Ο νέος ειδικός φόρος που έχει επιβληθεί στον καφέ από τις αρχές του νέου έτους είναι γεγονός και τις επιπτώσεις του μπορεί κανείς να τις δει σαν «αλυσίδα», σε όλες τις κλίμακες του κλάδου.

Στα καταστήματα εστίασης που έχουν τον καφέ στα 3 με 3,50 ευρώ ο νέος φόρος έχει στην μεγαλύτερη πλειοψηφία των μαγαζιών αυτών της Πάτρας απορροφηθεί, με αποτέλεσμα να μην φαίνεται στην τσέπη του καταναλωτή.

Ωστόσο, στα καταστήματα που ο καφές πουλιόταν στην τιμή των 2 ή ακόμα και του 1 ευρώ, ο φόρος δεν έχει απορροφηθεί, αφού κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον για τους επιχειρηματίες.

Ειδικότερα, στα καταστήματα take away, ο καφές με τον νέο φόρο έχει φτάσει το 1,50 με 1,60 ευρώ, ενώ αυξημένη είναι η τιμή του και στα ράφια των σούπερ μάρκετ, εκεί όπου υπάρχει ειδική σήμανση που ενημερώνει τον πελάτη για τους λόγους της αύξησης του είδους.

Ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ, Γιώργος Κοτοπούλης, μιλώντας για το θέμα στο patrasevents.gr τονίζει: «Ο καφές από είδος πρώτης ανάγκης έχει γίνει για τους περισσότερους από εμάς, είδος διασκέδασης, κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Με την κρίση που υπάρχει είναι η μοναδική μορφή ψυχαγωγίας που παραμένει προσιτή στον μέσο Έλληνα καταναλωτή».

Κάθε νέος φόρος πλέον θα επιβαρύνει τον καταναλωτή

Προσθέτει μάλιστα: «Ο κλάδος είναι σε περίοδο κρίσης προ πολλού και σε αυτό έχουν παίξει ρόλο και οι απανωτοί φόροι που επιβαρύνουν την εστίαση από την στιγμή που μπήκαμε στο μνημόνιο.

Οι επιχειρηματίες είχαν καταφέρει να απορροφήσουν τους πρώτους φόρους που είχαν μπει, πλέον όμως αυτό είναι κάτι που δεν γίνεται. Από εδώ και στο εξής κάθε φόρος που θα μπαίνει θα επιβαρύνει και την τσέπη του καταναλωτή, κάτι που φυσικά θα έχει τις αρνητικές του επιπτώσεις στον τζίρο των καταστημάτων, στο μεροκάματο των εργαζόμενων και φυσικά στον επιχειρηματία».

Καταλήγοντας ο κ. Κοτοπούλης τονίζει: «Το έχουμε πει… Η πολιτική των φόρων δεν ευνοεί κανέναν, ούτε τον πολίτη, ούτε την αγορά.».