Ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 28/4/2017, το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας της Πάτρας. Στο τριήμερο χρονικό διάστημα της λειτουργίας του (26 έως 29 Απριλίου 2017) φιλοξένησε 46 σχολικές μονάδες, παρουσιάστηκαν 60 έργα μαθητών, και συμμετείχαν πάνω από 900 μαθητές και 150 εκπαιδευτικοί της περιοχής μας.

Στην Πάτρα το Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε για 4η συνεχή χρονιά στους χώρους των 3ου ΓΕΛ – 3ου ΕΠΑΛ Πατρών, Αγ. Ιωάννη Πράτσικα 2, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ) και διοργανώθηκε από το Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής κ. Μπίρμπα Θεόδωρο το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) Αχαΐας και υποστηρίχθηκε από το παράρτημα Αχαΐας της ΠΕΚΑΠ.

Το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές 1 Νηπιαγωγείου, 14 Δημοτικών Σχολείων, 19 Γυμνασίων, 9 Γενικών Λυκείων και 3 Επαγγελματικών Λυκείων να παρουσιάσουν έργα ψηφιακής δημιουργίας, όπως μαθητικές ιστοσελίδες, ιστολόγια, ταινίες, πολυμεσικές εφαρμογές, εφαρμογές προγραμματισμού υπολογιστών, εφαρμογές σχετικές με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, περιβαλλοντικά θέματα, εφαρμογές ρομποτικής, κατασκευές drones, δημιουργία παιχνιδιών με scratch κτλ.

Παράλληλα οι μαθητές παρακολούθησαν πλήθος εργαστηρίων με θέματα σχετικά με ρομποτική, Scratch, προγραμματισμό Android συσκευών, Εισαγωγή στην 3D σχεδίαση με το SketchUP και εφαρμογές, Μαθαίνουμε για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων με το Raspberry Pi, Ρομπότ S3 και προγραμματισμός με Blocky, drones και Arduino.


Η μεγάλη επιτυχία της οργάνωσης του Φεστιβάλ οφείλεται στην εθελοντική βοήθεια όχι μόνο των εκπαιδευτικών της πληροφορικής αλλά και των άλλων ειδικοτήτων από το νομό μας που στήριξαν την προσπάθεια.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 7ο φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα, συνολικά σε άλλες 18 πόλεις της Ελλάδος (Πάτρα, Πύργο, Άγιο Νικόλαο, Αγρίνιο, Ηράκλειο, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη, Ξάνθη, Ρόδο, Σύρο, Τρίκαλα, Ιωάννινα, Φλώρινα, Χανιά, Χίος).

Από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι το Φεστιβάλ στην Πάτρα αγκάλιασε τον εξελισσόμενο θεσμό, έχοντας τον μεγαλύτερο αριθμό σχολείων και μαθητών που συμμετείχαν, τα περισσότερα έργα που παρουσιάστηκαν, καθώς επίσης είναι η μία από τις δύο πόλεις που είχαν τριήμερη διάρκεια λειτουργίας, ως εκ τούτου υπόσχεται πολλά για τον θεσμό την επόμενη σχολική χρονιά. Το πλέον ουσιαστικό γεγονός που πρέπει να αναφερθεί είναι το ότι, συμμετείχαν τα ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, και τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας μη εξαιρουμένου και αυτό των Φυλακών Αγίου Στεφάνου Αχαΐας.

Το Φεστιβάλ είχε στόχο:
α) την ανάδειξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών
β) την ενημέρωση και τη διάδοση μαθησιακών δραστηριοτήτων, οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση και
γ) την επικοινωνία των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς).