Μέσα στο 2018 θα ξεκινήσουν πιθανότατα οι εργασίες της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, ενός έργου που πρόκειται να αλλάξει ριζικά το κέντρο της Πάτρας, δίνοντας μεγάλη αξία σε έναν δρόμο που αποτελούσε διαχρονικά την καρδιά του εμπορίου και της αγοράς της πόλης.

Σύμφωνα με τα όσα τόνισε στο patrasevents.gr ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παύλος Στάμου η όλη διαδικασία για την ένταξη του έργου στα προγράμματα χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ, έχει προχωρήσει και έχει σχεδόν ολοκληρωθεί όμως δεν έχει φτάσει στο τελικό της στάδιο.  

Η χρηματοδότηση του έργου έχει ήδη εγκριθεί, όμως από την στιγμή που δεν έχει λήξει και τυπικά το όλο θέμα, το έργο όπως είναι λογικό δεν μπορεί να προχωρήσει. Για την ώρα, πάντως, το έργο παραμένει υπό έγκριση, με τον Δήμο να περιμένει το τελικό «πράσινο» φως.

«Οι εκτιμήσεις που έχουμε είναι ότι το έργο της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος θα ξεκινήσει πιθανότατα κατά την διάρκεια του 2018» δηλώνει ο κ. Στάμου. Πέρα από την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας ένταξης του έργου στα προγράμματα του ΕΣΠΑ, στη συνέχεια θα πρέπει να προχωρήσει και άλλη μία διαδικασία που έχει να κάνει με την δημοπράτηση του αφού πρώτα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Υπάρχουν, έτσι, γραφειοκρατικοί φραγμοί, τόσο από πλευράς κράτους, όσο και από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν θα επιτρέψουν την έναρξη των εργασιών για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος μέσα στο 2017, κάτι που περίμεναν αρκετοί επαγγελματίες και πολίτες της Πάτρας.

Μη ξεχνάμε, άλλωστε, την παράμετρο της αξιολόγησης που δεν έχει κλείσει ακόμα και έχει "παγώσει" τις όλες διαδικασίες με τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, η δημοτική αρχή ευελπιστεί ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στην πόλη την ίδια χρονιά που θα ξεκινήσει ή το αργότερο μέσα στο 2019.


Τι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017

Οι εργασίες όμως που σχετίζονται με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος και την αλλαγή του χάρτη του κέντρου της Πάτρας, την διάνοιξη της Κανακάρη, την κατασκευή της μίνι περιμετρικής, σε συνδυασμό με τα έργα αστικής ανάπλασης σε συνοικίες της άνω πόλης έχουν προχωρήσει και θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2017.

Μέσα στο 2017 θα ξεκινήσουν και οι εργασίες αντιδρόμησης της Κορίνθου και της Κανακάρη, αλλά και των υπολοίπων δρόμων που θα υποστούν παρεμβάσεις, με βάση τον νέο χάρτη του κέντρου της Πάτρας.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με το όλο σχέδιο του έργου η Μαιζώνος θα πεζοδρομηθεί πλήρως (και όχι «μερικώς» κάτι που θα πέταγε το έργο έξω από τα προγράμματα χρηματοδότησης) από το ύψος της Αράτου έως την Γούναρη, κάτι που σημαίνει ότι θα γίνει ο μεγαλύτερος πεζόδρομος της Πάτρας. Στο πλαίσιο αυτό η Κορίνθου θα γίνει δρόμος εισόδου της πόλης και η Κανακάρη θα εξυπηρετεί την έξοδο από αυτήν.