Νέα μεγάλη ανατροπή είχαμε στη μοναδική εν ενεργεία μεγάλη δημοπράτηση της σιδηροδρομικής εργολαβίας στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο στην Αχαΐα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να εφαρμόσει την απόφαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ανέθεσε το έργο στην Ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως παρότι η απόφαση δείχνει να αποδεσμεύει το έργο, ίσως τελικά το οδηγήσει σε νέες περιπέτειες καθώς πλέον ο χαμένος της υπόθεσης ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ θα έχει την ευκαιρία να πάει την απόφαση στο ΣτΕ και να συνεχιστεί στο θρίλερ που ξεκίνησε εδώ και ένα χρόνο.

To ypodomes θυμίζει πως η προσφορά της Ιταλικής εταιρείας ήταν 45%, ποσοστό που η κατασκευαστική αγορά θεωρεί όχι απλά υπερβολικό αλλά επικίνδυνο για την ίδια την εργολαβία. Το έργο έχει προϋπολογισμό 215εκ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και είναι το μόνο νέο έργο στη δυτική πλευρά του βασικού σιδηροδρομικού διαδρόμου του ΠΑΘΕΠ.

ΠΑΕΙ ΠΙΣΩ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Σε κάθε περίπτωση αυτή η εξέλιξη οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις τα έργα από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα καθώς μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο από ενστάσεις και προσφυγές δεν γνωρίζουμε αν το έργο φτάσει στις πολυπόθητες υπογραφές.

Επίσης το πράγμα περιπλέκεται περισσότερο λόγω της καθυστέρησης από τον ΟΣΕ δημοσίευσης προς διαβούλευση της προμελέτης για το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας που είναι και η φυσική συνέχεια του "προβληματικού" πλέον έργου.

Αυτό που γίνεται τώρα αντιληπτό είναι ότι ξεχωρίζει το τμήμα Κιάτο-Αίγιο που ολοκληρώνεται το 2017 (θα διαθέτει νέους σταθμούς και διπλή γραμμή) και θα χρειάζεται μόνο την εργολαβία ηλεκτροκίνησης κόστους περίπου 40εκ. ευρώ για να λειτουργήσει.

Στο τμήμα μετά το Αίγιο η ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να τρέξει για προλάβει τους χρόνους που γίνονται ασφυκτικοί και πλέον ο στόχος του 2020 έστω για μέχρι το Ρίο είναι σχεδόν απίθανο να κερδηθεί.