Την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου και ώρα 12 π.μ. στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Κώστα Σπυρόπουλου με τίτλο «Όραση και Εικασία». Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 14 Σεπτεμβρίου και από τις 2 Οκτωβρίου θα φιλοξενείται στο Λονδίνο στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού.

   Ο ζωγράφος μέσα από πλούσια ανηφορική πορεία περιπλάνησης γεμάτη χρώματα και σχήματα δίνει το στίγμα της Τέχνης του που κινείται στα Όρια της POP ART. Τα πολύχρωμα έργα θα εκτεθούν δίπλα στους θησαυρούς του Μουσείου. Σχετικά με την δουλειά του ο ίδιος ο δημιουργός αναφέρει ότι το έργο τέχνης είναι άθλος ελευθερίας, δεν είναι πραγματοποίηση συγκεκριμένης προκαθορισμένης διαδικασίας. Πιστεύει ότι ο αληθινός δημιουργός είναι ελεύθερος. Γι’ αυτό ζει στο χάος εκεί που γεννιέται η πραγματική τέχνη, αλλά και κάθε νέα ιδέα ή μορφή. Υποσημειώνει, ότι όταν τα πράγματα γίνονται έτσι ο δημιουργός δεν γνωρίζει επακριβώς το τελικό αποτέλεσμα της προσπάθειας που αρχίζει με την δημιουργία του έργου. Η τέχνη του δεν εξυπηρετεί καμία σκοπιμότητα και κανέναν ωφελιμισμό, είναι «άχρηστη» γι’ αυτό είναι σημαντική. Αισθάνεται προνομιούχος και ευνοημένος, γιατί έχει κατανοήσει την χρησιμότητα του άχρηστου και γι’ αυτό μπόρεσε να μπει στον μαγικό κόσμο, εκεί που υπάρχει η τέχνη και η επιστήμη. Γνωρίζει ότι η αληθινή τέχνη ήλθε στη Γη όταν ο άνθρωπος άρχισε να κάνει «άχρηστα» πράγματα, όταν πριν την ερωτική συνεύρεση προσέφερε στο θηλυκό ένα όμορφο κόκκινο τριαντάφυλλο, σπονδή στον έρωτα. Για τον Σπυρόπουλο ο κόσμος είναι υπέροχος, πολύχρωμος, γοητευτικός και η καθημερινότητα πανηγυρική. Με αυτή την ματιά υπερβαίνει τις δυσκολίες, αλλά και τις όποιες αγκυλώσεις που είναι σύμφυτες με τις ψυχικές και νοητικές ανθρώπινες ατέλειες. Ο κόσμος που γνωρίζει, είναι ο κόσμος που η ατελής του όραση του επιτρέπει να δει, έτσι διατάσει τα χρώματα και τα σχήματα με τρόπο που ο θεατής να μπορεί να υπερβεί την επίπεδη επιφάνεια του πίνακα και να ταξιδεύσει στον πραγματικό κόσμο των ιδεών.

  Η ζωγραφική του περιγράφει την ζωή των πολλών, αλλά και των αντικειμένων που τους συνοδεύουν. Επηρεάζεται από την διαφήμιση, τα Μ.Μ.Ε., τα διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα που όλα αποτελούν δημιουργήματα του ανθρώπου και η αισθητική τους αξία καθορίζει και καθορίζεται από την αξία του δημιουργού τους. Μια μηχανή, ένα αυτοκίνητο, ένα κουτί σπίρτα το αναβιβάζει σε αισθητική ποιότητα όμοια σε αξία με αυτή που έχει ένα ανθρώπινο σώμα, όχι για να υποτιμήσει τον άνθρωπο, αλλά να τον καθορίσει αναλύοντας τις μορφές των αντικειμένων που αυτός παράγει.

  Πιστεύει ότι, όπως όλα, το μέλλον της ζωγραφικής γεννιέται από το παρελθόν μέσω του παρόντος γι’ αυτό το δημιουργεί με τις αγαθότερες προθέσεις με χαρακτηριστικές, χρωματικές και σχηματικές επιλογές έτσι που να δημιουργούνται πολύτιμες οπτικές ψευδαισθήσεις. Η ζωή, που είναι μια πολύ γρήγορη ματιά στον κόσμο, πιστεύει ότι είναι χρώμα. Το κόκκινο και το μπλε τον γοητεύουν και του δίνουν την δυνατότητα να εικάζει, γι’ αυτό που υπάρχει πέρα απ’ αυτό που μπορεί να αντιλαμβάνεται, που είναι αυτό που γεννιέται συνεχώς, αλλά δεν υπάρχει ποτέ, γιατί πάντα αλλάζει. Έτσι γεννιέται η εικασία που είναι μια από τις κόρες της όρασης και αποτελεί το όχημα πάνω στο οποίο ταξιδεύει η νέα γνώση.