34 μαθητές, δύο περιβαλλοντικών ομάδων του 13ου Γυμνασίου Πάτρας που υλοποιούν τα προγράμματα: «Άνθρωπος  και περιβάλλον: γέφυρες επικοινωνίας με διάμεσο την Τέχνη» και "Από το σώμα στη γη: γεφυρώνοντας τα χάσματα" είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο   Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροϊων Σερρών, προκειμένου να βιώσουν και να μάθουν για την ιστορία, τη βιολογία, τη γεωγραφία- γεωλογία και την οικολογία, μέσα από το πρόγραμμα του ΚΠΕ. Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου, Γιάννης ΒλάχοςΜπέσυ Γιολδάση και Γιώτα Τσουκαλά

Το πρόγραμμα περιελάμβανε εκδηλώσεις και δραστηριότητες, όπως:

  • «Ποδηλατώντας προς ένα φυσικό και αειφόρο περιβάλλον» και χωρισμό σε ομάδες με παιγνιώδεις διαδικασίες και τεχνικές. Μια διαδρομή με στάσεις και δραστηριότητες – παιχνίδια πεδίου σχετικά με την τροφική αλυσίδα και το τροφικό πλέγμα.
  • «Περιβαλλοντικό μονοπάτι», στο πλατανόδασος των Ανω Ποροίων και στις υπώρειες του όρους Μπέλες, με δραστηριότητες σχετικές με το δασικό οικοσύστημα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (βιοποικιλότητα, είδη χλωρίδας και πανίδας, κατηγορίες πετρωμάτων, μετρήσεις ύψους και ηλικίας δέντρων) καθώς και με το υδάτινους πόρους και τις διάφορες χρήσεις τους (νερόμυλοι, νεροτριβές, πεστροφεία κ.ά), ενώ οι   μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες συνέλεξαν υλικό προς επεξεργασία.
  • Επίσκεψη στο χωριό Κερκίνη (στις όχθες της ομώνυμης λίμνης), όπου στις εγκαταστάσεις του Φορέα έγινε παρουσίαση-ευαισθητοποίηση και γνωριμία με τον σπουδαίο υγροβιότοπο   της προστατευόμενης από τις συνθήκες RAMSAR και NATURA περιοχής, την ιστορία, τη γεωγραφία του, τα χαρακτηριστικά της   λίμνης, τον τρόπο σχηματισμού της, τα προβλήματα και τη διαχείρισή τους, τις χρήσεις του νερού της, τη χλωρίδα και την πανίδα της.
  • Επίσκεψη στη λίμνη Κερκίνη, όπου οι μαθητές/τριες παρατήρησαν in situ τους εναπομείναντες χαρακτηριστικούς νεροβούβαλους της περιοχής και αναγνώρισαν την πανίδα  της λίμνης από κατάλληλη  θέση (bird-watching). Επιπλέον, ανακάλυψαν και αναγνώρισαν την επικρατούσα χλωρίδα του υγρότοπου.
  • Επισκέψεις στην οχυρή στενωπό του Ρούπελ, όπου έγινε σπουδαία ξενάγηση και εξιστόρηση των γεγονότων αντίστασης και μάχης το 1941 απέναντι στους εισβολείς Γερμανούς και στη Μονή Τιμίου Προδρόμου Ακριτοχωρίου Σερρών.
  • Επίσκεψη στις Σέρρες και γνωριμία με τα διάφορα μνημεία  και  αξιοθέατα της πόλης, μέσα από ένα σχεδιασμένο περιβαλλοντικό - πολιτιστικό μονοπάτι.
  • Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας και στο μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών.
  • Επίσκεψη στον παραδοσιακό οικισμό του Μετσόβου.

Η επίσκεψη, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης, αποτέλεσε για τους συμμετέχοντες  μαθητές/τριες αφορμή και ερέθισμα για   περαιτέρω ευαισθητοποίηση σε ζητήματα προστασίας περιβάλλοντος και αειφορικής διαχείρισής του και για τους εκπαιδευτικούς αναφορά και θετικό επιμορφωτικό παράδειγμα για τις μεθοδολογίες και τεχνικές που η περιβαλλοντική εκπαίδευση χρησιμοποιεί (βιωματική μάθηση, συμμετοχικές διαδικασίες) για αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία της   εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.