Toν δικό τους αυτοκινητόδρομο απέκτησαν οι κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας και Ηπείρου!

Την Πέμπτη 3 Αυγούστου μετά από μία σειρά παραδόσεων τμημάτων του άξονα, ήρθε η ώρα για την λειτουργία του τελευταίου τμήματος από τον την Πέρδικα μέχρι τα Ιωάννινα και συνολικά ολόκληρης της Ιόνιας Οδού!

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα και Ήπειρος αλλάζουν και μειώνονται γεωμετρικά οι χρονοαποστάσεις όπως διαβάζουμε στο ypodomes.com.

Περιοχές που μέχρι σήμερα δεν ήταν τόσο γνωστές αναδεικνύουνται και ανοίγουν στον κόσμο μετά από σχεδόν 10 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, λειτούργησε το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, μήκους 26χλμ από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία.

Στις 22 Φεβρουαρίου 2017 λειτούργησε το δεύτερο τμήμα Καμπή-Πέρδικα μήκους 37χλμ. Στις 12 Απριλίου λειτούργησε το τμήμα Κλόκοβα-Κεφαλόβρυσο. Την 1η Ιουνίου λειτούργησε το τμήμα Αντίρριο-Κλόκοβα.

Στις 24 Ιουλίου λειτούργησε το προτελευταίο τμήμα Αμφιλοχία-Σελλάδες και σήμερα 3 Αυγούστου το Πέρδικα-Ιωάννινα. Ο δρόμος των 196χλμ θα μπορεί να καλύπτεται σε μόλις 100 λεπτά, όταν για την ίδια απόσταση μέχρι τον περασμένο Δεκέμβρη απαιτούνταν τουλάχιστον 3 ώρες και 30 λεπτά.


Διόδια

Με τη λειτουργία όλου του άξονα θα τεθούν σε λειτουργία και οι σταθμοί διοδίων. Το ταξίδι για το σύνολο της Ιόνιας Οδού θα κοστίζει 12,45 ευρώ, ενώ από την Αθήνα το ποσό αυτό εκτοξεύεται σε 37,25 ευρώ.

Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι 2 από τις συνολικά 4 ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος της χώρας ενώνεται στο νότιο άκρο του με τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ`επέκταση με την Ολυμπία Οδό και στο βόρειο άκρο του με την Εγνατία Οδό δημιουργώντας ένα συνεχόμενο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που μαζί με τον Αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη δημιουργεί το βασικό οδικό δακτύλιο της χώρας, καλύπτοντας όλες τις Ηπειρωτικές Περιφέρειες, εκτός από την Περιφέρεια Αν.Μακεδονίας και Θράκης


Θεσσαλονίκη - Πάτρα σε 4 ώρες και 30 λεπτά

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα: 
-4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ. 
-4 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
-77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
-3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Από σήμερα το δρομολόγιο Αθήνα-Ιωάννινα (405χλμ) θα καλύπτεται σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά (έναντι 6 ωρών), το Πάτρα-Ιωάννινα (207χλμ) σε μόλις 100 λεπτά, το Θεσσαλονίκη-Πάτρα (500χλμ) σε 4 ώρες και 30 λεπτά ενώ Ναύπακτος, Μεσσολόγγι, Αγρίνιο, Άρτα, Ιωάννινα, γίνονται προαστιακές αποστάσεις αλλάζοντας τα δεδομένα.

Μεγάλη οφελημένη και η Ηγουμενίτσα με το λιμάνι της που πλέον θα απέχει από την Αθήνα μόλις 4 ώρες δημιουργώντας νέες συνθήκες ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.

Η Ιόνια Οδός, διαθέτει σε όλο της το μήκος 2 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ΣΕΑ (που ακόμα δεν λειτουργούν), χώρους προσωπικής υγιεινής, 24ωρη οδική βοήθεια κ.α.

Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο είναι η Σήραγγα Κλόκοβας μήκους 3χλμ, με τη διάνοιξη να γίνεται στο χρόνο ρεκόρ των 13 μηνών, το γρηγορότερο στην Ελλάδα και έναν από τους γρηγορότερους χρόνους στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο (ως οδική σήραγγα).