είναι ότι η λύση δίνεται από την αναπάντεχη μεγαλοψυχία του ανθρώπινου παράγοντα".

P.E.: Ο Μότσαρτ μέσα από το έργο του μιλάει για την συνύπαρξη πολιτισμών. Πλέον οι πολιτισμοί συνυπάρχουν έτσι και αλλιώς. Πού έγκειται η διαχρονικότητα του έργου κατά τη γνώμη σας;

Φ.Γ.: "Βλέπουμε ότι ακόμα και σήμερα δε συνυπάρχουν όλοι οι πολιτισμοί αρμονικά. Και αυτό διότι δεν υπάρχει συμβιβασμός από καμία πλευρά. Η διαχρονικότητα του έργου έγκειται στην αριστουργηματική μουσική επεξεργασία του λιμπρέττο από τον Μότσαρτ".

P.E.: Είναι μια παράσταση που όπως ειπώθηκε αποτελεί ένα άλμα, μια σημαντική εξέλιξη για το Opera Studio. Εσείς τι θα λέγατε πάνω σε αυτό;

Φ.Γ.: "Το ανέβασμα μιας τέτοιας όπερας είναι πολύ μεγάλο άλμα για το Opera Studio του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών διότι πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα, λόγω των μουσικών ιδιαιτεροτήτων που απαιτεί από τραγουδιστές και μουσικούς".


P.E.: Πάμε σε σας τώρα. Τι είναι αυτό που σας κέρδισε στη μουσική και ποια ήταν τα ερεθίσματα για να ασχοληθείτε μαζί της;

Φ.Γ.: "Ασχολούμαι με τη μουσική από μικρή ηλικία και ήταν σχεδόν από την αρχή δεδομένο ότι θα ασχολούμουν με αυτή σε όλη μου τη ζωή. Την αγαπούσα και την αγαπώ περισσότερο από οτιδήποτε άλλο".

P.E.: Είστε η πρώτη γυναίκα Ελληνίδα μαέστρος που αποφοίτησε από ελληνικό πανεπιστήμιο και μάλιστα σε μικρή ηλικία. Πώς πήρατε την απόφαση να γίνεται μαέστρος και να μπείτε δυναμικά σε έναν χώρο που ανδροκρατείται;

Φ.Γ.: "Το έναυσμα ήρθε από τον δάσκαλό μου Μίλτο Λογιάδη, με τον οποίο ξεκίνησα μαθήματα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο τελείως αναγνωριστικά. Εκείνος με προέτρεψε και αποφάσισα, παρ' όλες τις δυσκολίες, να ακολουθήσω το επάγγελμα του μαέστρου. Ο χώρος είναι όντως ανδροκρατούμενος, αλλά πλέον οι γυναίκες έχουν μπει πολύ δυναμικά στο επάγγελμα αυτό".

P.E.: Πώς νιώθετε όταν διευθύνεται μια ορχήστρα και τι είναι αυτό που σας μένει κάθε φορά μετά το τέλος μιας συναυλίας ή μιας λυρικής παράστασης;

Φ.Γ.: "Για μένα, το σημαντικότερο συναίσθημα στη μουσική διεύθυνση είναι οι μαγικοί παλμοί που αναπτύσσονται μεταξύ μαέστρου και μουσικών κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας. Αυτή η αίσθηση είναι μοναδική κάθε φορά και δεν περιγράφεται εύκολα με λέξεις".

P.E.: Ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά στοιχεία που πρέπει να έχει ως προσωπικότητα ένας μαέστρος και πώς είναι η καθημερινότητά του;

Φ.Γ.: "Ο μαέστρος, εκτός από τις μουσικές του ικανότητες και γνώσεις, πρέπει να ξέρει να διαχειρίζεται και τον ανθρώπινο παράγοντα. Έτσι η καθημερινότητά του, εκτός από πολλή μελέτη και αφοσίωση, εμπεριέχει και πολλές πρόβες, ταξίδια και επαφές με συνεργάτες και δημιουργικούς ανθρώπους".


P.E.: Συνεργάζεστε με το Opera Studio του ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας τον τελευταίο χρόνο. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση και πώς βλέπετε την προσπάθεια που γίνεται εκεί;

Φ.Γ.: "Η συνεργασία μου με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017 και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη και περήφανη για τη δουλειά που έχει γίνει ένα χρόνο τώρα και η οποία καταλήγει με αυτή την όμορφη παράσταση. Η δουλειά του μαέστρου με τους τραγουδιστές είναι πολύ ενδιαφέρουσα και δημιουργική. Η συνεργασία μας με τον κ. Siebel είναι πολύ όμορφη και πιστεύω πως αυτό θα αναδειχθεί στην όπερα που θα παρακολουθήσετε".

P.E.: Έχετε διευθύνει συμφωνικές ορχήστρες σε πολλές συναυλίες κλασικής μουσικής. Τι το ιδιαίτερο βρίσκεται στις λυρικές θεατρικές παραστάσεις;

Φ.Γ.: "Το ιδιαίτερο στις όπερες σε σχέση με τις συναυλίες κλασσικής μουσικής είναι ο μαγικός κόσμος της πλοκής, των κουστουμιών και γενικότερα της δραματοποίησης".