H πόρνη ηρωίδα του έργου διατηρεί ένα πρότυπο «σπίτι» που ικανοποιεί χαριτωμένα βίτσια εκλεκτών πελατών. Όταν, όμως, έρχονται να κατοικήσουν στο ακριβώς δίπλα μεσοτοιχία διαμέρισμα ο διευθυντής του τμήματος ηθών και η νεόπλουτη, κομπλεξική σύζυγός του και συνειδητοποιούν ότι οι περίεργοι άντρες που μπαίνουν στη διπλανή πόρτα δεν είναι αθώοι επισκέπτες, δημιουργείται ευτράπελη σύγκρουση με ανεξέλεγκτες παρενέργειες. Τα πράγματα περιπλέκονται περαιτέρω όταν ο γιος του ζευγαριού και η κόρη της πόρνης επιστρέφουν από την Ιταλία, όπου σπουδάζουν.

Πιστός στη γραφή του, δηλαδή μάστορας της ατάκας και του χιούμορ, έστω κι αν είναι επιφανειακό, ο Χάρης Ρώμας ξετυλίγει με μαεστρία ένα παρατεταμένο φαρσικό παιχνίδι ρυθμού κι ανατροπών, εισόδων κι εξόδων αναγνωρίσιμων τύπων, που με έξυπνες ατάκες οικοδομούν το δικό τους χαρακτηριστικό χιούμορ, αυτό του αυτορεζιλέματος, που καταφέρνει, όμως, να ξεκαρδίζει το κοινό, θέλει δεν θέλει. Το κείμενο είναι διασκεδαστικό, αλλά με υπόβαθρο και κοινωνικά μηνύματα, βασισμένο σε μια πρωτότυπη ιδέα, με εναλλαγές, ανατροπές και σωστά δομημένους και ολοκληρωμένους χαρακτήρες.

Η σκηνοθεσία της Νικολέτας Μπακοπούλου (Art_emis) πετυχαίνει διάνα. Συνδυάζει το καλοστημένο ακραίο με το εύλογο μέτρο, όσο αυτό είναι εφικτό. Πατά, μεν, στην αναγνωρίσιμη αισθητική των θεατρικών και τηλεοπτικών έργων του Χάρη Ρώμα, αλλά δουλεύει εμπνευσμένα και με λεπτομέρεια την κωμική ερμηνευτική προσέγγιση, σε ισορροπία με την αβανταδόρικη μουσική επένδυση και την κινησιολογία. Η σκηνοθεσία δίνει προτεραιότητα στον γρήγορο ρυθμό, τον οποίο διακόπτει περιστασιακά η εύστοχα τοποθετημένη σιωπή και κάποιο σασπένς, που αναδύεται από τις παρεξηγήσεις, κεντρίζοντας την φαντασία του θεατή. Οι σκηνές έρεαν με φυσικότητα και άνεση, ενώ το ευφάνταστο σκηνικό του Ασημάκη Στρατόγιαννη –με την πολύ έξυπνη χρήση του καναπέ-, που αναπαριστούσε δύο διαμερίσματα στην Κηφισιά, συνέβαλλε στην δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας.

Το κλειδί σε μια τέτοια παράσταση είναι η διανομή και στην συγκεκριμένη παραγωγή υπήρξε απόλυτη επιτυχία σε αυτό τον τομέα. Ο Λεωνίδας Ευφραιμίδης εξέπληξε ευχάριστα υποδυόμενος μια διαφορετικού τύπου περσόνα από αυτή που τον έχουμε συνηθίσει, χωρίς να πατάει σε μανιέρες και ευκολίες. Με το εξαιρετικό κωμικό τάιμινγκ, ανέβασε την καρικατούρα σε απτό πρόσωπο, προκαλώντας αβίαστα γέλιο σε κάθε ατάκα. Η Μαρία Γεωργακοπούλου συνεπέστατη από την αρχή έως το τέλος υποδύθηκε εξαιρετικά την ξιπασμένη και μεγαλομανή επαρχιώτισσα. Με την βαθιά φωνή, το ειρωνικό βλέμμα και τις σνομπ εκφράσεις της ταίριαξε γάντι στον ρόλο της αυταρχικής φιγούρας.

Η Ελένη Σαρακίνη γεμάτη ενέργεια, μπρίο και αμεσότητα μας διασκέδασε αλλά και μας συγκίνησε, όταν εξομολογήθηκε την προσωπική ιστορία της. Χειρίστηκε τον ρόλο της με συγκρατημένη υπερβολή, προσδίδοντας του ένα δυναμισμό και μια ένταση, που τον έκαναν ανάγλυφο. Ο Κωνσταντίνος Γκότσης σε έναν ιδιαίτερο (διπλό) ρόλο έπαιξε με αυτοσαρκασμό, αυθορμητισμό και ενέργεια. Η Ελεονώρα Κασιμάτη με την αμεσότητα και τη φυσικότητα στο παίξιμό της έδωσε το δικό της στίγμα. Ο  Κωνσταντίνος Καμινάρης αποτέλεσε το αναγκαίο αντίβαρο στο γενικότερο κλίμα, ερμηνεύοντας πειστικά και μετρημένα τον γιο.   

Η ισορροπία μεταξύ της κωμικής διάστασης και της βαθύτερης ανάλυσης ανθρώπινων καταστάσεων δεν είναι εύκολη, αλλά η συγκεκριμένη παράσταση το πετυχαίνει καλά.

Το γεγονός, πάντως, είναι ότι ο Χάρης Ρώμας διατηρεί πάντα ένα εκλεπτυσμένο επίπεδο κωμωδίας αποφεύγοντας χοντροκομμένα αστεία. Ο «Πρότυπος οίκος ανοχής» είναι μια ευφυής φάρσα που ξεγυμνώνει επιδέξια τον καθωσπρεπισμό, κάτω από τον οποίο συνηθίζει να κρύβεται η αστική τάξη. Αυτή την κατεύθυνση στηρίζει η εκδοχή της Νικολέτας Μπακοπούλου, η οποία αξίζει προσοχής από το θεατρόφιλο κοινό και εγγυάται το γέλιο, την διασκέδαση και ίσως τον προβληματισμό.

Συντελεστές παράστασης:

Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας
Επιμέλεια σκηνοθεσίας: Art_emis
Σκηνογραφία-κατασκευή σκηνικών: Ασημάκης Στρατόγιαννης
Κοστούμια: Ειρήνη Πανουτσοπούλου
Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Αυγερόπουλος
Επιμέλεια μουσικής: Art_emis
Επιμέλεια αφίσας: Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος

Παίζουν:

Ελένη Σαρακίνη
Λεωνίδας Ευφραιμίδης
Μαρία Γεωργακοπούλου
Κωνσταντίνος Γκότσης
Ελεονώρα Κασιμάτη
Κωνσταντίνος Καμινάρης

ΠΑΡΑΣΤAΣΕΙΣ: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 9:30μμ και Κυριακή 8:30μμ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ : 6906569578

ΕΙΣΟΔΟΣ: 10€ γενική, 8€ μειωμένο-ομαδικό

FB: Γραμμές Τέχνης

E-MAIL: [email protected]
Γραμμές ΤέΧνης (Μαιζώνος 271, Πάτρα)