Την περασμένη Τετάρτη 14/12 ολοκληρώθηκε η εκδήλωση “Μιντιακή παιδεία, το Προσφυγικό Ζήτημα κι ο ρόλος της διαδικτυακής δημοσιογραφίας” στα πλαίσια του έργου “My Story-Media and Migrants”, ένα διακρατικό έργο με την συμμετοχή Βελγίου, Γαλλίας, Γερμανίας, Ελλάδας, Ιταλίας Ουγγαρίας και Σλοβενίας που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το έργο έχει ως στόχο την παροχή μιντιακής παιδείας σχετικά με τους τρόπους που παρουσιάζεται η μεταναστευτική κρίση στα μέσα ενημέρωσης και πως αυτή γίνεται αντιληπτή από τους πολίτες της ΕΕ. Στα πλαίσια αυτού, η InterMediaKT διοργάνωσε στην Πάτρα ημερίδα που περιελάμβανε στρογγυλή τράπεζα με την συμμετοχή εκπροσώπων της  διαδικτυακής, έντυπης και τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, οργανισμούς-αρωγούς των προσφύγων και μεταναστών και τοπικούς και διεθνείς φορείς που ασχολούνται με το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα:

Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (IOM Greece), Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο-PRESS Project, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Παραρτ. Πάτρας), Praksis, STEGI PLUS (+), Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Ionian Channel, Solomon, JAJ:Journalists about Journalism, OneEurope, OneEurope Greece & Cyprus, Media Literacy Initiative, UP FM - University of Patras Radio.

Στο πρώτο μέρος οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την άποψή τους για την τρέχουσα κατάσταση και  πως παρουσιάζονται οι πρόσφυγες και οι μετανάστες με έμφαση στην ενδεχόμενη ρητορική μίσους (hate speech) που παρατηρείται σε κάποια διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ στο δεύτερο ανταλλάχτηκαν απόψεις σχετικά με καλές πρακτικές και προτάσεις για την ορθή εφαρμογή της μιντιακής παιδείας.

Από τις φωνές που ακούστηκαν, τα συμπεράσματα που προέκυψαν κινήθηκαν γύρω από τους βασικούς πυλώνες εκπαίδευση, συνεργασία, ενδυνάμωση κι ένταξη. Υπογραμμίστηκε ο ρόλος της εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται αμφίδρομα στους πολίτες και τους μετανάστες, τονίστηκε ο ρόλος κι η συνδρομή των νέων ενώ ιδιαίτερος έπαινος ακούστηκε για τον εθελοντισμό και τα επιτεύγματα των εθελοντών. Σε σχέση με τους μετανάστες και τους πρόσφυγες κυρίως η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξή τους. Για την υγιή ένταξη όμως απαιτείται η σαφής κι ακριβής αποτύπωση των προσφυγικών/μεταναστευτικών ιστοριών με την χρήση έγκυρων δεδομένων, συμπεριλαμβανόμενου της σωστής χρήσης της ορολογίας και του διαχωρισμού των όρων μετανάστης-πρόσφυγας. Ειδικά σε σχέση με την μιντιακή παιδεία, τονίστηκε ο ρόλος της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και ηθικής. Τέλος η ροή της συζήτησης πρόβαλε την άμεση ανάγκη για ανοιχτό διάλογο και ουσιώδη συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων, των ΜΜΕ, της κοινωνίας των πολιτών και των ΜΚΟ καθώς και των διεθνών οργανισμών, μια συνεργασία που ήταν κι ένας από τους σημαντικότερους στόχους τόσο της ημερίδας όσο και του έργου συνολικά.