Ένα νέο κύκλο αντιδράσεων πυροδότησαν οι εξαγγελίες του Αλέξη Τσίπρα για τις ριζικές αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο....

Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως θα πρέπει να λυθούν πολλά θέματα για να υλοποιηθούν οι εξαγγελείες του πρωθυπουργού.

Ο κ. Χρήστος Καφέζας, ως εκπαιδευτικός και διευθυντής σπουδών των φροντιστηρίων του ομίλου ΚάΠα κρούει των κώδωνα του κινδύνου πρωτίστως στους μαθητές που δεν θα πρέπει να χαλαρώνουν θεωρώντας πως δεν θα δώσουν πανελλήνιες.

Πιο συγκεκριμένα απαντώντας στο θέμα στο πως σχολιάζει το γεγονός πως σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν η εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα θα γίνεται με βαθμό απολυτηρίου, αναφέρει πως:

«Καταργούμε ένα σύστημα το οποίο ουσιαστικά θεωρείται ένα από τα λίγα εναπομείναντα θεωρητικά συστήματα αξιολόγησης την Ελλάδα, δηλαδή τις πανελλήνιες εξετάσεις και το αντικαθιστούμε με μία βαθμολόγηση ενιαίου λυκείου το οποίο θα βασίζεται σε εκτιμήσεις των εκάστοτε καθηγητών.

Πουθενά δεν αναφέρεται με ποιο τρόπο θα ελέγχονται οι εκτιμήσεις αυτές ούτως ώστε να είναι αξιόπιστες και αντικειμενικές άρα ουσιαστικά αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα και θεωρούμε πως δεν θα είναι αντικειμενική η αξιολόγηση ώστε τα παιδιά να μπορούν να εισαχθούν με βάσει αυτή στο Πανεπιστήμιο...»


Συνεχίζοντας ο κ. Καφέζας αναφέρει, «Το δεύτερο θέμα είναι για ποιες σχολές θα ισχύσει αυτό που είπαν ότι "στις περιζήτητες σχολές" θα συνεχίσουν τα παιδιά να εισάγονται με πανελλήνιες...

Ποιες είναι  οι περιζήτητες σχολές και πως καθορίζονται;

Γιατί σε αυτές να εισάγεται κάποιος με πανελλήνιες και στις άλλες όχι;

Υπάρχει ένα μεγάλο κενό  το οποίο θα δημιουργήσει μεγάλες αντιδράσεις και ουσιαστικά θα πρέπει να μας εξηγήσει η επιτροπή πως θα ξεχωρίσει τις περιζήτητες σχολές και πως τις μη περιζήτητες.»


"Η πραγματική εικόνα για τις γνώσεις των παιδιών φαίνεται από τις πανελλήνιες εξετάσεις που είναι πολύ χαμηλή"

"Γίνεται μεγάλη προσπάθεια στο να πιστέψουμε όλοι ότι η πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο του φροντιστηρίου" ανέφερε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων,  ο κ. Καφέζας επισημαίνει πως:

«Θα παραπέμψω την όλη διαδικασία στην διαφοροποίηση που υπάρχει μεταξύ της εκπαίδευσης που κάνει το σχολείο κάθε χρόνο στους μαθητές και δε η προφορική βαθμολογία που είναι τεράστιας δηλαδή  από 18 και πάνω και στα στατιστικά στοιχεία  που δημοσιεύει το Υπουργείο Παιδείας εδώ και πολλά χρόνια,  που είναι οι επιδόσεις των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Εκεί φαίνεται μια τεραστία διαφορά γιατί υπάρχει μια υπερτίμηση στην προφορική βαθμολογία που σημαίνει οι καθηγητές δεν αξιολογούν σωστά τα παιδιά και η δουλειά δεν γίνεται μέσα στο σχολείο έτσι όπως πρέπει και με κριτήρια που να τους δίνει την δυνατότητα να κάνουν αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών.

Η πραγματική εικόνα για τις γνώσεις των παιδιών φαίνεται από τις πανελλήνιες εξετάσεις που είναι πολύ χαμηλή. Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις φανταστείτε τι θα συμβεί όταν λείψει η δουλειά που γινόταν τόσα χρόνια στο φροντιστήριο και βοηθούσε  το επίπεδο της γνώσης των μαθητών, δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν οι πανελλήνιες εξετάσεις.

Αυτό σημαίνει πολύ χαμηλό επίπεδο γνώσεων των μαθητών που θα έχεις άμεσες συνέπειες και καταστροφικά αποτελέσματα στο μέλλον τους.»


Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή χρήμα διαθέσιμο για να μπορέσει να στηρίξει όλες αυτές τις ιδέες

«Πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν όλες αυτές οι εξαγγελίες γιατί πρώτον δεν αναφέρθηκε ποτέ ο τρόπος με τον οποίον θα αναπτυχθούν αυτές οι νέες ιδέες. Δεν αναφέρθηκε ποτέ η μετεκπαίδευση προσωπικού το ποίο θα μπορέσει να υλοποιήσει όλο το σχέδιο.

Θα χρειαστούν καινούργια συγγράμματα και καινούργιες τοποθετήσεις καθηγητών σε διάφορους τομείς που ξέρουμε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο εφόσον με το υφιστάμενο σχήμα που έχει το Υπ. Παιδείας δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε και πάλι σωστά. Πόσο μάλλον με ένα νέο σχήμα στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή χρήμα διαθέσιμο για να μπορέσει να στηρίξει  όλες αυτές τις ιδέες οπότε θεωρώ πως μάλλον ιδέες θα μείνουν  και το μόνο που θα φέρουν στα παιδιά είναι αποπροσανατολισμό  κυρίως στην κατεύθυνση ότι θα νομίζουν πως δεν χρειάζεται να διαβάζουν τόσο όσο διάβαζαν τα προηγούμενα χρόνια για να περάσουν στο Πανεπιστήμιο

Κρούω των κώδωνα του κινδύνου δεδομένο ότι όλα τα παιδιά βλέπουν το όλο πράγμα σαν μια ευκαιρία να διαβάσουν λιγότερο όπως έκανα με την επιλογή των τεσσάρων μαθημάτων αντί των έξι παλιότερα. Όλα αυτές οι εξαγγελίες αντί να δρουν ευεργετικά σας πληροφορώ εκ των έσω ότι οι μαθητές διαβάζουν λιγότερο αποδίδουν λιγότερο και οι γνώσεις τους τα τελευταία χρόνια μειώνονται αντί να αυξάνονται».