Μπορεί ο κλοιός σε ότι αφορά το θέμα της έλευσης του σύγχρονου τρένου να έχει σφίξει γύρω από τον Δήμο, με τους τοπικούς φορείς, τους επιχειρηματίες και τους συμβούλους να τονίζουν έμμεσως πλην σαφώς από την δημοτική αρχή και τους κατοίκους να κάνουν πίσω.

Ο λόγος; Θα χαθεί το σύγχρονο τρένο από την Πάτρα, με ότι αυτό σημαίνει για την τοπική οικονομία και το λιμάνι της πόλης. Ωστόσο, τα μηνύματα που έρχονται από την Αθήνα είναι εντελώς διαφορετικά και δεν συνάδουν με την πίεση που έχουν ήδη ξεκινήσει να ασκούν οι φορείς προς τον Δήμο, θεωρώντας προφανώς ότι αυτός κρύβεται πίσω από τις αντιδράσεις των κατοίκων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα μηνύματα, η κυβέρνηση είναι αυτή που φαίνεται να παίρνει πίσω τον αρχικό σχεδιασμό και μπροστά στις αντιδράσεις που προκύπτουν από την τοπική κοινωνία, τους κατοίκους των περιοχών, φέρεται να προχωρά στην πλήρη υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο προς το αστικό κέντρο της Πάτρας.

Μάλιστα, τα μηνύματα που φτάνουν από την Αθήνα λένε ότι η αλλαγή πλεύσης του όλου σχεδιασμού θα εξαγγελθεί στο συνέδριο για την περιφερειακή ανάπτυξη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, που θα βρίσκεται στην Πάτρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο η περιοχή των Αραχωβιτίκων και του Δρεπάνου έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η εργολαβία αυτή είναι μέχρι το Ρίο και από εκεί και πέρα θα αναλάβει το έργο που θα γίνει σε άλλη εργολαβία. Τι σημαίνει αυτό; Το μόνο που θα χρειαστεί για να υλοποιηθούν τα νέα πλάνα για το σύγχρονο τρένο θα είναι μία συμπληρωματική μελέτη για το κομμάτι Ρίο - Καστελόκαμπος, χωρίς να «τινάζεται» το έργο στον αέρα και χωρίς να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην υλοποίηση του.

Το κόστος βέβαια θα ανέβει (χωρίς τις μεγάλες αλλαγές στα νούμερα που λέγονταν κατά καιρούς) όμως η κυβέρνηση φέρεται να είναι διατεθειμένη να κάνει αυτή την παραχώρηση αφού τα μηνύματα που έχει λάβει από τους κατοίκους σε μία περιοχή στην οποία ποντάρει πολλά, είναι εντελώς αρνητικά.

Μένει να δούμε τι θα ισχύσει. Αν πάντως τελικά γίνει η πλήρη υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής χάραξης, σίγουρα θα είναι μία μεγάλη νίκη για τους κατοίκους, αλλά και μία δικαίωση για τον αγώνα τους.