Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται από τις 5 Μαρτίου 2018 ο Υπέρ-Κόμβος Ρίου.

Πρόκειται για το τελευταίο κατασκευαστικό project της Ολυμπίας Οδού, που ολοκληρώθηκε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Ο Υπέρ-Κόμβος Ρίου έχει οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις και θα εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 20.000 οχήματα. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο, αλλά και δυσκολότερο τεχνικό της κατασκευής, πίσω από τη Μεγάλη Σήραγγα Παναγοπούλας.


Είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση Κόμβος των Νότιο-Δυτικών Βαλκανίων και συγκαταλέγεται στους τρεις πολυπλοκότερους κόμβους της χώρας μετά από εκείνον του Φαλήρου και της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται, αν μη τι άλλο, για ένα εντυπωσιακό έργο, ειδικά αν το κοιτάξεις από ψηλά.

Ο Ανδρέας Γ. Μίντζας (mintzasview), πέταξε το drone του μία νύχτα πάνω από το έργο για να αποτυπώσει σε φωτογραφίες το πως φαίνεται από ψηλά.

Οι εικόνες που μας παρουσιάζει είναι εκπληκτικές. Μοιάζει με έναν λαβύρινθο, που οι Πατρινοί, αλλά και οι ταξιδιώτες καλούνται να... βρουν την έξοδο.


Χρήσιμες πληροφορίες

O Κόμβος Ρίου είναι ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, το οποίο περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου.

Στο συγκεκριμένο κόμβο, η Ολυμπία Οδός:

- ενώνει την Πελοπόννησο με την Ήπειρο (μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου)
- είναι το κύριο πέρασμα προς τη Δυτική Πελοπόννησο (προς Πύργο και Αμαλιάδα)
- είναι η είσοδος για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα
- εξυπηρετεί την πρόσβαση από και προς τα περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας
- παρέχει πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.

Στο σημείο αυτό διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας έχει ανακατασκευαστεί.