Ο Αλέξανδρος Μαραγκός είναι σκηνοθέτης και φωτογράφος και κάθε του κλικ, μαγεύει. Είναι γνωστός για τη φωτογραφία του τοπίου, τη νυχτερινή φωτογραφία και τις εικόνες του χρόνου. Έχει συμμετάσχει σε ντοκιμαντέρ, ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα και έργα φωτογραφίας με διάφορες ικανότητες.

Μπορεί να μην είναι από την Πάτρα (έχει γεννηθεί στην Αθήνα), ωστόσο την επισκέπτεται συχνά και φυσικά την φωτογραφίζει. Πριν από αρκετό καιρό μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2015 μία φωτογραφία του που απεικόνιζε το μαγικό ηλιοβασίλεμα της Πάτρας από το Παναχαϊκό, εντυπωσίασε τόσο πολύ το National Geographic που για την 7η Δεκεμβρίου την επέλεξε ως "Φωτογραφία της Ημέρας". Μια διεθνής αναγνώριση για τον έμπειρο φωτογράφο, αλλά και μια διαφήμιση για την όμορφη Πάτρα.

Τώρα, μια άλλη φωτογραφία του που απεικονίζει ξανά το Παναχαϊκό, αυτή τη φορά χιονισμένο, κερδίζει για μια ακόμη φορά τα βλέμματα.

Το στιγμιότυπο με τίτλο "Sub-Zero Sunset" που αιχμαλώτισε στις 15 Ιανουαρίου 2017 ξεχώρισε ανάμεσα από χιλιάδες συμμετοχές στην κατηγορία "Landscape & Nature" του διαγωνισμού 2018 Sony World Photography Awards, κερδίζοντας έπαινο.

Εμείς επικοινωνήσαμε μαζί του και με αφορμή αυτή την διάκριση, ο Αλέξανδρος Μαραγκός, παραχώρησε μια συνέντευξη στο patrasevents.gr. Πάμε να δούμε τι μας είπε.


P.E.: Το στιγμιότυπο "Sub-Zero Sunset" που απεικονίζει το Παναχαϊκό της Πάτρας κέρδισε βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό. Πείτε μας περισσότερα γι' αυτό.
 
Α.Μ.: "Πρόκειται για τον μεγαλύτερο διαγωνισμό φωτογραφίας στον κόσμο. Λέγεται Sony World Photography Awards και διοργανώνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Φωτογραφίας. Η συγκεκριμένη λήψη κέρδισε έπαινο στην κατηγορία "Landscape & Nature" και επιλέχθηκε ανάμεσα από 129.338 εικόνες από 210 χώρες".

Το στιγμιότυπο "Sub-Zero Sunset"

P.E.: Τι συναισθήματα σας γεννιούνται, μετά από μια τέτοια αναγνώριση;
 
Α.Μ.: "Είναι πολύ ωραία τα συναισθήματα, ειδικά όταν υπάρχουν συμμετοχές από όλο το κόσμο και επιλέγεται μία λήψη από την Ελλάδα και πόσω μάλλον από το Παναχαϊκό στην Πάτρα, που είναι από τα αγαπημένα μου σημεία".
 
P.E.: Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί όταν το National Geographic επέλεξε για "Φωτογραφία της Ημέρας" μια δική σας εικόνα από την Πάτρα, αλλά και η NASA εντυπωσιάστηκε βλέποντας το πως απαθανατίσατε τον Γαλαξία από το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Μιλήστε μας γι' αυτές τις περιπτώσεις.
  
Α.Μ.: "Στο National Geographic δεν είχε πάρει κάποιο βραβείο, όμως ήταν στον διαγωνισμό του το 2015. Εντελώς τυχαία ήταν σχεδόν η ίδια λήψη, ακριβώς το ίδιο πλάνο, πάλι από το Παναχαϊκό και ήταν μέσα στις καλύτερες συμμετοχές του διαγωνισμού, δεν βραβεύτηκε, αλλά είχε επιλεχθεί ως "Φωτογραφία της Ημέρας".

Όσον αφορά τη NASA, έχει επιλέξει δύο φωτογραφίες μου, η μία ήταν από Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και η άλλη μία λήψη από την Πάτρα, που απεικόνιζε ένα φαινόμενο το οποίο έδειχνε τον ήλιο, με ένα halo, με ένα φωτοστέφανο ας το πούμε γύρω του, το οποίο δημιουργείται από τα διερχόμενα αεροπλάνα".


Πάτρα, National Geographic

Πάτρα, National Geographic

Σούνιο, NASA

Σούνιο, NASA

Πάτρα, NASA

Πάτρα, NASA

"Το Παναχαϊκό είναι από τα πιο ωραία σημεία για φωτογράφιση"

P.E.: Επισκέπτεστε πολύ συχνά την Πάτρα. Ποια μέρη της πόλης, σας αρέσει περισσότερο να φωτογραφίζετε;
 
Α.Μ.: "Γενικά η Αχαΐα έχει πάρα πολλά όμορφα πράγματα, πάρα πολλές τοποθεσίες. Οτιδήποτε βρίσκεται γύρω από το Παναχαϊκό, είτε πίσω από αυτό, από την μεριά που είναι τα χωριά του νομού, αποτελεί σημείο για φωτογράφιση. Νομίζω ότι το Παναχαϊκό είναι από τα πιο ωραία και μου αρέσουν πάρα πολύ προσωπικά και οι ανεμογεννήτριες. Είναι το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της χώρας, υπάρχει μια άγρια ομορφιά εκεί πάνω, είναι από τα σημεία που μπορείς να τραβήξεις πολύ ωραίες φωτογραφίες τοπίου, είτε την ημέρα, είτε τη νύχτα με τον νυχτερινό ουρανό και τον γαλαξία. Νομίζω είναι από τα ωραιότερα σημεία γενικότερα στην Ελλάδα για φωτογράφιση του γαλαξία".
 
P.E.: Ασχολείστε χρόνια με την φωτογραφία. Τι σας ώθησε να ακολουθήσετε αυτόν τον δρόμο;
 
Α.Μ.: "Η φωτογραφία είναι ένα από τα πιο δημιουργικά μέσα που υπάρχουν, είναι ένα μέσο το οποίο σου δίνει την δυνατότητα να αιχμαλωτίσεις το χρόνο, δηλαδή να κρατήσεις κάτι για πάντα, το οποίο αν δεν το κάνεις, μπορεί να χαθεί και επίσης, έχει και μεγάλη ειλικρίνεια η φωτογραφία, αυτό που βλέπεις αυτό είναι. Είναι ένα φοβερά δημιουργικό μέσο και το λατρεύω είτε πρόκειται για στατική φωτογραφία, είτε για φωτογραφία κίνησης, για κινηματογράφο. Οτιδήποτε έχει να κάνει με την εικόνα, είναι φοβερά δημιουργικό".

"Εμπνέομαι από αυτό που βλέπω μπροστά μου"

P.E.: Υπάρχει κάποια φωτογραφία, από όσες έχετε τραβήξει μέχρι σήμερα, που θα μπορούσατε να πείτε ότι αντιπροσωπεύει τη δουλειά σας;
 
Α.Μ.: "Όχι δεν υπάρχει κάτι το συγκεκριμένο, γιατί δεν μένω μόνο σε ένα είδος φωτογραφίας, δεν ακολουθώ μόνο ένα είδος, δεν κάνω ας πούμε μόνο φύση, μόνο τοπίο, κάνω και ανθρώπους, κάνω και πορτραίτα και νυχτερινή φωτογραφία και timelapse. Γενικά με ενδιαφέρουν όλα τα είδη της φωτογραφίας, δεν βάζω ταμπέλες".
 
P.E.: Τι είναι αυτό που σας εμπνέει ώστε να πατήσετε το κουμπί της φωτογραφικής μηχανής;
 
Α.Μ.: "Με εμπνέουν τα ταξίδια. Φωτογραφία γενικά σημαίνει ταξίδια, δεν μπορείς να είσαι σε ένα συγκεκριμένο μέρος και να παίρνεις φωτογραφίες, οπότε μέσα από τους διάφορους προορισμούς, από τις διάφορες τοποθεσίες που πηγαίνω, εντός και εκτός Ελλάδος, εμπνέομαι από αυτό που βλέπω μπροστά μου, αυτό σημαίνει φωτογραφία. Για να στο πω διαφορετικά, δεν μπορείς να κάνεις φωτογραφία τοπίου χωρίς ταξίδια, οπότε μέσα από αυτά παίρνω και καινούριες εικόνες κάθε φορά".

"Υπάρχει πολύ ταλέντο εκεί έξω"

P.E.: Τι χρειάζεται πραγματικά κάποιος για να τραβήξει μια καλή φωτογραφία;

Α.Μ.: "Η φωτογραφία δεν είναι πυρηνική φυσική. Οποιοσδήποτε έχει μία βασική αίσθηση του κάδρου, μπορεί να τραβήξει εξαιρετικές φωτογραφίες και χαίρομαι να βλέπω γενικά ανθρώπους, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι και επαγγελματίες, να κάνουν εξαιρετική δουλειά. Βλέπω τι ωραία αίσθηση υπάρχει εκεί έξω, τι ωραία ματιά, τι ωραία αισθητική και πραγματικά υπάρχει πολύ ταλέντο.

Ουσιαστικά δεν χρειάζεται κάτι το ιδιαίτερο. Το μόνο που ίσως μπορούμε να πούμε, είναι ότι πρέπει να υπάρχει μια βασική αίσθηση του κάδρου και από κει και πέρα μέσα από τη συνεχόμενη δουλειά και από τις πολλές λήψεις, το εξελίσσεις αυτό σιγά σιγά και δημιουργείς μια δική σου ταυτότητα στη φωτογραφία και ένα δικό σου στυλ και γίνεσαι συνέχεια και καλύτερος".

P.E.: "City of Athens" - Πρόσφατα δημιουργήσατε μια εντυπωσιακή ταινία μικρού μήκους για την Αθήνα. Πόσο χρόνο σας πήρε για να βγει αυτό το άρτιο αποτέλεσμα.

Α.Μ.: "Το "City of Athens", κράτησε τρεις μήνες γυρισμάτων, φωτογράφιση δηλαδή της πόλης, προετοιμασία και μοντάζ. Όλα μαζί, από την αρχή ως το τέλος κράτησαν τρεις μήνες".

"Θέλω πάρα πολύ να φωτογραφίσω το Βόρειο Σέλας"

P.E.: Υπάρχει κάποιο μέρος που θέλετε πολύ να φωτογραφίσετε, αλλά δεν σας έχει δοθεί ποτέ η ευκαιρία;
 
Α.Μ.: "Ένα από τα επόμενα ταξίδια, θα είναι σίγουρα στην Ισλανδία, γιατί θέλω πάρα πολύ να φωτογραφίσω το Βόρειο Σέλας, αλλά και στη Νέα Ζηλανδία. Υπάρχουν μερικά μέρη τα οποία είναι στο bucket list. Κάποια στιγμή θα πάω να τα δω και εγώ από κοντά και να τα φωτογραφίσω".
 
P.E.: Κλείνοντας, τι θα λέγατε σε κάποιον που τώρα ξεκινάει την πορεία του στη φωτογραφία;
 
Α.Μ.: "Θα του έλεγα ότι πρέπει να αγαπάει πάρα πολύ αυτό που κάνει, να μην υπάρχουν διαλείμματα. Ο μόνος τρόπος για να γίνει κάποιος καλός σε αυτό που κάνει και στην φωτογραφία ειδικά, είναι να είναι τουρίστας στην ίδια του τη χώρα, να κυκλοφορεί με μια φωτογραφικά μηχανή συνέχεια πάνω του. Επίσης πρέπει να ξέρει ότι μπαίνει σε έναν από τους πιο ανασφαλείς χώρους που υπάρχουν και θέλει πολλή υπομονή, αλλά και πολλή αγάπη. Νομίζω όμως, ότι με μεγάλη αγάπη για το αντικείμενο, αργά η γρήγορα θα τα καταφέρει".
 
Δείτε την εκπληκτική δουλειά του Αλέξανδρου Μαραγκού παρακάτω: