H έκδοση απόφασης για τα διόδια στους οδικούς άξονες και στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, είναι θέμα που συζητά αυτή την ώρα το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας. Παρών στη συνεδρίαση και αναλύει τη θέση των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν καθημερινά τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου γιατί πηγαινοέρχονται Πάτρα – Ναύπακτο, είναι ο Κωνσταντίνος Μαυραγάνης.

Εισηγητής του θέματος είναι ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ο οποίος στην εισήγησή του, τόνισε τα εξής: «Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν βασικοί οδικοί άξονες της περιοχής μας.

Έργα αναγκαία για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Αυτά τα έργα λοιπόν, που θα έπρεπε να αποδίδονται αδάπανα στο λαό, καλείται να τα πληρώσει, μέσω των διοδίων, διπλά και τριπλά.

Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι το κριτήριο για την κατασκευή τους, δεν είναι η κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Κριτήριο της κατασκευής των οδικών αξόνων, είναι με βάση τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους αντίστοιχους σχεδιασμούς, να εξυπηρετείται η γρήγορη και φτηνή μεταφορά των εμπορευμάτων, των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στους αντίστοιχους κλάδους.

Ταυτόχρονα έχουν παραδώσει με τις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης και τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα στο κεφάλαιο με ληστρικούς όρους.

Τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν την κατασκευή των δρόμων, πληρώνουν και την χρήση τους, αφού έχουν παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα αλλά τους επεκτείνει. Εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι των διοδίων.

Μόλις πριν λίγες ημέρες τέθηκε σε λειτουργία στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Κορίνθου, ο νέος σταθμός διοδίων στο ύψος του Ελαιώνα Αιγίου, αυξάνοντας τη φοροληστεία των λαϊκών στρωμάτων. Συγκεκριμένα, από 17 ευρώ που πλήρωναν για τη διαδρομή Πάτρα – Αθήνα με επιστροφή (και χωρίς να υπολογίζονται τα διόδια της Αττικής Οδού) πληρώνουν πλέον 22,80 ευρώ, ενώ σύντομα θα τεθούν σε λειτουργία τέσσερις νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων: στο Δερβένι, στην Ακράτα, στον κόμβο των Καλαβρύτων και στο Δρέπανο.

Έχουμε πλειάδα δίκαιων αιτημάτων, φορέων και πολιτών που χρησιμοποιούν τακτικά τους οδικούς άξονες και την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και δηλώνουν αδυναμία να πληρώσουν το χαράτσι των διοδίων, όπως φοιτητές, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι, άνεργοι, ΑμΕΑ.

Στηρίζουμε τα αιτήματά τους.

Επιμένουμε ότι η άμεση κατάργηση όλων των διοδίων, αποτελεί ώριμο και δίκαιο αίτημα που πρέπει να ικανοποιηθεί τώρα.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Δήμος μας θα πάρει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες».