Η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών είναι το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση. Μετά την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο στην Cosco και την επικύρωση της προσφοράς για ΟΛΘ με τη διαδικασία να εξελίσσεται με χρονικό ορόσημο για την ολοκλήρωσή της τον προσεχή Νοέμβριο σειρά παίρνουν τα περιφερειακά λιμάνια.

Τα 10 λιμάνια, ανάμεσά τους και αυτό της Πάτρας, θα ενταχθούν στο υπερταμείο-Ε.ΔΗ.Σ. (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών).

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρει το newmoney, δεν θα ακολουθήσει τον δρόμος της παραχώρησης-πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου αλλά θα αναζητηθούν μορφές συνεργασίας με ενδιαφερόμενους επενδυτές. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει ότι προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τους τελευταίους μήνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει διερευνητικό ενδιαφέρον από Κινέζους για το λιμάνι της Ελευσίνας, καθώς και το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.

Η Ελλάδα προσφέρει στους επενδυτές ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως:

– H γεωγραφική της θέση ως πύλη της Ευρώπης και σημείο συνάντησης εμπορικών ενδιαφερόντων από διαφορετικές ηπείρους.

– H υψηλή στάθμη του ανθρώπινου επιστημονικού προσωπικού της.

Ετσι, το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια είναι διττό. Αφενός εμπορικό και αφετέρου τουριστικό.

Τα περί ου ο λόγος λιμάνια είναι τα Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Πατρών, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου, ανώνυμες εταιρείες οι μετοχές των οποίων μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2012.