Ενισχυμένες περιφράξεις, περίβολος περιπολίας, τοποθέτηση καμερών και συστήματα σάρωσης επιβατών, αποσκευών και οχημάτων περιλαμβάνονται στα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται ή πρόκειται να εφαρμοστούν στο νέο λιμάνι της Πάτρας, με σκοπό να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τους μετανάστες που επιχειρούν καθημερινά κατά ομάδες να εισέλθουν στη λιμενική ζώνη.

Όπως ανέφεραν στην «Κ» στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πατρών και του λιμεναρχείου, η ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στο λιμάνι μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του αριθμού μεταναστών που φθάνουν στην Πάτρα και εισβάλλουν στο λιμάνι με σκοπό να κρυφτούν σε κάποιο φορτηγό που έχει προορισμό μια άλλη χώρα της Ευρώπης. Διαπληκτισμοί, συμπλοκές, τραυματισμοί και καθημερινό κυνηγητό από τους λιμενικούς συνθέτουν το σκηνικό μάχης που επικρατεί στη νότια παραλιακή ζώνη της Πάτρας, και συγκεκριμένα μέσα και έξω από το λιμάνι. Κάθε ημέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο δύσκολη η κατάσταση στην περιοχή, αφού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των λιμενικών, ο αριθμός των μεταναστών συνεχώς αυξάνεται.

Όσον αφορά στα νέα μέτρα ασφαλείας, βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την ενίσχυση της περίφραξης στον χώρο ασφαλείας ΙSPS, δηλαδή εκεί όπου εφαρμόζεται ο διεθνής κώδικας για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ακόμη, μέσα στον μήνα θα ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία περιβόλου περιπολίας μήκους 1.420 μέτρων εσωτερικά και παράλληλα της εξωτερικής περίφραξης του λιμανιού. Ο περίβολος περιπολίας θα έχει πλάτος πέντε μέτρων και ύψος τριών μέτρων, ενώ θα οριοθετηθεί από τους υπόλοιπους χώρους του λιμανιού. Όπως εκτιμάται, με τη δημιουργία του περιβόλου περιπολίας θα είναι δύσκολη η είσοδος των μεταναστών στη λιμενική ζώνη μέσω της εξωτερικής περίφραξης, αφού ο χώρος θα επιτηρείται από λιμενικούς και κάμερες.     

Διεθνής διαγωνισμός

Επίσης, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια συστήματος σάρωσης αποσκευών, πεζών επιβατών και επιβατών οχημάτων, για εντοπισμό επικίνδυνων αντικειμένων, καθώς και συστήματος επιθεώρησης του κάτω μέρους των οχημάτων.

Ειδικά όσον αφορά το σύστημα αυτό, κρίθηκε αναγκαία η προμήθειά του διότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων που έχουν γίνει, προκύπτει ότι το 70% των ατόμων χωρίς ταξιδιωτικά έγγραφα τρυπώνουν και κρύβονται στα εξωτερικά μέρη των οχημάτων, κυρίως στο κάτω μέρος τους. Έχουν εντοπισθεί κρυμμένοι μετανάστες σε ρεζερβουάρ, παλετοθήκες και σε χώρους ρεζέρβας, που είχαν διαμορφωθεί κατάλληλα γι’ αυτόν τον σκοπό. Ακόμη, προβλέπεται η εγκατάσταση τουλάχιστον 16  δικτυακών καμερών, με σκοπό την επιτήρηση του λιμανιού μέσω κέντρου ελέγχου.

Στο μεταξύ, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο λιμάνι της Πάτρας ο γενικός γραμματέας Συντονισμού του υπουργείου Εσωτερικών, αρμόδιος επί θεμάτων αλλοδαπών, υπηκόων τρίτων χωρών και παράτυπης μετανάστευσης, Τζαννέτος Φιλιππάκος, δήλωσε ότι «η  κατάσταση είναι πλήρως ελεγχόμενη», αλλά όπως πρόσθεσε, «αποφασίστηκε να ληφθούν πρόσθετα μέτρα και να υπάρξει καλύτερος έλεγχος στο λιμάνι».

Ειδικότερα, ανέφερε ότι «τα αστυνομικά μέτρα θα ενισχυθούν, όπως και η συνεργασία Λιμενικού και Αστυνομίας, ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και παράλληλα να αποτρέπουμε και την εκμετάλλευση αυτών των ανθρώπων που, δυστυχώς, για άλλη μία φορά, όπως διαπιστώθηκε και στην περίπτωση αυτή, πέφτουν θύματα διάφορων επιτηδείων».